Så ked- forstår det slet ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.240 visninger
24 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2010

Anonym trådstarter

en lille opdatering fra dette indlæg

https://www.baby.dk/debat/49792pi1/proever-at-blive-gravid/forstaar-ikke-min-krop.aspx

min cyklus ligger normalt på 41-42 dage, nu er der gået 44 dage. har taget negativ test, men er virkelig i vildrede.

for ca 1 uge siden havde jeg lidt mens agtige smerter og niv i underlivet, har været der sporadisk indtil i går. fik for ca 3 dage siden øget udflåd som normalt op til en evt mens. men efter 1-½ dag, ophørte udflådet, fra det ene øjeblik til det andet, og så skete der ikke mere. havde øget tissetrang, har haft kvalme i går og foregårs, og halsbrand i går, + svimmelhed når jeg vendte hovedet nedaf(hvis jeg bukkede mig ned for at samle noget op)

haft spændinger i underlivet, og i dag er alle tegn forsvundet, eneste tegn der er er en smule øget tissetrang, lidt sporadiske spændinger i underlivet, og en anelse kvalme, og stadig negative test. Tror ikke jeg er gravid i denne omgang, og havde heller ikke forventet det, netop da ejg fik lavet den undersøgelse ved gynækologen omkring ÆL. den hvor de sprøjter væske op, for at se om der er passage i æggelderne.

Men er nu snot forvirret, hvor bliver min mens dog af, troede jo den måske alligevel var på vej, og så bum, ingenting.

kan den skyldning godt have noget med det at gøre, prøvede at ringe for at høre ad, ved gynækologen, men ja, typisk, de har selvfølgelig ferielukket indtil på onsdag.

ved ikke om jeg skal kontakte lægen i morgen, eller om jeg skal give det tid, er bare så frustrerende, og frygter der måske kan være noget galt, hvis jeg ahvde været gravid ville jeg være 4+3 så burde jo kunne ha set det på en test nu, hvis der havde været gevinst.

hvor er det bare frustrerende og forstår det bare slet ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Miss.Sunshine

Øvs. Sikke noget skod,er du sikker på du ikke har Pco eller??

Har din cyklus altid været så lang?? 41-42 dage er meget langt syntes jeg og når man læser på nettet står der at man skal kontakte lægen hvis cyklus er længere end 38 dage. Så måske skulle du prøve at bliver undersøgt for pco?

Knus

Anmeld

20. maj 2010

Anonym trådstarter

Miss.Sunshine skriver:

Øvs. Sikke noget skod,er du sikker på du ikke har Pco eller??

Har din cyklus altid været så lang?? 41-42 dage er meget langt syntes jeg og når man læser på nettet står der at man skal kontakte lægen hvis cyklus er længere end 38 dage. Så måske skulle du prøve at bliver undersøgt for pco?

Knus

Min cyklus er blevet fast på de 41-42 dage siden jeg stoppe på p-piller, før ejg begyndte på p.piller og mens jeg har været på -piller har den altid varet 4 uger, og været helt normal. har været i udredning for pco, og de mener ikke jeg har pco, men har lige fået taget en masse blodprøver jeg skal have svar på næste gang jeg kommer til gynækolog om 1½ mdrs tid.

så lægen har været inde over omkring den lange cyklus og det hele, derfor jeg blev sendt til gynækologen og er første gang jeg er gået over de 42 dage, så er godt nok i vildrede

Anmeld

20. maj 2010

Miss.Sunshine

Anonym skriver:

Min cyklus er blevet fast på de 41-42 dage siden jeg stoppe på p-piller, før ejg begyndte på p.piller og mens jeg har været på -piller har den altid varet 4 uger, og været helt normal. har været i udredning for pco, og de mener ikke jeg har pco, men har lige fået taget en masse blodprøver jeg skal have svar på næste gang jeg kommer til gynækolog om 1½ mdrs tid.

så lægen har været inde over omkring den lange cyklus og det hele, derfor jeg blev sendt til gynækologen og er første gang jeg er gået over de 42 dage, så er godt nok i vildrede

Jeg syntes bare det er en ualmindelig lang cyklus,så jeg tror ikke på der ikke er "noget". Har du prøvet at spørge lægen om du må prøve Methformin? Det skulle være rimelig godt at starte på og nemt at se om det har en effekt.

