Vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2010

Moar'en

Tulle28 skriver:

Hvor kan man købe de plastre henne?

Apoteket. Det hedder Emla. Det eneste der er ved det er når man skal tage det af skal man lige være lidt forsigtig da nogen synes det er svært at få af. Vi har aldrig haft problmer, så længe man holder huden tilbage mens man stille tager ´plasteret af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

molle85 skriver:

Idag er min datter 3 md og skulle ha sin vaccination, Åhh det lille pus stak i et stort hyl da hun fik det første stik og jeg gjorde alt for at trøste hende og så fik hun nr og der blev hun meget mere ked af det, jeg kunne næsten ikke ha at hun blev så ked af det så jeg var næsten os ved at tude.. Mors lille prinsesse

Heldigvis var hun ved godt mod 5 min efter og smilte over hele hovdet, men hvor er det dog svært at se sin lille datter være så ked af det..

Andre der lige har været turen igennem eller skal inden så længe?

Jeg overlod det til lægen og sygeplejesken da han skulle have sit 3 mdr's stik... Men læs lige dette nedenunder før i tænker; sikke da en mor....

Vi var lige kommet hjem efter han en søndag nat blev akut opereret i 5½ time. Da de skulle finde en åre var der 2 sygeplejesker og en læge. Alt jeg kunne se var hans små ben der gik som trommestikker af smerte og så hans skrig - både fordi de måtte holde og fordi ham lægen ikke kunne finde en åre. Ved 6. forsøg opgav han og tilkaldte en ny læge, der valgte vi at gå ud og gik så langt væk vi ikke kunne høre ham.

Men alle de andre har jeg selv holdt ham og han siger intet til at blive stukket. Han vil blot hjælpe til med at holde sprøjten og trykke vaccinen ned...

Anmeld

22. maj 2010

tumle81

Måske bliver jeg haglet ned her, men emla er ikke beregnet til at bruges ved vacciner... Jeg synes det er noget værre pjat, det er jo ikke selve stikket der gør ondt men vaccinen der svier ved indsprøjtning og der hjælper emla altså ikke!!

Ville aldrig bruge det medmindre vi skulle have taget blodprøve og dermed kunne fjerne fokus fra selve stikket og rumsteren efter en åre!!

Knus Kathrina

Anmeld

22. maj 2010

B&J

uhh stakkels dig.... tror gerne der er vildt hårdt men godt hun blev så hurtig glad igen.....

her den 2 skal min lille dreng have sit først prik eller to og mig som hader det selv godt min fyr kan se på i mens... syntes det er så hårdt gør helt ondt inden i...

hvor prikker de endelig henne?????

Anmeld

22. maj 2010

tumle81

tumle81 skriver:

Måske bliver jeg haglet ned her, men emla er ikke beregnet til at bruges ved vacciner... Jeg synes det er noget værre pjat, det er jo ikke selve stikket der gør ondt men vaccinen der svier ved indsprøjtning og der hjælper emla altså ikke!!

Ville aldrig bruge det medmindre vi skulle have taget blodprøve og dermed kunne fjerne fokus fra selve stikket og rumsteren efter en åre!!

Knus Kathrina

Må lige tilføje at jeg lige læste at sundhedsguiden forklarer om brugen af emla til børn over 3 mdr og de synes man skal bruge det til vacciner, jeg trækker derfor min, mine kollegers og læges opfattelse tilbage.

Brug emla hvis I synes men jeg mener dog stadig det er pjat og ikke nødvendigt ved et vaccine stik der tager under 5 sek...

Knus Kathrina

Anmeld

22. maj 2010

Moar'en

tumle81 skriver:

Må lige tilføje at jeg lige læste at sundhedsguiden forklarer om brugen af emla til børn over 3 mdr og de synes man skal bruge det til vacciner, jeg trækker derfor min, mine kollegers og læges opfattelse tilbage.

Brug emla hvis I synes men jeg mener dog stadig det er pjat og ikke nødvendigt ved et vaccine stik der tager under 5 sek...

Knus Kathrina

Grunden til vi bruger emla er dels fordi vores læge har sagt go' for det, og selv har sagt han tager det meget bedre når han har haft plaster på. Har et par sygeplejesker som veninder og de siger også at det virker bare så godt og selv bruger det. Og dels fordi når vi har være på sygehuset så mange gange og set dem kæmpe med at skulle tage blodprøver og andet "sjov", så vil man som mor gør hvad som helt for at gøre næste oplevelse bare en smule mere behagelig. 5 sek kan føles som lang tid når man har oplevede de grimme ture, de kommer fluks tilbage

Anmeld

22. maj 2010

Laulund87

Min datter reagerede slet ikke på at blive stukket ved 3 måneders vaccinen. Et prik i hvert lår og så var vi videre

Anmeld

22. maj 2010

tumle81

Moar'en skriver:

Grunden til vi bruger emla er dels fordi vores læge har sagt go' for det, og selv har sagt han tager det meget bedre når han har haft plaster på. Har et par sygeplejesker som veninder og de siger også at det virker bare så godt og selv bruger det. Og dels fordi når vi har være på sygehuset så mange gange og set dem kæmpe med at skulle tage blodprøver og andet "sjov", så vil man som mor gør hvad som helt for at gøre næste oplevelse bare en smule mere behagelig. 5 sek kan føles som lang tid når man har oplevede de grimme ture, de kommer fluks tilbage

JEg ved jo ikke hvad baggrunden er for at I har valgt at bruge emla men synes at hvis man bruger begrundelsen at det er synd for barnet fordi det gør SÅ ondt at blive vaccineret er det i mine ører/øjne en overdrivelse...

Hvis I har haft flere mindre sjove oplevelser på sygehuset er det måske en anden sag. Ved dog at min niece på 6½ sidste år blev stukket min. et par gange hver uge i næsten trekvart år pga slem sygdom, godt kunne tage det...

Jeg er selv sygeplejerske og ville ikke bruge det ved vaccine af mine egne børn. De græder jo kortvarigt når de får stikket og max ½-1 minut efterfølgende...

Knus Kathrina

Anmeld

22. maj 2010

Moar'en

B&J skriver:

uhh stakkels dig.... tror gerne der er vildt hårdt men godt hun blev så hurtig glad igen.....

her den 2 skal min lille dreng have sit først prik eller to og mig som hader det selv godt min fyr kan se på i mens... syntes det er så hårdt gør helt ondt inden i...

hvor prikker de endelig henne?????

Sekretæren ned ved vores læge sagde det var forskelligt fra læge til læge, men Viktor er altid blevet stukket på siden af låret.

Anmeld

22. maj 2010

B&J

Moar'en skriver:

Sekretæren ned ved vores læge sagde det var forskelligt fra læge til læge, men Viktor er altid blevet stukket på siden af låret.

det håber jeg også vores læge gør der er de så dejlge buttede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.