hvad synes I om spareplanen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2010

Jordbærpigen

Yrsa skriver:

Og en vikar er?? en der kommer fra gaden er måske kun er 18 år gammel?

Hvor er jeg glad for at mine børn snart er ude af off. pasning....puha..

Ja det kan være alt lige fra en vikar der kender børnene godt og har været meget i huset til en helt ny vikar, som vi slet ikke kender og ja, alder og erfaring kan varierer meget. Man "ansætter" jo ikke en vikar der er uddannet pædagog til at erstatte en fast pædagog som er syg - det er for dyrt for institutionen, medmindre vi snakker om en længerevarende sygdom.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

pussekat

lululupo skriver:

Egentlig er selv skuffet må jeg sige for det første havde jeg regnet med at skattestoppet fortsatte, desuden skal jeg for første gang i mit liv, benytte dagpenge her under barsel, og der fastfryser de så satsen, hmmm fantastisk al ting bliver dyrere men vi fastfryser,pension dagpenge mv

hmmm skuffende

nej også om det klaphat til lars få ca 127,000 om månde kan bliv så  over det skal gå ud over dem som ikke her mere penge jeg få da ikke 127,000 om år ca 90,000 kr om år så han kan da prøve at liv som dem som ikke her mange penge at gør med

og vis med er ind på borg få man ca meller 500,000 og 600,000 om år så jeg vil have et STOR STOL DER IND NU

Anmeld

19. maj 2010

Sofia

Jeg synes det er rigtig svært, er ikke ellevild med spareplanen på nogen måde. Men jeg kan heller ikke rigtigt komme med en bedre løsning af krisen. Pengene skal jo komme et sted fra, og jeg synes desværre ikke rigtig der er nogen ideel løsning på, hvorfra de skal komme. Er selv på SU og selvfølgelig er det ikke fedt at de fryser satsen, men ja, hvis det er det der skal til, så klarer jeg det nok. Må jo også tænke på at mange andre lande slet ikke får SU - i det hele taget tror jeg vi er for godt vante i Danmark..

Anmeld

19. maj 2010

lululupo

Ansemusen skriver:

Netop derfor jeg valgte Herlev fra og skiftede til Hvidovre! På Herlev kan faren overnatte én nat hvis man er førstegangsfødende og de har plads. Men på Hvidovre er det to, og flere hvis der mod forventning skulle være plads!

tør ikk rigtig skifte til et andet her så tæt på.... Desuden ved jeg ikk hvilket der skulle være bedre, har dårlige minder fra hvidovre, der er ikke plads på rigshospitalet

Anmeld

19. maj 2010

Ansemusen

lululupo skriver:

tør ikk rigtig skifte til et andet her så tæt på.... Desuden ved jeg ikk hvilket der skulle være bedre, har dårlige minder fra hvidovre, der er ikke plads på rigshospitalet

På Rigshospitalet må faren slet ikke overnatte så vidt jeg ved med mindre man kommer på patient hotellet. Men det kan man jo ikke være sikker på hvis man fx. bløder en smule for meget eller lignende. Hvidovre har jeg ellers KUN hørt godt om fra alle, så jeg er meget forhåbningsfuld

Anmeld

20. maj 2010

lululupo

Ansemusen skriver:

På Rigshospitalet må faren slet ikke overnatte så vidt jeg ved med mindre man kommer på patient hotellet. Men det kan man jo ikke være sikker på hvis man fx. bløder en smule for meget eller lignende. Hvidovre har jeg ellers KUN hørt godt om fra alle, så jeg er meget forhåbningsfuld

Det skal du også kun være, jeg har bare dårlige minder derfra, da vi i sidste graviditet til nf blev haste indlagt med en mola graviditet og fik det fjernet, såååå puh ville slet ikke kunne føde der Men har en veninde som har født der og har kun positive ord 

Anmeld

20. maj 2010

Hansen97

Som en anden har sagt så syntes jeg det er en OK måde de vælger at gøre det på...

Og jeg tror det med at ministre skal gå 5% ned i løn over 2 år er for at gå forud... For at kommuner måske også skal tænkte over hvad lønnen er og ledere i erhvervslivet for den sags skyld. For at statuere et eksempel på at vi ALLE skal være med til at løse de problemer finanskrisen har påført os..