Anmeld

20. maj 2010

Anonym trådstarter

Miss.Sunshine skriver:

Jeg syntes bare det er en ualmindelig lang cyklus,så jeg tror ikke på der ikke er "noget". Har du prøvet at spørge lægen om du må prøve Methformin? Det skulle være rimelig godt at starte på og nemt at se om det har en effekt.

nej, for aner ikke hvad det er

jeg gik til lægen for en 3 mdr siden, og der tog han blodprøver som viste at hormoner osv var normalt, da han ikke kunne forstå hvorfor min cyklus var så lang, sendte han mig til gynækolog, der var jeg så første gang for 2-3 uger siden, og fik alvet undersøgelser, og sedler emd hjem til blodprøver.

men synes det er underligt hvis min mens er blevet yderligere forlænget, men tænker om den sa jeg ahvde forrige gang, kan have skubbet alt ud af balance(selvom blodprøverne var efter og de var normale) da sidste mens jo kom efter 39 dage men dog kun varede 39 dage.

men ja ved ikke lige hvorfor den så ikke er dukket op endnu når der er gået 44 dage fra sidste mens. må jo ringe til lægen i morgen hvis den ikke er dukket op

Anmeld

20. maj 2010

businesstigger

De sidste par gange jeg har været gravid har jeg først fået en skygge af en streg da jeg var omkring 5+0 så fortvivl ikke. Det kan være du bare er en sen tester fordi du ikke udskiller meget hormon i urinen.

Anmeld

20. maj 2010

Anonym trådstarter

businesstigger skriver:

De sidste par gange jeg har været gravid har jeg først fået en skygge af en streg da jeg var omkring 5+0 så fortvivl ikke. Det kan være du bare er en sen tester fordi du ikke udskiller meget hormon i urinen.

tak, måske forklaringen kan ligge der så, ejg troede det var meget normalt man fik en svag til tydelig streg, når man var ca 4+0 - 4+5.

giver da lidt håb for at der måske er noget, men også at der ikke er helt kuk i min krop alligevel, så håber da inderligt forklaringen ligger der

hvor lang tid gik der så til du fik en tydelig streg ?

Anmeld

20. maj 2010

businesstigger

Den ene gang fik jeg det efterfølgende bekræftet hos lægen. Og denne gang tror jeg at jeg ventede en lille uges tid før jeg testede igen - prøvede to tests og den ene var stadig svag men den anden var tydelig. Så det kan også afhænge meget af hvilken test du bruger.

Anmeld

20. maj 2010

Anonym trådstarter

businesstigger skriver:

Den ene gang fik jeg det efterfølgende bekræftet hos lægen. Og denne gang tror jeg at jeg ventede en lille uges tid før jeg testede igen - prøvede to tests og den ene var stadig svag men den anden var tydelig. Så det kan også afhænge meget af hvilken test du bruger.

hmm har brugt lidt forskellige, strimmeltest først, men i dag brugte jeg en valmed (den fra føtex) og en bluecare (den der ikke er digital, den hvor der skal komme et kryds) begge var desværre negative, men kan være det måske er for tidligt, og derfor der hverken er positiv test, eller mens på vej.

Anmeld

20. maj 2010

Maise

metformin er kun noget man skal have hvis man har pco eller er diabetiker. Har selv pco og har været på metformin, fantastisk præperat, fik da en baby ud af det. Det giver et stabilt blodsukker, da os med pco har insulinrestistens.

Så skulle dine blodprøver vise at du har pco, så fortvivl ikke. Motion, evt. vægttab ( hvis overvægtig ), pco kost og metformin. så er man godt på vej til baby

Selv er jeg ikke en klassisk pco pige, de kunne ikke se ved scanning eller på mig fysisk at jeg har pco, men ved mine blodprøver var en lille øgning i de mandlige kønshormoner. metforminen kan nedregulere disse hormoner ved /via at insulinproduktionen bliver stabil.

bare lige lidt info hvis du skulle få diagnosen, ikke for at gøre dig nervøs. for dig.

kh maise ( en af de hver 7 kvinde i dk der har pco )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.