hvordan reagerede jeres mor på nyheden om et barnebarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2010

myprincess

line melias mor skriver:

åh hvor trist det fortjente du bestemt ikke håber du klarer det kunne slet ikke forestille mig ikke at have et forhold til min mor. må jeg spørge hvordan man klarer at stå som 17 årig uden tag over hovedet med en baby på vej

Ja det var ærgerligt :/ Jamen jeg var så heldig at je kunne flytte hjem til kæresten og svigerforældrene, og så flyttede vi i egen lejlighed to måneder før termin

Vi er bare langt fra hinanden, mig og min mor, for vi er vidt forskellige personer, og hun lever et meget travlt liv, så hun har ikke rigtig tid til os, hun har passet min datter 3 gange på 3 år, så det er jo ikke meget, og når jeg har spurgt hende om råd eller snakket om andre ting der vedrører små børn, så er hendes kommentar bare " Det ved jeg ikke, jeg gider ikke snakke om det , jeg har jo ikke små børn mere "

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

Muffinmus

jamen min mor er blevet rigtig mega meget glad hver gang:-)

Naturligvis, fordi hun vidste jeg var en sød fornuftig pige med begge ben på jorden, hus og ok økonomi, så der var overhovedet intet for hende at bekymre sig om, kun ren glæde:-)

Anmeld

23. maj 2010

line melias mor

myprincess skriver:

Ja det var ærgerligt :/ Jamen jeg var så heldig at je kunne flytte hjem til kæresten og svigerforældrene, og så flyttede vi i egen lejlighed to måneder før termin

Vi er bare langt fra hinanden, mig og min mor, for vi er vidt forskellige personer, og hun lever et meget travlt liv, så hun har ikke rigtig tid til os, hun har passet min datter 3 gange på 3 år, så det er jo ikke meget, og når jeg har spurgt hende om råd eller snakket om andre ting der vedrører små børn, så er hendes kommentar bare " Det ved jeg ikke, jeg gider ikke snakke om det , jeg har jo ikke små børn mere "

åh det knuser mit hjerte at hører ikke mindst pga dine børn ikke kommer til at opleve deres mormor lyder til du bare klarer det så flot .ved slet ikke hvordan jeg havde klaret det uden min mors støtte og slet ikke i så ung en alder.

Anmeld

23. maj 2010

Laulund87

ladydan1 skriver:

tjaa første gang med et "naarj det mener du ikke..det er da helt åndsvagt, har du tænkt over det" og han var planlagt.

Anden gang 12 år senere:

Nej det er lyv?! kan du nå at få det fjernet? Det var godt nok ærgeligt. Han var planlagt.

3 gang:

Nå igen! ja det er jo nok ligemeget hvad jeg siger!

Så det har jo været den HELT vilde opbakning! Min fars kommentar var i øvrigt.

" hvad skal jeg med alle de børnebørn?"

:-) Sisse

Ej det var da nogle grumme kommentarer

Hvorfor har hun reageret sådan, hvis jeg må spørge?

Anmeld

23. maj 2010

sarahb

N&J skriver:

Hov er du gravid Sarah, tillykke med det.. 

ja det er jeg er 14+2 så det er skønt..

og tusinde tak smukke

Anmeld

23. maj 2010

Vingummien

line melias mor skriver:

hvordan reagerede jeres mor da hun fik nyheden om et kommende barnebarn og er jeres forhold blevet bedre efter?

kunne godt tænke mig at stille det her spørgsmål fordi jeg selv har været lidt af en vild ung dame og da jeg pludselig troppede op foran min mors hoveddør og fortalte at nu flyttede jeg altså tilbage fra kbh til hende i odense fordi jeg var gravid og gerne ville dele det hele med hende begyndte hun at stor tude. har aldrig set min mor så lykkelig og overvældet i hele mit liv.

efter min datter blev født er vores forhold blevet så meget bedre. hun har altid været der for mig men jeg har aldrig sat sådan rigtig stor pris på det før jeg blev mor. lige pludselig forstår jeg bare alt og den dag i dag har vi bare et endnu mere skønt og stærkt forhold til hinanden

Her var det rimelig tidligt i forholdet.

Så min mor sagde at det var et meget forkert tidspunkt men at hun selvfølgelig ikke kunne gøre noget hvis jeg ville beholde barnet.
Et par dage efter havde hun købt det første stykke babytøj
Min far begyndte at snakke om vejret

Om vores forhold er blevet bedre, det tror jeg ik, vi har altid været tæt og hianden støtte hvis det går lidt skævt eller har brug for at brokke os og hvis vi bare trænger til en hygge shoppe tur sammen. Men er blevet med lidt mere afstand hvis man kan sige det sådan, nu er jeg mor, så nu er hun trådt lidt til side og lader mig være mor og hende være bedstemor, hvis i forstår hvad  jeg mener.

Efter jeg er flyttet fra faren er hun så blevet lidt mere bedstemor og køber lidt ting til knægten og sørger for jeg har hans ynglings mad hjemme osv

Her igår kom hun og gik en tur med ham og det har hun aldrig gjort før

Anmeld

23. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså nu er min mor jo 'lidt' speciel, som de mange ved herinde... Så dengang med Idun, sagde hun 'Nå...' og de 2 gange jeg har været gravid i mellemtiden har hun været sådan mest lettet over at det ikke gik og denneher gang (har vi jo heller ikke kontakt pt.) har hun skrevet et postkort med 'held og lykke med Spunken' - som jo har været død i 1½ år...

Så altså - hun er ikke lige den der virker mest begejstret, men hun er nu glad nok for Idun. På hendes egen sære måde...

Anmeld

23. maj 2010

Nemesis

Laulund87 skriver:

Ej det var da nogle grumme kommentarer

Hvorfor har hun reageret sådan, hvis jeg må spørge?

Tror det hænger sammen med det faktum at det ikke er hende der har kunne bestemme noget og ikke var det valg hun ville træffe.

men hun er nu også speciel på alle andre punkter.

:-)Sisse

Anmeld

23. maj 2010

hen86

jeg havde lige været til NF da vi kørte hjem til min  mor for at spise og give hende sin nye titel. under maden snakkede vi om alt muligt, bla. min kærestes søsters graviditet. efter maden lagde vi scanningsbillederne oven på hendes cigaretpakke og så sad vi bare og ventede på at hun fik øje på dem, de længste 4 minutter i vores liv hehe, så skulle hun lige på wc og så ringede hendes mobil, hun tog faktisk en smøg helt uden at opdage noget

nå men da hun endelig var færdig med alle sine småting satte hun sig og kiggede meget forundret på scanningsbillederne og spurgte om det var mine? ja du blir mormor om 6 måneders tid svarede jeg og så begyndte hun at sidde og skrige af glæde og hoppede op af stolen og krammede míg mens tårende stod ud af hoved på hende det var så sjovt og så ringede hun til sin bedste veninde og fortalte at hun skulle være mormor

Anmeld

23. maj 2010

iln

Tja... jeg sagde bare at hun skulle være mormor til august 2009. Hun svarede ikke og spiste ellers videre af sin mad.  That´s it! Hun har heller ingen rigtig kontakt til Silas i dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.