hvordan reagerede jeres mor på nyheden om et barnebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2010

roenlund

Det var ligefør jeg blev 27 og jeg måtte fortælle min mor tidligt (uge 8) at jeg var gravid da vi skulle på ferie sammen. Hun sagde bare det var da dejligt, men viste ikke den store begejstring, mine to søstre på 14 og 16 hoppede og skreg så nok for hele familien da de fik det at vide bagefter.... Jeg var nok lidt skuffet over at min mor ikke virkede særlig glad det var jo hendes første barnebarn og hun vidste godt at jeg brændende ønskede mig et barn... Senere fandt jeg så ud af at hun samme dag havde fortalt det til både min moster og bedsteforældre selvom hun ikke måtte, hun var bare så glad at det måtte deles  så det var nok bare fordi hun var overrasket, hun vidste jo ikke at vi prøvede,

Senere samme dag tog jeg så hjem og sagde det til min far som i mange år har snakket om børnebørn og som er 60 år og synes det er på tide, han begyndte og tude og så fik jeg den største krammer

så det var en dag med op og nedture...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

Kløver

line melias mor skriver:

hvordan reagerede jeres mor da hun fik nyheden om et kommende barnebarn og er jeres forhold blevet bedre efter?

kunne godt tænke mig at stille det her spørgsmål fordi jeg selv har været lidt af en vild ung dame og da jeg pludselig troppede op foran min mors hoveddør og fortalte at nu flyttede jeg altså tilbage fra kbh til hende i odense fordi jeg var gravid og gerne ville dele det hele med hende begyndte hun at stor tude. har aldrig set min mor så lykkelig og overvældet i hele mit liv.

efter min datter blev født er vores forhold blevet så meget bedre. hun har altid været der for mig men jeg har aldrig sat sådan rigtig stor pris på det før jeg blev mor. lige pludselig forstår jeg bare alt og den dag i dag har vi bare et endnu mere skønt og stærkt forhold til hinanden

Vi er blevet velsignet med de magiske 2 streger endnu, men da vi gav nyheden om at vi gik igang, var det ikke jubel, på bedsteforældre fronten, kun 1/3 virkede glade for nyheden, så håber da en anderledes reaktion, når det endelig lykkedes

Anmeld

24. maj 2010

line melias mor

Maja84 skriver:

Vi er blevet velsignet med de magiske 2 streger endnu, men da vi gav nyheden om at vi gik igang, var det ikke jubel, på bedsteforældre fronten, kun 1/3 virkede glade for nyheden, så håber da en anderledes reaktion, når det endelig lykkedes

det håber jeg da sandelig også held og lykke med familieforøgelsen

Anmeld

24. maj 2010

Halbschön

Rosa skriver:

Haha, jeg kan husk da jeg fortalte hende at nu var vi begyndt at prøve at lave en baby Vi kørte i hendes bil og hendes første respons var "Jamen... Det har jeg overhovedet ikke TID til!!!" Søde karrieremor - det er altså ikke noget du bestemmer

Da jeg havde mine to streger skulle hun mødes med mine to mostre på en cafe 2 minutter fra vores dør, så jeg gik derned med en gavepose med en sut i og et lille kort ved hæftet med silkebånd hvorpå der stod "Kære Mormor. Vil du komme til min fødselsdag ca. d.8.maj 2010? Kærlig hilsen Baby Solvang" og da hun åbnede den nærmest hviskede hun "er du gravid??? Er det rigtigt???" og så krammede hun mig hårdt og tudede lidt indtil mine to mostre indtil de spurgte hvad der var los og så skal jeg ellers love for der var fest 

Kortet og sutten hænger stadig fra bakspejlet i hendes bil

Og da jeg så spurgte om hun vil være med til fødslen - jamen jeg tror det var den lykkeligste dag i hendes liv - her er hun første gang hun holder ham da han er ca. 1 time gammel:

SMUKT billede.. Og hvor I dog ligner hinanden ;-)

Anmeld

24. maj 2010

Halbschön

line melias mor skriver:

hvordan reagerede jeres mor da hun fik nyheden om et kommende barnebarn og er jeres forhold blevet bedre efter?

kunne godt tænke mig at stille det her spørgsmål fordi jeg selv har været lidt af en vild ung dame og da jeg pludselig troppede op foran min mors hoveddør og fortalte at nu flyttede jeg altså tilbage fra kbh til hende i odense fordi jeg var gravid og gerne ville dele det hele med hende begyndte hun at stor tude. har aldrig set min mor så lykkelig og overvældet i hele mit liv.

efter min datter blev født er vores forhold blevet så meget bedre. hun har altid været der for mig men jeg har aldrig sat sådan rigtig stor pris på det før jeg blev mor. lige pludselig forstår jeg bare alt og den dag i dag har vi bare et endnu mere skønt og stærkt forhold til hinanden

Jamen jeg har altid vidst at min mor glædede sig til den dag hun skulle være mormor... Jeg havde lige mødt min kæreste, og jeg gik på det tidspunkt rigtig meget i byen og var ung og nød det, så hun havde slet slet ikke set det komme... Hun bor i Odense, jeg i Kolding, så jeg planlagde en fridag og tog over til hende.. jeg havde købt et krus hvor der stod "Verdens bedste mormor" og havde det med i tasken... Da jeg kommer derover sidder vi og snakker lidt om vejr og vind, og jeg sidder så og læser lidt i Ude & Hjemme hvor der er en artikel fra de unge mødre.. Og der er så en Faktaboks hvor der står at gennemsnitsalderen er 29,8 for første barn i DK... Så siger min mor "Ja, tænk Renée.. Jeg var kun 21 da jeg fik dig, det var godt nok ungt".. Kigger på hende og spørger "Synes du?" (jeg var selv 21 på daværende tidspunkt... "jaa lidt... jamen........ er du gravid??"..  "Ja det er jeg".. "haha, nej REnée jeg tror ikke på dig, du laver gæk med mig".. så gav ejg hende gaven og hun troede stadig ikke helt på det.. viste hende et billede af graviditetstesten og så gik det for alvor op for hende, og hun hoppede og jublede og græd af lykke... Stakkels lille hund som blev bange ;-) Og der gik ikke mange timer før det første tøj var købt ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.