Må jeg spøger hvorfor hun er startet i DP så tidligt??
Altså her hjemme er det det samme hver dag, eller næsten vores dag lyder: Daniella bliver afleveret kl 6:30 og hentede igen omkring kl 15. når hun kommer hjem skriger, sparker, slår,, krasser, kaster med ting og mad, laver ballade og meget meget mere, hun hænger meget og vil gerne se en tegnefilm osv. hun spiser ikke rigtigt hjemme på hverdage og når vi kommer dertil hvor hun bliver puttede (normalt omkring kl 19-19:30) så tager det op til 4 timer før hun sover og mens vi kæmper, sp skriger hun kaster sig selv ind i vægen, slår hovedet ind i vægen, sparker og slår mod væg og seng mm. hun vågner flere gange om natten og har bug for knus, kys tryghed og omsorg, om morgen er hun pylret og ked af det osv.
I DP er der næsten aldrig noget, og hun spiser altid godt deroppe...
Vi ved hvorfor Daniella opfør sig sådan og det er meget simpel hun får så mange indtryk at hun ikke kan kaper dem og hun har brug for korter dage, at blive skærmet mere, og få mere hjemme tryghed osv. (alt dette er meget normalt for fortidlig fødte og især ekstrem fortidlig fødte)
Så jeg tænker at din datter fortæller dig at hun får fler indtryk end hvad hun kan klare, og det at hun søger dit bryst er blot et tegn på tryghed og nærhed, prøv i stedet at sæt jer med en ynglings bamse, sid og slap af sammen som det første når i kommer hjem, øv den sut det kræver tilvending masager hendes fødder - der er ingen opskrift på havd der kan hjælpe din datter da alle børn er forskellige men dette er nogen af de ting jeg vil psøve hvis jeg var jer, det kan ihvertfald give os lidt ro i den stund vi hygger herhjemme...
Held og lykke
Anmeld