Lagkage på begynder-niveau

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.981 visninger
24 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

JustAnotherName

Kære kage-engasiaster.

Jeg er total grøn (som i fuldstændig nybegynder), når det kommer til at samle en lagkage. Så nu søger jeg råd herinde....

HVORDAN BYGGER MAN EN LAGKAGE ???

Den skal ikke være særlig fancy (jeg kan på INGEN måde lave alt det dersens smarte MMF-pynt - det vil jeg slet ikke give mig i kast med) ....men jeg vil selvfølgelig gerne have at den SMAGER GODT, og at den bliver fiiiiin, da det er til min datters 1-års fødselsdag imorgen.

Ingredienserne til den er :

3 stk. lagkagebunde
bananer
kagecreme
daim chokolade (som jeg selv hakker i småstykker)
Flødeskum
Rød farve

......evt. rutebiler ...men dem regnede jeg egentlig ikke med at ville bruge.
Jeg kan nemlig en opskrift, hvor flødskum blandes med daimstykker og knuste rutebiler, så det bliver sådan en choko-skum med chokolade-stykker. Og den smager dejlig! Men den lavede jeg nemlig til min ældste datters 1-års fødselsdag. Og jeg vil gerne have, at det skal være noget andet denne gang.

Så jeg tænkte, at der kunne komme banan i denne i stedet for.
Og om man evt. kan tilsætte fløden lidt rød farve, så det blev tøset at se på? Eller på én eller anden måde pynte kagen ovenpå (hvordan?), så jeg kunne få skrevet navn og 1 ÅR på kagen....

Men jeg er virkelig usikker på, hvordan jeg skal gribe det an.
Helt seriøst - sådan fra lag til lag : HVORDAN BYGGER JEG EN LÆKKER LAGKAGE ???

Jeg håber I er nogle stykker derude, som har en ide eller et forslag, og som gider bruge 5 minutter på, at skrive til mig. På forhånd 1000 tak.

....Og jeg håber ikke, at mit indlæg virker alt for tåbeligt og dumt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

TbCp

Du kan sagtens putte frugtfarve i flødeskummet... jeg har før gjort det og det fungerede fint.

Jeg er virkelig dårlig til at lave den slags lagkager men tror jeg ville lave noget ala et lag med flødeskum med hakket daimchokolade, og et lag med kagecremen med bananskiver.

Du kan evt. lave den i en springform og lade den stå i køleskabet natten over, så holder den så fint formen.

Jeg plejer at smelte chokoladen i fløden, ved svag varme, stille den i køleskabet natten over og piske den op dagen efter. Men ved ikke om det kan fungerer med daimchokolade.

Du kunne så pynte den med flødeskum.... og evt. drysse knust rutebiler over....

Anmeld

21. maj 2010

TbCp

Evt ingen flødeskum ovenpå/udenpå den, men i stedet "skrive" navn og år med flødeskum.... lyserødt eller hvad farve du vil have det

Anmeld

21. maj 2010

JustAnotherName

Evt ingen flødeskum ovenpå/udenpå den, men i stedet "skrive" navn og år med flødeskum.... lyserødt eller hvad farve du vil have det

Ja, jeg tænkte lidt på, om man kunne hælde flødeskum i en frysepose, og klippe en snip af hjørnet, og så på dén måde dekorere kagen omkring siderne?

Og så lave glasur med rød farve, og pensle "CELINA 1 ÅR" på toppen?
Eller bare sætte et lys i, og så lave et 1-tal med chokoladeknapper?

Anmeld

21. maj 2010

otlitrom

JustAnotherName skriver:

Ja, jeg tænkte lidt på, om man kunne hælde flødeskum i en frysepose, og klippe en snip af hjørnet, og så på dén måde dekorere kagen omkring siderne?

Du kan sagtens komme fløden i en frysepose og klippe hul. Fløden skal bare være godt pisket, så det ikke flyder af igen..

Du kunne evt. lave hvid glasur på toppen, og så skrive Celina 1 år med rød glasur? Lige inden den skal serveres, ellers tror jeg skriften flyder ud i det andet!

Gav det mening?

Jeg glæder mig til at se den, den skal helt sikkert nok blive flot!!

Anmeld

21. maj 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

Det kan du sagtens, putte det i en frysepose....

Kittys ide med glasuren er også god!

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

Jeg ville lave den dagen før i en springform, da jeg ellers ville være bange for, at flødeskumsblanding ville flyde ud, når der ikke er husblas i nogen af lagene

Anmeld

21. maj 2010

JustAnotherName

kitty skriver:

Du kan sagtens komme fløden i en frysepose og klippe hul. Fløden skal bare være godt pisket, så det ikke flyder af igen..

Du kunne evt. lave hvid glasur på toppen, og så skrive Celina 1 år med rød glasur? Lige inden den skal serveres, ellers tror jeg skriften flyder ud i det andet!

Gav det mening?

Jeg glæder mig til at se den, den skal helt sikkert nok blive flot!!

Tak for forslaget med hvid og rød glasur    Og tak for opmuntringen 

Anmeld

21. maj 2010

JustAnotherName

Baagøe skriver:

Jeg ville lave den dagen før i en springform, da jeg ellers ville være bange for, at flødeskumsblanding ville flyde ud, når der ikke er husblas i nogen af lagene

Øv, jeg HAR bare desværre ikke lige nogen springform 

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

JustAnotherName skriver:

Øv, jeg HAR bare desværre ikke lige nogen springform 

Hvad med at folde staniol rundt om så? Kunne det være en mulighed? Eller hvis du har en skål i nogenlund samme størrelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.