Rosa skriver:
Arrh jeg ved godt at der sikkert ikke er noget galt, men jeg vil nu alligevel tillade mig at oprette en "er det normalt"-tråd om gråd.
Jonathan er i morgen 2 uger gammel og på mystisk vis har jeg glemt ALT hvad jeg nogensinde har læst, hørt og lært om nyfødte...
Jeg har nu haft snart 2,5 times ro hvor bassemanden bare har snorket i slyngevuggen - men ovenpå en times "wah! wah! wah! wah!" så jeg var en smule slidt 

Han sover gerne 2-4 timer ad gangen, så spiser han, bøvser, bliver skiftet, spiser lidt igen og SÅ er det at det er knald eller fald. 
Sommetider falder han i søvn ved brystet/flasken - andre gange starter klynkeriet... Som bliver til gåd, som bliver til skrig... Jeg tror det er maven og overtræthed i skøn forening... Han spræller, bokser med hænderne ind i brystet som bare drypper mælk ud over det hele (yummy) og så følger en laaang fase hvor han først skriger, sutter 2 sut, skriger, sutter to sut og så falder hen men vågner og skriger hvert 5.minut... Indtil han endelig falder til ro og sover i timevis igen.
Om natten sover han længere, som regel 3-5 timer mellem hver fodring og næsten ingen gråd. 
Kære kvinder: Lyder det normalt? Sammenlagt græder/klynker han nok 2-4 timer i døgnet...
Kh
Rosa
Da først vi havde fået løst alle Frejas problemer med sult, ondt i maven, problemer med nakken og overstimulering græd hun stort set aldrig da hun var spæd.
Når Freja blev overstimuleret svøbte vi hende godt med svøbet helt oppe om ørene så hun ansigtet stak ud og gik ind i et roligt rum med hende og gik i et rytmisk tempo uden at kigge på hende eller snakke til hende (øjenkontakt og stemmen stimulerer nemlig også og gør ofte ondt værre). Vi holdt hende bare tæt så hun kunne mærke os og gik i cirkler... når hun så faldt i søvn, blev hun lagt i vuggen, stadig svøbt og fik et tyndt tæppe over så hun ikke kogte under dynen.
Det virkede altid - tricket er bare at blive ved og ved selvom armene brænder og man gerne ville bytte forælder eller prøve noget andet. Begge dele stimulerer og gør bare ondt værre...
Trøst dig med at du er i gang med at udvikle "mor-muller". Du får nogle gode overarme til sidst...