Zette skriver:
Årh søde, jeg har først haft tid til at skrive til dit indlæg nu. Jeg har simpelthen haft så mange smerter, der ikke gad blive ordenlige smerter
men alligevel nok til at jeg har været ret udmattet på det sidste. Jeg så godt dit indlæg for nogle dage siden, og tænkte at jeg havde det præcis på samme måde. På den anden side forstår jeg godt dem som skal "af" med det, og bruger siden herinde til at komme lidt til hægterne igen, med knus og rådgivning - hvis nu det værste tilfælde sker. Jeg synes dog de er gode til at reklamere med i emnelinien hvad det omhandler, men min hjerne slår helt fra og skal "liiige trykke" alligevel (så jeg ved godt det er min egen fejl) og bagefter sidder jeg med følelsen af at jeg slet slet ikke burde have læst det.
Har et stort hul i maven og sidder helt stille for at mærke om hun mon stadig er der (selvfølgelig er hun det, men det fortæller hjernen slet slet ikke) Tror aldrig man vil føle sig sikker på noget førend baby er ude, og selv derefter vil man sikkert ikke føle sig sikker fordi der er andre ting der tager over. Sådan er det nok bare når man elsker noget så højt! 
Jeg vælger at prøve at lade vær at trykke på de link fordi jeg er sikker på at der er andre der tager over og giver de knus og den støtte der er behov for. Ligeledes ser jeg ikke de der fødeprogrammer lige op til, for jeg er jo rent ud sagt RØVRÆDSELSLAGEN for at føde - og alt det der kan gå galt 
Jeg tror det din jordemoderafløser sagde til dig, skal tages med et gran salt. Selvfølgelig skal ændringer i barnets bevægelser tages alvorligt, men jeg ikke søvnløs hvis hun ikke har sparket hele natten som hun plejer - min krop er simpelthen for træt til at jeg kan det, og om morgenen når jeg så får et ordenligt hug - så nyder jeg bare at jeg fik 7 timer sammenhængende.
Man ved selvfølgelig kun selv hvornår der er en forandring i maven, og ved den mindste tvivl så skal du selvfølgelig reagere. Jeg tænker også at nogle jordemødre er gode til at male fanden på væggen. Da jeg var inde fordi jeg gik i fødsel stod der en og sagde til mig at jeg da slet ikke havde ondt nok endnu (øhh undskyld men det kan jeg da godt selv vurdere) og at når jeg rigtig skulle føde, så ville det her være en dans på roser.
Havde en anden jordemoder et par timer efter der var god til at forstå at jeg havde ondt, men ligeledes gjorde mig klar på at det kom til at gøre mere ondt - en ting alle jo godt ved. Nogle gange er man bare på et stadie hvor man har ondt og har brug for at fortælle det, og så vil jeg klart hellere have en der forstår mine smerter, end en der siger at det kommer til at gøre meget mere ondt.
Det var vidst alt jeg havde på hjertet nu.
KH
Zette
Århhh tak for svar, ville ønske jeg havde din rygrad, så jeg kunne lade være med at læse de indlæg, men noget i mig hiver så jeg bliver nødt til at læse dem...
Jeg tænker hver gang, at jeg må fortælle disse stakkels familier hvor meget jeg føler med dem, men er tom for ord, og at min hungren efter at være så godt forberedt på alt tænkeligt, gør at jeg kan se indlæggende som info, men ak nej, det rammer lige i hjertet, går videre i hjernen og fosser ud af tårekanalen........
Jeg elsker at elske min prinsesse så højt, men som du selv skriver kan man aldrig vide sig sikker og det at blive forældre er samtidig også at åbne for et liv i evig bekymring......
Har du fået det bedre, eller har du stadig smerter??? Håber du nu er på toppen og bliver forkælet lidt....
Ja jm på godt og på ondt, hun fik sat en kæmpe skræk i mig, og fik nærmest også fortalt at min store trøst gennem graviditeten, en baby watcher , ikke virkede så den skulle jeg ikke regne med, arhhhhh der faldt min verden sammen....
Men den virker altså lige meget hvad hun siger, og den har hjulpet mig, elsker at kunne tænde den lille fætter, sætte den på maven og høre den beroligende hjertelyd

Har haft en skøn veninde på besøg idag, med blomster og jordbærtærte
, samt hendes franske bulldog, århhh det hjalp på humøret......
Kram herfra og håber du til trods for smerter er ovenpå igen og har nydt lidt af dagen.....