hvad synes I om spareplanen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2010

Sofia

DK skriver:

Jeg er helt enig!

Derudover, så er det faktisk smart ikke at hæve skatterne igen. Det kan bidrage til at folk ønsker at arbejde mere end de ellers ville have gjort, hvormed de jo så igen betale mere i skat! 60% skat af 100 kr. er jo noget mindre end 45 % skat af 300 kr! Og dem hvor skatten er "sat ned" dvs. dem der i forvejen betaler rigtig meget, det er også dem der ofte har mulighed for at arbejde mere/generere flere penge hvis de gider! Og det gider de altså ikke hvis de ikke får noget udbetalt for de sidste kroner de tjener! Jeg ved godt skattestop/sænkning kan lyde tosset umiddelbart, men man bliver nødt til at se det i et større perspektiv. Det har bl.a. gjort at min kæreste har fået hans afspadsering udbetalt (OG altså betalt skat af den) istedet for bare at holde fri (dvs. UDEN at der kom en krone i statskassen) hvad han blandt andet gjorde sidste år. Det vil sige at han arbejder mere og betaler derfor mere i skat, istedet for kun at holde sig til de 37,5 time fordi at han ellers skulle betale hver overarbejdskrone til en sindsyg høj skatteprocent!

Ja, det er lige præcis dét der er så vigtigt - at folk gider at arbejde det ekstra, og der skal altså være en gulerod i enden hvis folk skal arbejde mere!! Du har helt ret i at det er vigtigt at se "the big picture" når man tænker i besparelser og skatter. Selvfølgelig er der ingen der synes det ligefrem er fedt at der skal spares - men når nu det er nødvendigt, er der jo ingen vej uden om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.