Rosa skriver:
Arrh jeg ved godt at der sikkert ikke er noget galt, men jeg vil nu alligevel tillade mig at oprette en "er det normalt"-tråd om gråd.
Jonathan er i morgen 2 uger gammel og på mystisk vis har jeg glemt ALT hvad jeg nogensinde har læst, hørt og lært om nyfødte...
Jeg har nu haft snart 2,5 times ro hvor bassemanden bare har snorket i slyngevuggen - men ovenpå en times "wah! wah! wah! wah!" så jeg var en smule slidt 

Han sover gerne 2-4 timer ad gangen, så spiser han, bøvser, bliver skiftet, spiser lidt igen og SÅ er det at det er knald eller fald. 
Sommetider falder han i søvn ved brystet/flasken - andre gange starter klynkeriet... Som bliver til gåd, som bliver til skrig... Jeg tror det er maven og overtræthed i skøn forening... Han spræller, bokser med hænderne ind i brystet som bare drypper mælk ud over det hele (yummy) og så følger en laaang fase hvor han først skriger, sutter 2 sut, skriger, sutter to sut og så falder hen men vågner og skriger hvert 5.minut... Indtil han endelig falder til ro og sover i timevis igen.
Om natten sover han længere, som regel 3-5 timer mellem hver fodring og næsten ingen gråd. 
Kære kvinder: Lyder det normalt? Sammenlagt græder/klynker han nok 2-4 timer i døgnet...
Kh
Rosa
Min den første græd aldrig...
nummer to gjorde...
Vi var til zoneterapi to gange og første gang brækkede han alt op ud over det hele...så vildt, men tror hun fik løsnet op på noget...i hvert fald holdt de der tudeture op og samtidig fandt jeg nogle andre d-dråber for havde også en mistanke til dem.
Men altså, nogle børn græder meget andre lidt...nummer tre af min han sov stort set ikke om dagen, kun tyve min ad gangen eller sådan noget og jeg var til sidst ved at gå til af træthed, men han er og var en lille highneed baby, så han måtte bare hænge på mig...puha...det var hårdt...men han er nu en skøn knægt ligesom de to andre.
Men altså, det der med spædbarn er bare en smule mere romantisk når man ser det udefra end når man selv sidder i det...det gode er så du glemmer og først husker det når du sidder i det næste gang.
Men altså, det første år er lidt et zombieår..