Angående barsel?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.593 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

MetteMTH

Hej tøser.

Jeg er lidt usikker angående barsel. Jeg er sygemeldt nu, har næsten været det hele graviditeten.

Har jeg barsel/orlov 4 uger før min termin, eller har jeg først barsel når jeg har født? Altså bestemmer jeg selv om jeg vil gå 4 uger før termin?

Hvad syntes i er bedst?

Mvh. Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

slettet_7530

Du har ret til at gå fra 4 uger før, man kan ikke flytte ugerne før fødseln til efter fødslen så er de abre spildt hvis du vælger at blive til den bitre ende.

Anmeld

14. maj 2010

MetteMTH

albertesmor skriver:

Du har ret til at gå fra 4 uger før, man kan ikke flytte ugerne før fødseln til efter fødslen så er de abre spildt hvis du vælger at blive til den bitre ende.

Okay så er det bedst at gå fire uger før?

Anmeld

14. maj 2010

slettet_7530

Det havde jeg gjort ja, da man eftehånden begynder at blive en smule besværet samt  bare gerne vil hjem og bygge rede.

Anmeld

14. maj 2010

MetteMTH

albertesmor skriver:

Det havde jeg gjort ja, da man eftehånden begynder at blive en smule besværet samt  bare gerne vil hjem og bygge rede.

okay. Tak for rådet

Anmeld

15. maj 2010

misslea

hejsa...

jeg er pædagog, og derfor har jeg ret til at gå fra 8 uger før terminsdato!!! Barslen starter først fra dagen efter man føder (er jeg ret sikker på), så derfor kan det da KUN betale sig at gå fra de uger, som man er berettiget til....  Det har jeg da i hvert fald tænkt mig.. heheh!!

Det ville jeg da klart anbefale hvis jeg var dig....!! Tror du vil nyde at gøre klar til bebsen og forberede dig selv på at den snart kommer!!!

Anmeld

15. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Mette88 skriver:

Hej tøser.

Jeg er lidt usikker angående barsel. Jeg er sygemeldt nu, har næsten været det hele graviditeten.

Har jeg barsel/orlov 4 uger før min termin, eller har jeg først barsel når jeg har født? Altså bestemmer jeg selv om jeg vil gå 4 uger før termin?

Hvad syntes i er bedst?

Mvh. Mette

jeg var sygemeldt frem til min barsel, og gik fra 4 uger før... det ville jeg anbefale dig at gøre:0)

Anmeld

15. maj 2010

MetteMTH

ka-ri-na skriver:

jeg var sygemeldt frem til min barsel, og gik fra 4 uger før... det ville jeg anbefale dig at gøre:0)

Okay. Jeg har faktisk også været sygemeldt hele min graviditet, har så prøvet nogle gange, men kan ikke holde til det da det er nat arbejde og jeg arbejder på et slagteri.

Anmeld

15. maj 2010

henh01

Ang de nye sygeregler, kan man så risikere a blive fyret hvis man bliver sygemeldt når man er gravid og frem til sin barsel?

Anmeld

15. maj 2010

MinWilliam

Hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert gå fra de 4 uger før termin..

Jeg går af 8 uger før da jeg arbejder i det offenligt.. Så er gået fra idag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.