Så jeg syntes det er helt fair..

Ang. lønnen til ministre så er det farligt emne.. man skal jo tænke på at de er "på" 24/7.. skal konstant stå til ansvar for deres handlinger, meninger og så videre... der er 1000 af ting de skal sætte sig ind.. og har jo ikke bare en 37-timers arbejdsuge..

Uanset lønnen så ville jeg ikke bytte med dem...

Anmeld

20. maj 2010

Ni-ko-li-ne

jeg er lidt nej og lidt ja...

nej: jeg bryder mig ikke om den måde sundhedsystenet halter, børnepasning halter, ældrepleje halter osv... men jeg vidste jo det ville blive sådan dengang jeg satte kryds og stemte...  dengeng tænkte mange, at det kun kunne blive bedre.... men ak ja.... jeg kan heller ikke rigtigt se hvordan alle er med til at betale regningen fra krisen...det er jo kun følk på overførselsindkomst der skal betale og så de 5% fra ministrene... hvad med resten?

ja: jeg er selv på sygedagpenge, og før det fik jeg barselsdagpenge... og jeg synes ikke det betyder det store for mig at de fastfryser satserne....  SUén er alligevel altid for lav, så der synes jeg heller ikke det vil betyde det vilde, ligeledes med pensionen..... og førtidspensionen...  men hvad med KH, og bistandshjælpen? der kan man tale om mange mange mennesker (ikke alle) hvor jeg mener det måske er lidt uretfærdigt.... man skal ikke sparke til folk som ligger ned!

mht. overnatning på barselsgangen.... så tror jeg ikke man må det ret mange steder desværre...

jeg fik PKS, og skulle være indlagt på barselsgangen (OUH), der måtte min kæreste ikke sove ;0( og jeg skulle være der 4 dage pga arret... havde jeg nu kunnet føde naturligt, kunne vi højst sandsynligt have overnattet på patienthotellet... men det gik jo alt sammen alligevel:0)

Anmeld

20. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har heller ikke rigtig fulgt med. Men jeg er RØV træt af at der er krise og sparetider osv osv... Suk...

Jeg syntes det er fucked up, fordi de siger at det måske vil vælte fuldstændig pga alt det dersens shite i grækenland.

Ja, jeg syntes bare det er træls... Æv.

Anmeld

20. maj 2010

DK

Sofia skriver:

Jeg synes det er rigtig svært, er ikke ellevild med spareplanen på nogen måde. Men jeg kan heller ikke rigtigt komme med en bedre løsning af krisen. Pengene skal jo komme et sted fra, og jeg synes desværre ikke rigtig der er nogen ideel løsning på, hvorfra de skal komme. Er selv på SU og selvfølgelig er det ikke fedt at de fryser satsen, men ja, hvis det er det der skal til, så klarer jeg det nok. Må jo også tænke på at mange andre lande slet ikke får SU - i det hele taget tror jeg vi er for godt vante i Danmark..

Jeg er helt enig!

Derudover, så er det faktisk smart ikke at hæve skatterne igen. Det kan bidrage til at folk ønsker at arbejde mere end de ellers ville have gjort, hvormed de jo så igen betale mere i skat! 60% skat af 100 kr. er jo noget mindre end 45 % skat af 300 kr! Og dem hvor skatten er "sat ned" dvs. dem der i forvejen betaler rigtig meget, det er også dem der ofte har mulighed for at arbejde mere/generere flere penge hvis de gider! Og det gider de altså ikke hvis de ikke får noget udbetalt for de sidste kroner de tjener! Jeg ved godt skattestop/sænkning kan lyde tosset umiddelbart, men man bliver nødt til at se det i et større perspektiv. Det har bl.a. gjort at min kæreste har fået hans afspadsering udbetalt (OG altså betalt skat af den) istedet for bare at holde fri (dvs. UDEN at der kom en krone i statskassen) hvad han blandt andet gjorde sidste år. Det vil sige at han arbejder mere og betaler derfor mere i skat, istedet for kun at holde sig til de 37,5 time fordi at han ellers skulle betale hver overarbejdskrone til en sindsyg høj skatteprocent!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.