Drømmer om fest og farver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2010

Jibbe

Zette skriver:

Jeg læste da jeg var indlagt at man ikke må nyde spiritus på sygehuset, meeeeeeeeeen tror du de siger noget til at man hiver en flaske champagne op? for det var vores oprindelige plan, selvom man sikkert ikke har lyst til champagne lige efter...

Man har da altid lyst til champagne

"Jeg drikker champagne, når jeg er lykkelig. Og jeg drikker den også, når jeg er ked af det. Nogle gange drikker jeg den, når jeg er alene; og når jeg er sammen med andre, betragter jeg den som helt nødvendig. Jeg nipper til den, når jeg ikke er sulten, og drikker den, når jeg er. Ellers rører jeg den aldrig - undtagen når jeg er tørstig"

Citat Lily Bollinger

"Champagne er den eneste drik, der efterlader en kvinde smukkere, når hun drikker den"

Citat Madame de Pompadour

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Jibbe

DK skriver:

Det der puligny montrachet... det ringer en klokke. Jeg tror jeg har fåët en lækker hvidvin derfra engang. Kan det passe at den var sådan 1/2 -1/2 af en chardonnet og noget sydafrikansk lidt sødere vin-noget... eller tager jeg helt fejl?? Eller var det en hvidvin vi fik fra en kyndig onkel engang... hmmm....

Knus Ditte aka Vin-mongolen!

Puligny Montrachet er et område i Bourgogne. Her laver man (for det meste) skønne hvidvine lavet udelukkende på Chardonnaydruen...

Anmeld

11. maj 2010

DK

Jibbe skriver:

Man har da altid lyst til champagne

"Jeg drikker champagne, når jeg er lykkelig. Og jeg drikker den også, når jeg er ked af det. Nogle gange drikker jeg den, når jeg er alene; og når jeg er sammen med andre, betragter jeg den som helt nødvendig. Jeg nipper til den, når jeg ikke er sulten, og drikker den, når jeg er. Ellers rører jeg den aldrig - undtagen når jeg er tørstig"

Citat Lily Bollinger

"Champagne er den eneste drik, der efterlader en kvinde smukkere, når hun drikker den"

Citat Madame de Pompadour

Du (de) har så evig ret.... Suk. Champagne er bare drikken over alle andre!!

Der er en restaurant i KBH hvor de kun serverere champagne til maden og jeg drømmer om at komme derind og spise (eller drikke) engang!

Jeg var som sagt i operaen i KBH i weekenden og fik de mest lækre glas champange. De kostede 95 kr. gloasset (host host) men var bare pragtfulde, så jeg fik både til apperitif, min fisk, og min dessert. Nå ja og i pauserne. Ihhh så deeeejligt. Champagne-fuld er bare lidt bedre end andre slags fuld!

Anmeld

11. maj 2010

DK

Jibbe skriver:

Puligny Montrachet er et område i Bourgogne. Her laver man (for det meste) skønne hvidvine lavet udelukkende på Chardonnaydruen...

Hmm mente nok jeg havde fået noget skønt hvidvin derfra. Jeg er ellers ikke den store vindrikker. Jeg får sådan hovedpine og bliver noget træt. Men den var god den der... Det kan være at den blandningsvin ikke var fra det mærke så. Det var en vi fik på Nordisk Spisehus i sommer, men har så vist glemt hvad den hed...

Anmeld

11. maj 2010

lululupo

Zette skriver:

Jeg læste da jeg var indlagt at man ikke må nyde spiritus på sygehuset, meeeeeeeeeen tror du de siger noget til at man hiver en flaske champagne op? for det var vores oprindelige plan, selvom man sikkert ikke har lyst til champagne lige efter...

Pyt tror ikk de siger noget, alle gør det vidst!!! Måske de bare selv skal bydes med på et glas

Anmeld

11. maj 2010

Jibbe

DK skriver:

Du (de) har så evig ret.... Suk. Champagne er bare drikken over alle andre!!

Der er en restaurant i KBH hvor de kun serverere champagne til maden og jeg drømmer om at komme derind og spise (eller drikke) engang!

Jeg var som sagt i operaen i KBH i weekenden og fik de mest lækre glas champange. De kostede 95 kr. gloasset (host host) men var bare pragtfulde, så jeg fik både til apperitif, min fisk, og min dessert. Nå ja og i pauserne. Ihhh så deeeejligt. Champagne-fuld er bare lidt bedre end andre slags fuld!

Ja det er fantastisk med Champagne... Hvilken restaurant er det som kun serverer champagne til maden? Den eneste jeg har hørt om er Gastronomique hvor Mads Højlund var restaurantchef. Dengang det eksisterede lavede han champagnemenuer til maden. Det må være nogle år siden, for han har siden været på Ensemble og Ruths i Skagen og slår nu sine folder i Stockholm.

Anmeld

11. maj 2010

Muffinmus

eh...det må blive et NEJ:-)

Er langt ovre det stadig hvor jeg tænker på byture med mine venner desværre:-)

Nu har jeg en familie, drikker sjældent alkohol fordi jeg synes der altid skal være en der kan køre bil hvis der skulle ske noget.

Orker ikke at være mor dagen efter og stå op kl 7 med tømmermænd og synes ikke min mand skal stå med det hele bare fordi jeg skal drikke mig i hegnet.

MEN, når det er sagt kunne en enkelt øl med levende musik godt friste en smule....måske når ungerne er lidt større.

Det jeg til gengæld savnede var at komme i  SOL bare i ny og næ.... var så ligbleg:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.