Angående barsel?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2010

MetteMTH

rk_07 skriver:

Hejsa...

Hvis man er ansat i det private har du ret til at gå af 4 uger før terminsdatoen, hvis du er ansat i det offentlige har du ret til at gå af 6-8 uger før (mener jeg det er).

Det er forskelligt til arbejdsgiver om hvordan de kører det, hvis jeg går af 4 uger før går jeg ned på halv løn i de 4 uger. Det er ikke alle steder hvor arbejdsgiver vil rykke fx. 2 af ugerne eller alle 4 uger over på den anden side (efter du har født) så det er noget man skal snekke med dem om. Jeg har tænkt mig at gå af 2 uger før og så med fuld løn... Men du havde været sygemeldt længe nu så er det bare med at gå af de 4 uger før når man har ret til det

Okay.. Skal jeg ringe om sige det til min leder at jeg gør det? for er stadig meget i tvivl. Var hos min læg her i tirsdags, han syntes at jeg skal være fraværende indtil min barsel, skal jeg så ringe ud på mit arbejde og sige at jeg er sygemeldt indtil min barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

rk_07

Mette88 skriver:

Okay.. Skal jeg ringe om sige det til min leder at jeg gør det? for er stadig meget i tvivl. Var hos min læg her i tirsdags, han syntes at jeg skal være fraværende indtil min barsel, skal jeg så ringe ud på mit arbejde og sige at jeg er sygemeldt indtil min barsel?

Tror det er en meget go' ide at holde din leder underrettet så de ved hvad der sker og bare tage en lille snak med ham/hende om at lægen har sagt at du skal være sygemeldt indtil de 4 uger før termin hvor du så går på barsel. Eller du kan også få din læge til at lave en varighedserklæring indtil de 4 uger før terminen så kan arbejdet ikke sige noget. Det er det jeg ville gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.