Hvorfor sker der ingenting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2010

MetteDN

Kruse90 skriver:

jeg forstår hvor fustreret i er.
Vi har selv prøvet 1 år.
Og det er træls hver gang ens mens kommer igen.
Vil bare sige du er altid velkommen til at skrive.
Vil gerne lægge ører til.

Tak skal du have det er jeg rigtig glad for.

Er I igang med nogle undersøgelser eller noget? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Kruse90

vi har bestilt glas hos lægen, til at få undersøgt mandens sæd.
Hvad med jer?

Anmeld

16. maj 2010

MetteDN

Kruse90 skriver:

vi har bestilt glas hos lægen, til at få undersøgt mandens sæd.
Hvad med jer?

Vi er igang med en hård kamp om at prøve at få dem til at tage os seriøst. Hver gang vi har været til lægen har vi fået afvide at vi bare skal komme igen efteret par måneder, og når vi så gør det får vi det samme afvide igen .

Anmeld

16. maj 2010

Kruse90

find en ny læge!
jeg har en kvindelig som sagde at vi har jo massere af tid.
Men NEJ det syntes vi ikke. JO vi har da tiden foran os, men vi vil jo bare gerne nu.
Manden ringede så til en anden en hende vi altid har haft, og han ville gerne sende glasset
Så jeg vil ringe til ham imorgen og bede om at komme til en gyn. Så jeg kan komme igang med at blive undersøgt, HVis han vil.
Det er nemlig ikke sikkert, mange gange vil de helst starte med manden da det er det billigste.

Anmeld

16. maj 2010

MetteDN

Kruse90 skriver:

find en ny læge!
jeg har en kvindelig som sagde at vi har jo massere af tid.
Men NEJ det syntes vi ikke. JO vi har da tiden foran os, men vi vil jo bare gerne nu.
Manden ringede så til en anden en hende vi altid har haft, og han ville gerne sende glasset
Så jeg vil ringe til ham imorgen og bede om at komme til en gyn. Så jeg kan komme igang med at blive undersøgt, HVis han vil.
Det er nemlig ikke sikkert, mange gange vil de helst starte med manden da det er det billigste.

Ja vi har også snakket om at finde en anden læge, problemet er bare at jeg egentlig normalt er rigtig glad for hende.

Men vi bliver jo nok nød til at finde en læge som vil gøre noget.

Det bliver da dejligt for jer at finde ud af hvad grunden til det ikke er lykkeds endnu ka være.

Synes også at uvisheden er den værste.

Anmeld

16. maj 2010

Kruse90

MetteDN skriver:

Ja vi har også snakket om at finde en anden læge, problemet er bare at jeg egentlig normalt er rigtig glad for hende.

Men vi bliver jo nok nød til at finde en læge som vil gøre noget.

Det bliver da dejligt for jer at finde ud af hvad grunden til det ikke er lykkeds endnu ka være.

Synes også at uvisheden er den værste.

sådan tænkte jeg også.
Jeg er også normalt glad for min læge.
MEN hvis ikke hun vil gøre noget, er hun bare ikke det værd

Anmeld

17. maj 2010

Jordbærpigen

MetteDN skriver:

Hej Jane.

Jeg har læge i tranbjerg.

Det er rigtig svært ikke at tænke på hele tiden. Jeg synes det værste er at blive så skuffet hver måned.

Jeg mener at det er et eller andet galt, mest fordi jeg går over tid rigtig tit. Nogle mener at det har noget at gøre med at jeg tænker så meget over det, og det kan de jo til en vis grad have ret i. Det er bare så svært.

Har i gang i nogle undersøgelser eller prøver i stadig ?

Kram

Okay, så kender jeg ikke din læge, da jeg selv har en skøn læge i midtbyen. Lige pt. er jeg igang med udredning for at finde ud af, om jeg har PCO, da jeg ik har haft mens i MANGE måneder nu. Så det er dér vi står lige pt. Får svar på alle prøverne i denne uge, så er lidt spændt.

Hvor meget går du over tid og er det hver måned? Har du prøvet at tjekke om du har ÆL?

Anmeld

17. maj 2010

mlau

Hejsa,

Jeg synes såmænd bare, at du skal bede din læge om en henvisning til gyn. Når du har bedt om det, kan din læge ikke længere trække tiden ud. Når du har været til samtalen med din læge, skal du have foretaget visse blodprøver som gyn. skal bruge til din videre undersøgelse, og din mand/kæreste skal have lavet en sædprøve.

Jeg har selv været turen igennem med undersøgelser, dog ikke den lange ventetid.

Jeg selv havde meget lang og forskellig cyklus efter at jeg havde lagt p-pillerne på hylden og jeg gik hver gang over tid. Men alle mine blodprøver så fine ud.

Da jeg kom til gyn. fik vi en lang snak, min mand var også med, også han fik besvaret en masse spørgsmål. Han havde blandt andet nedsat sædkvalitet ikke meget men lidt, og det tænkte han jo meget på. Men gyn. fortalte ham, at det hans sæd var nedsat med, slet ikke var noget problem. Udover snak kom jeg på briksen, hvor han lavede en vand/luft undersøgelse. Han sendte luft og vand ind i underlivet for at se om der var hul igennem æggelederne og om vandet blev liggende. Han var fra den undersøgelse ikke sikker på at der hul igennem og henviste mig til næstved sygehus til en ny undersøgelse (HSG - kontrastvæske igennem livmoder og æggeledere).  Min mand blev også undersøgt hos gyn. han fik scannet sine sække for at se om alt så ud som det skulle, og det var det heldigvis.

En måned senere blev jeg indkaldt til HSG undersøgelsen, det er den mest ubehagelige undersøgelse jeg nogensinde har været til, men den hjalp. Den mandlige sygeplejeske der var med, sagde til min mand at der nu var fuldstændig hul igennem, det havde der ikke været, så nu skulle der arbejdes de næste dage. Det blev der og 3 uger efter var testen positiv. Det var alt der skulle til.

Held og lykke.

Mlau

Anmeld

17. maj 2010

Heidi85

Hej

kender det ald for godt selv jeg har selv prøvet i 5 år hvor der bare ikke skete noget som helst. Men hold humørret højt aligevel selv om det er meget svært jeg havde selv opgivet håbet på at blive mor. Jeg gik samme besked dom dig flere gange jeg var hos lægen og til sidst måtte jeg slå hårdt i boret for der skulle bare ske noget. Hun mente ikke der var noget galt og jeg skulle bare lade være med at tænke op det så skulle det nok komme lige pludselig men der stedte bare ingen ting. Jeg blev undersøgt for livmordhalskræft hvor de så fandt ud af jeg havde celleforandringer og blev kort tid efter opreret. Jeg blev opreret den 23 januar og 14 dage efter var jeg gravid. 

Jeg syntes bare du skulle slå hårdt i boret for din læge så der kan ske noget. Men tænk posetiv og se frem selv om det kan være svært   for dig.

Du skal være meget velkommen til at skrive til mig hvis du vil vide mere.

knus heidi

Anmeld

17. maj 2010

MetteDN

Kruse90 skriver:

sådan tænkte jeg også.
Jeg er også normalt glad for min læge.
MEN hvis ikke hun vil gøre noget, er hun bare ikke det værd

Nej det har du fuldstændig ret i .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.