skriger hele tiden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.810 visninger
31 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

NinaNymannMadsen

min datter på 11 månder snart går i dagpleje og det er da rigtig dejligt men lige så snart vi kommer hjem så begynder hun at skrige og det bliver hun ved med indtil hun kommer i seng hvilket hun gør senest klokken 19:00.

aner ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, hun vil nemlig ikke spise hun vil ikke lege hun vil ikke sidde ved mig eller hendes far.

det eneste hun vil er at ligge og sutte ved mig, og ejg har intet til hende mere men det er det eneste der hjælper men det kan jeg jo ikke blive ved med at gøre hele tiden.

er der nogen af jer der ahr et godt råd til hvad man kan gøre. ( det skal lige siges hun bruger ikke sut)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Jordbærpigen

Hvordan er hun hos DP?

Anmeld

17. maj 2010

NinaNymannMadsen

MissSmile26 skriver:

Hvordan er hun hos DP?

den melding jeg får med hjem er at hun er da bare nem og glad og leger meget og spiser godt. får kun ros der fra. men det lige så snart hun er hjemme så vender hun lige til det modsatte.

Anmeld

17. maj 2010

Jordbærpigen

den melding jeg får med hjem er at hun er da bare nem og glad og leger meget og spiser godt. får kun ros der fra. men det lige så snart hun er hjemme så vender hun lige til det modsatte.

Hvor længe har hun været i DP?

Anmeld

17. maj 2010

sarahb

Astasmor skriver:

min søn har også haft det på samme måde, men det er kun en dag af gangen. Her hjalp det at lade ham være og lade ham komme til os hvis der var noget.
Så måtte han få tilbudt mad der stod på sofa bordet så han selv kunne nå og tage det i hans tempo. Det har ofte været de dage der er sket meget, legestue og mange flere børn end de plejer osv. Så har han bare brug for at være sig selv og tage alt på hans premisser..

Anmeld

17. maj 2010

NinaNymannMadsen

MissSmile26 skriver:

Hvor længe har hun været i DP?

hun har gået i DP siden 11 januar i år da hun var lidt over et halvt år gammel.

og hun kommer afsted klokken halv 8 og er der til halv 4

Anmeld

17. maj 2010

NinaNymannMadsen

sarahb skriver:

min søn har også haft det på samme måde, men det er kun en dag af gangen. Her hjalp det at lade ham være og lade ham komme til os hvis der var noget.
Så måtte han få tilbudt mad der stod på sofa bordet så han selv kunne nå og tage det i hans tempo. Det har ofte været de dage der er sket meget, legestue og mange flere børn end de plejer osv. Så har han bare brug for at være sig selv og tage alt på hans premisser..

okay. nu kan hun hverken gå eller krqavle endnu kun lige begyndt at krybe så den ville ikke hjælpe her endnu hvertfald. og hun er sådan hver dag. det er dog værst om mandagen men ellers er hun sådan hver dag og det tager altså på en når det er.

jeg tilbyder hende mad og drikke og prøver at lege med hende vugge hende og alle de klassike ting man nu ellers kan gøre jo. men intet hjælper hun hvis hun får en pat i munden.

Anmeld

17. maj 2010

Jordbærpigen

Astasmor skriver:

hun har gået i DP siden 11 januar i år da hun var lidt over et halvt år gammel.

og hun kommer afsted klokken halv 8 og er der til halv 4

Okay.. Hmm der kan jo være mange grunde til at et barn skriger og ikke vil hverken pyt eller pande... Men et godt udgangspunkt er måkse den manglende sut?

Et barn kan græde fordi det har et suttebehov der skal dækkes. Man ved at mange børn allerede i livmoderen sutter på finger og at nogle børn fødes med et større suttebehov end andre.

Et barn sutter ikke kun for at få mad, men det at sutte kan virke beroligende og hjælpe barnet til at slappe af. Nogle børn har behov for at sutte efter et måltid og det at få en sut her, kan hjælpe dem til at falde i søvn.

Et barn der ignorerer din nærhed og din berøring og fortsat græder kan derfor godt have behov for at få stillet sin suttelyst.

Det giver jo god mening i forhold til det du siger, med at hun bare vil ligge og sutte ved dig. Har I forsøgt med en sut til hende? Eller en sutteflaske med vand?

Anmeld

17. maj 2010

NinaNymannMadsen

MissSmile26 skriver:

Okay.. Hmm der kan jo være mange grunde til at et barn skriger og ikke vil hverken pyt eller pande... Men et godt udgangspunkt er måkse den manglende sut?

Et barn kan græde fordi det har et suttebehov der skal dækkes. Man ved at mange børn allerede i livmoderen sutter på finger og at nogle børn fødes med et større suttebehov end andre.

Et barn sutter ikke kun for at få mad, men det at sutte kan virke beroligende og hjælpe barnet til at slappe af. Nogle børn har behov for at sutte efter et måltid og det at få en sut her, kan hjælpe dem til at falde i søvn.

Et barn der ignorerer din nærhed og din berøring og fortsat græder kan derfor godt have behov for at få stillet sin suttelyst.

Det giver jo god mening i forhold til det du siger, med at hun bare vil ligge og sutte ved dig. Har I forsøgt med en sut til hende? Eller en sutteflaske med vand?

har forsøgt med forskellige sutter og ingen af dem vil hun ha, hun sutter to sekunder og så spøtter hun den ud og leger med den i stedet for. suttefalsken trække hun nærmest ud af munden og det lige meget hvad der er i den og det samme med hendes tudkop. så aner virkelig ikke mine levende råd. det hjælper nogen gange at stikke hende en kisk eller et stykke brød hun kan pille og gnave lidt i men det er kun indtil der ikke er mere tilbage.

Anmeld

17. maj 2010

Ansemusen

Det lyder rigtigt hårdt med et grædende barn hver eneste dag! Jeg kan godt forstå at I er rigtig frustrerede Nu må du endelig ikke misforstå mig, men du har før skrevet herinde, at du og din kæreste har nogle problemer i jeres forhold, og jeg tænker om det måske kan være det hun reagerer på? At hun kan mærke spændingerne og derfor bliver umulig og ked af det?

Mit indlæg er slet ikke ment som dømmende, men bare som et andet perspektiv på det. Måske noget I kunne se nærmere på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.