Vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2010

Moar'en

JEg ved jo ikke hvad baggrunden er for at I har valgt at bruge emla men synes at hvis man bruger begrundelsen at det er synd for barnet fordi det gør SÅ ondt at blive vaccineret er det i mine ører/øjne en overdrivelse...

Hvis I har haft flere mindre sjove oplevelser på sygehuset er det måske en anden sag. Ved dog at min niece på 6½ sidste år blev stukket min. et par gange hver uge i næsten trekvart år pga slem sygdom, godt kunne tage det...

Jeg er selv sygeplejerske og ville ikke bruge det ved vaccine af mine egne børn. De græder jo kortvarigt når de får stikket og max ½-1 minut efterfølgende...

Knus Kathrina

Vi har bare så god erfaring med det, her grøder han faktisk ikke. Selv vores læge synes det var lidt utroligt, og sagde at det ville da være fint at bruge igen. Vil da os sige at så vidt jeg har læst så virker det jo også bedøvende noget tid efter og derfor hjælper det også på den spænding af huden der ofte kommer efter (men det er ikke noget jeg ved) Men jeg tror da også det er forskelligt både fra læge til læge og fra sygeplejeske til sygeplejeske. For har jo som sagt et par veninder der er sygeplejesker på børneafdelinger, og de siger begge to brug Emla (de gør det selvfølgelig os selv.) Men jeg har det fint med at andre har en anden holding til det jeg eksempelvis gør, jeg tager de råd til mig jeg kan bruge og sortere de andre fra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2010

Maise

min pige har lige fået 5 mdr. vaccine i torsdags. for mig er det ikke så meget stikket, for det er hurtigt overstået. Giver dig dog ret i at det er så trist de få sekunder det står på. det er de 2-3 døgn med feber der er værst. både v. 3 og 5 mdr. har hun fået over 39 i feber. og hun kigger på mig og ser bare så ulykkelig ud fordi hun har det så dårligt, klynker, skriger og sover on and off. Det er nu overstået, men ser ikké frem til 12 og 15 mdr. vaccine hvor man sikkert nærmest skal lægge dem i benlås for at det skal lykkkedes. Ved den alder vil jeg føle det som et overgreb på hende, så har bedt far om at tage med til den tid, puha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.