Hejsa,
Jeg synes såmænd bare, at du skal bede din læge om en henvisning til gyn. Når du har bedt om det, kan din læge ikke længere trække tiden ud. Når du har været til samtalen med din læge, skal du have foretaget visse blodprøver som gyn. skal bruge til din videre undersøgelse, og din mand/kæreste skal have lavet en sædprøve.
Jeg har selv været turen igennem med undersøgelser, dog ikke den lange ventetid.
Jeg selv havde meget lang og forskellig cyklus efter at jeg havde lagt p-pillerne på hylden og jeg gik hver gang over tid. Men alle mine blodprøver så fine ud.
Da jeg kom til gyn. fik vi en lang snak, min mand var også med, også han fik besvaret en masse spørgsmål. Han havde blandt andet nedsat sædkvalitet ikke meget men lidt, og det tænkte han jo meget på. Men gyn. fortalte ham, at det hans sæd var nedsat med, slet ikke var noget problem. Udover snak kom jeg på briksen, hvor han lavede en vand/luft undersøgelse. Han sendte luft og vand ind i underlivet for at se om der var hul igennem æggelederne og om vandet blev liggende. Han var fra den undersøgelse ikke sikker på at der hul igennem og henviste mig til næstved sygehus til en ny undersøgelse (HSG - kontrastvæske igennem livmoder og æggeledere). Min mand blev også undersøgt hos gyn. han fik scannet sine sække for at se om alt så ud som det skulle, og det var det heldigvis.
En måned senere blev jeg indkaldt til HSG undersøgelsen, det er den mest ubehagelige undersøgelse jeg nogensinde har været til, men den hjalp. Den mandlige sygeplejeske der var med, sagde til min mand at der nu var fuldstændig hul igennem, det havde der ikke været, så nu skulle der arbejdes de næste dage. Det blev der og 3 uger efter var testen positiv. Det var alt der skulle til.
Held og lykke.
Mlau
Anmeld