Nyfødt - hvor meget gråd er der hjemme hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.790 visninger
23 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Arrh jeg ved godt at der sikkert ikke er noget galt, men jeg vil nu alligevel tillade mig at oprette en "er det normalt"-tråd om gråd.

Jonathan er i morgen 2 uger gammel og på mystisk vis har jeg glemt ALT hvad jeg nogensinde har læst, hørt og lært om nyfødte...

Jeg har nu haft snart 2,5 times ro hvor bassemanden bare har snorket i slyngevuggen - men ovenpå en times "wah! wah! wah! wah!" så jeg var en smule slidt

Han sover gerne 2-4 timer ad gangen, så spiser han, bøvser, bliver skiftet, spiser lidt igen og SÅ er det at det er knald eller fald.

Sommetider falder han i søvn ved brystet/flasken - andre gange starter klynkeriet... Som bliver til gåd, som bliver til skrig... Jeg tror det er maven og overtræthed i skøn forening... Han spræller, bokser med hænderne ind i brystet som bare drypper mælk ud over det hele (yummy) og så følger en laaang fase hvor han først skriger, sutter 2 sut, skriger, sutter to sut og så falder hen men vågner og skriger hvert 5.minut... Indtil han endelig falder til ro og sover i timevis igen.

Om natten sover han længere, som regel 3-5 timer mellem hver fodring og næsten ingen gråd.

Kære kvinder: Lyder det normalt? Sammenlagt græder/klynker han nok 2-4 timer i døgnet...

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

eliasogmor

det lyder akkurat som elias...dengang.... så det er vist meget normalt..måske han har luft i maven??? eller når at blibe overtræt? hvor længe er han vågen???? knus

Anmeld

16. maj 2010

bagger26

Enten så er han bare en dreng med temperament, eller også så kan han også være låst et eller andet sted i ryggen/nakken.. Det bliver de nemt hvis man fx har født hurtigt.. (kan ikke lige huske om du har det) Begge mine unger blev født hurtigt, og gjorde at de blev lidt låste i ryggen og nakken. Med min datter, troede jeg også hun grad fordi hun nåede at blive overtræt, men jeg har gået til kiropraktor med hende 2 gang nu, og jeg har fået et helt nyt barn nu, hun græder kun hvis hun bliver sulten stort set.. Ved godt jeg har sagt det før hehe, men er virkelig så lykkelig over jeg prøvede kiropraktor... Bare et forslag..

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

Han er vågen max en time hver gang...

Og han har ingen problemer med at dreje hovedet til begge sider...

Anmeld

16. maj 2010

Mor til L&S

Måske han har lidt mave problemer!!

Græder han efter måltiderne??

Det gjorde min lille Liva, men nu har vi gået til zoneterapi med hende 3 uger og hun er blevet en helt anden pige, nu snart 7 uger gammel...

Det var et forsøg værd evt..

Knus

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

bagger26 skriver:

Enten så er han bare en dreng med temperament, eller også så kan han også være låst et eller andet sted i ryggen/nakken.. Det bliver de nemt hvis man fx har født hurtigt.. (kan ikke lige huske om du har det) Begge mine unger blev født hurtigt, og gjorde at de blev lidt låste i ryggen og nakken. Med min datter, troede jeg også hun grad fordi hun nåede at blive overtræt, men jeg har gået til kiropraktor med hende 2 gang nu, og jeg har fået et helt nyt barn nu, hun græder kun hvis hun bliver sulten stort set.. Ved godt jeg har sagt det før hehe, men er virkelig så lykkelig over jeg prøvede kiropraktor... Bare et forslag..

Hvordan kan man opdage om de skal til kiropraktor?

Anmeld

16. maj 2010

Moderator

Rollo skriver:

Måske han har lidt mave problemer!!

Græder han efter måltiderne??

Det gjorde min lille Liva, men nu har vi gået til zoneterapi med hende 3 uger og hun er blevet en helt anden pige, nu snart 7 uger gammel...

Det var et forsøg værd evt..

Knus

Ja det er netop efter måltiderne - men ikke hver gang, kun ca. hver anden-tredie gang...

Anmeld

16. maj 2010

Mor til L&S

Rosa skriver:

Ja det er netop efter måltiderne - men ikke hver gang, kun ca. hver anden-tredie gang...

Sådan var det også med Liva - hun græd ikke efter alle måltider, men en del af dem.. og gerne dem om aftenen!!

Conni som giver Liva zoneterapi trykkede Liva på hendes tarme punkt under foden og hun skreg i vilde sky.. det gjorde hun også ved næste behandling, men allerede ved 3. behandling gryntede hun kun lidt... Så det virkede rigtig godt på hende

Skal lige sige at 1 - 1 1/2 døgn efter behandlingerne var hun DOBBELT så ked af det/hysterisk pga at det er blevet sat gan´g i systemet og hendes mave...

Anmeld

16. maj 2010

Kristina V

Det er lidt det samme herhjemme med at han klynker og græder lidt efter måltiderne. Tror bestemt det er maven her!

Vi starter til zoneterapi i næste uge med ham. Bruger nogle små tricks under føderne som letter lidt, men tror bestemt det bliver meget bedre når vi starter hos hende..

Anmeld

16. maj 2010

bagger26

Rosa skriver:

Hvordan kan man opdage om de skal til kiropraktor?

Jamen det er ikke altid man kan se det på dem, nogle gang kan der være andre tegn, end fx at de har en favoritside..

http://www.vejgaardkiropraktorklinik.dana6.dk/default.asp?ID=136&pID=130

Her er en slags tjekliste, eller havd man nu vil kalde den..

Men en god ide hvis du er i tvivl er, at lade din sunhedsplejerske kigge på ham, de burde have lidt forstand på det. Min sundhedsplejerske rådede mig til det pga af den måde hun grad på, og den mængde af tid hun grad i.. Det mest fysiske tegn ved hende var, at hun nogle gang havde en lille tendens til at ligge med kroppen nærmest formet som et c, men det var ikke altid hun gjorde det.. Og en lille tendens til en favorit side med hovedet.. Der var ikke nogle markante tegn, der var bare flere små tegn, og så skulle jeg prøve med kiroparktor først, og hvis det ikke virkede skulle jeg give zoneterapi et forsøg, men ikke begge dele på samme tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.