kiks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2010

Monica

Hej.

Her er en super nem opskrift på sunde kiks til ungerne. Jeg har tyv stjålet den... Jeg har ændret i opskriften så der er mindre sukker og magarine og + kanel... Men de briger stadig lykke...

Børnekiks (ca 2 plader)
50 g fuldkornsmel el grahamsmel
150 g hvedemel
50 g havregryn
2-3 tsk kanel
30 g rørsukker - evt honning istedet
50 g plantemargarine
1 moden banan (ca 100 g)
½ tsk salt
en lille slat youhurt

Smuldr margarinen i de tørre ingredienser og kom resten i. Saml evt med lidt vand. Form dejen i en rulle af bagepapir (som småkager) Stil dejen kold en halv time eller længere i køleskabet. Skær dem ud i skiver på 2-3 mm. Bages ca 12 min ved 200gr. Skal være gyldne.

De er ikke sprøde når de kommer ud af ovenen, men bare rolig det bliver de når de bliver kolde. Kan holde sig et par uger i en kagedåse
God appetit.

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Grissini, riskager eller økologisk knækbrød. Ingen kiks. Er det nødvendigt med kiks?

Anmeld

23. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Monica skriver:

Hej.

Her er en super nem opskrift på sunde kiks til ungerne. Jeg har tyv stjålet den... Jeg har ændret i opskriften så der er mindre sukker og magarine og + kanel... Men de briger stadig lykke...

Børnekiks (ca 2 plader)
50 g fuldkornsmel el grahamsmel
150 g hvedemel
50 g havregryn
2-3 tsk kanel
30 g rørsukker - evt honning istedet
50 g plantemargarine
1 moden banan (ca 100 g)
½ tsk salt
en lille slat youhurt

Smuldr margarinen i de tørre ingredienser og kom resten i. Saml evt med lidt vand. Form dejen i en rulle af bagepapir (som småkager) Stil dejen kold en halv time eller længere i køleskabet. Skær dem ud i skiver på 2-3 mm. Bages ca 12 min ved 200gr. Skal være gyldne.

De er ikke sprøde når de kommer ud af ovenen, men bare rolig det bliver de når de bliver kolde. Kan holde sig et par uger i en kagedåse
God appetit.

Monica

mmm...de skal helt sikkert prøves.

Men jeg tænker...kan de virkelig holde sig et par uger når der er banan i?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.