Hvorfor sker der ingenting?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2010

foto på lærred

Det virker da helt urimmeligt. Jeg synes, at I skal tage en samtale med lægen og høre hende hvorfor det lige er, at hun ikke vil sende jer videre. Langt de fleste siger 1 år, og hun har I ventet det dobbelte. Det virker urimmeligt, at I skal vente flere måneder, for når I først skal i gang med behandling, tager det jo endnu mere tid med test og for at få tid til at komme i gang osv.

I det mindste har i krav på en forklaring fra hende hvorfor det er, at hun ikke synes det er på tide at I får en udredning. Derefter synes jeg, at I skal sige, at hvis hun ikke vil sætte jer i gang, så må I desværre finde en anden læge, og det vil jo være synd hvis du ellers er glad for hende.

Men hun har vel også forståelse for, at det gør dig mere og mere ked, og derfor står jeg endnu mere uforstående overfor en læge, som så, ikke vil gøre sit for, at du kommer på rette spor og får håbet tilbage.

Jeg kan godt forstå hvor hårdt du har det, og jeg vil ønske jer alt mulig held og lykke med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

MetteDN

foto på lærred skriver:

Det virker da helt urimmeligt. Jeg synes, at I skal tage en samtale med lægen og høre hende hvorfor det lige er, at hun ikke vil sende jer videre. Langt de fleste siger 1 år, og hun har I ventet det dobbelte. Det virker urimmeligt, at I skal vente flere måneder, for når I først skal i gang med behandling, tager det jo endnu mere tid med test og for at få tid til at komme i gang osv.

I det mindste har i krav på en forklaring fra hende hvorfor det er, at hun ikke synes det er på tide at I får en udredning. Derefter synes jeg, at I skal sige, at hvis hun ikke vil sætte jer i gang, så må I desværre finde en anden læge, og det vil jo være synd hvis du ellers er glad for hende.

Men hun har vel også forståelse for, at det gør dig mere og mere ked, og derfor står jeg endnu mere uforstående overfor en læge, som så, ikke vil gøre sit for, at du kommer på rette spor og får håbet tilbage.

Jeg kan godt forstå hvor hårdt du har det, og jeg vil ønske jer alt mulig held og lykke med det.

Tak for de rigtig gode råd.

ja jeg syns heller ikke det er rimeligt, og slet ikke når jeg hører om så mange som er kommet igang med diverse tests allerede inden der er gået et år, og nu har vi ventet 2.

uvisheden omkring det er det værste, hvis vi nu bare kunne få nogle svar, ville dethele nok være en del nemmere.

vententiden og uvisheden er lang og alt for hår.

Anmeld

15. maj 2010

CamillaValby

Hej Mette.

Jeg forstår dig godt er selv møllen igennem, vi har også prøvet i snart 2 år. Vi er så kommet til det punkt at vi gider ikke ÆL test mere. Og prøver at glemme det lidt.

Det samme gjorde vi i november 09, der blev jeg gravid. Men det satte sig som en blodcyste i stedet, så blev opereret i feb. 10.

Jeg fejler intet og det gør min mand heller ikke. Nogle gange kan de bare ikke give et bud på hvorfor der ikke sker noget.

Jeg kryser fingre for at det snart lykkes for jer

Anmeld

15. maj 2010

MetteDN

CamillaValby skriver:

Hej Mette.

Jeg forstår dig godt er selv møllen igennem, vi har også prøvet i snart 2 år. Vi er så kommet til det punkt at vi gider ikke ÆL test mere. Og prøver at glemme det lidt.

Det samme gjorde vi i november 09, der blev jeg gravid. Men det satte sig som en blodcyste i stedet, så blev opereret i feb. 10.

Jeg fejler intet og det gør min mand heller ikke. Nogle gange kan de bare ikke give et bud på hvorfor der ikke sker noget.

Jeg kryser fingre for at det snart lykkes for jer

Hej Camilla.

Tak skal du have.

Jeg ved godt de ikke altid kan give et svar på hvorfor det ikke lykkeds. Det jeg er frustreret over er at de slet ikke vil undersøge os. Det kan jo sagtens være at der er et eller andet med en af os eller os begge to. Det virker som om de slet ikke tager os seriøst. og det synes jeg er hårdt.

Bliver ligefrem arrig når vi får det samme svar om at vi bare skal komme igen efter et par måneder.

Vi har også droppet ÆL tests nu. Håber bare snart det lykkeds.

Anmeld

16. maj 2010

foto på lærred

MetteDN skriver:

Tak for de rigtig gode råd.

ja jeg syns heller ikke det er rimeligt, og slet ikke når jeg hører om så mange som er kommet igang med diverse tests allerede inden der er gået et år, og nu har vi ventet 2.

uvisheden omkring det er det værste, hvis vi nu bare kunne få nogle svar, ville dethele nok være en del nemmere.

vententiden og uvisheden er lang og alt for hår.

Har sendt dig et "brev".

Anmeld

16. maj 2010

CamillaValby

Jeg forstår dig godt, hvor i landet er du fra?

Jeg har en gyno i Kbh som jeg varmt kan anbefale, hvis du er ikke er for langt væk

Anmeld

16. maj 2010

MetteDN

CamillaValby skriver:

Jeg forstår dig godt, hvor i landet er du fra?

Jeg har en gyno i Kbh som jeg varmt kan anbefale, hvis du er ikke er for langt væk

Tak skal du have, men jeg er fra Århus. Så det er vist lidt for langt væk, men tak alligevel

Anmeld

16. maj 2010

Jordbærpigen

Hej Mette.

Ja øv hvor er det frustrerende.. især når man har en læge der ikke vil høre på en og hjælpe. Hvem er det du har? (er selv fra Århus)

Vil gerne fortælle om min veninde som også forsøgte i over 2 år. De var begge fint raske og der var ingen grund til, at de ik ku blive gravide. De fik hjælp 2 gange, en gang uden held og 2. gang med held. Desværre mistede hun det igen efter et par uger. Efter dette valgte hun at tage en pause og vente med det 3. forsøg til hendes uddannelse var færdig. Denne beslutning betød, at hun i dag har en velskabt søn på 5 mdr. som er lavet på naturlig vis.

Så det kan lykkeds, men gud hvor er det svært ikke at tænke på det hele tiden

Kram Jane som også har prøvet i ét år nu..

Anmeld

16. maj 2010

MetteDN

MissSmile26 skriver:

Hej Mette.

Ja øv hvor er det frustrerende.. især når man har en læge der ikke vil høre på en og hjælpe. Hvem er det du har? (er selv fra Århus)

Vil gerne fortælle om min veninde som også forsøgte i over 2 år. De var begge fint raske og der var ingen grund til, at de ik ku blive gravide. De fik hjælp 2 gange, en gang uden held og 2. gang med held. Desværre mistede hun det igen efter et par uger. Efter dette valgte hun at tage en pause og vente med det 3. forsøg til hendes uddannelse var færdig. Denne beslutning betød, at hun i dag har en velskabt søn på 5 mdr. som er lavet på naturlig vis.

Så det kan lykkeds, men gud hvor er det svært ikke at tænke på det hele tiden

Kram Jane som også har prøvet i ét år nu..

Hej Jane.

Jeg har læge i tranbjerg.

Det er rigtig svært ikke at tænke på hele tiden. Jeg synes det værste er at blive så skuffet hver måned.

Jeg mener at det er et eller andet galt, mest fordi jeg går over tid rigtig tit. Nogle mener at det har noget at gøre med at jeg tænker så meget over det, og det kan de jo til en vis grad have ret i. Det er bare så svært.

Har i gang i nogle undersøgelser eller prøver i stadig ?

Kram

Anmeld

16. maj 2010

Kruse90

jeg forstår hvor fustreret i er.
Vi har selv prøvet 1 år.
Og det er træls hver gang ens mens kommer igen.
Vil bare sige du er altid velkommen til at skrive.
Vil gerne lægge ører til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.