Isa og Mia vej til verden LANGT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2010

Topp

Stort tillykke med dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

LinLin

SIkke en fødselsoplevelse! Godt gået!

Og stort tillykke endnu en gang!

Anmeld

10. maj 2010

Barbamama

WOW!!! Det lyder sgu ret vildt!!!! Og hurtigt!!! Det var jo ligefør du ikke nåede at have veer! Og ja mht Falckredderne så oplever de sgu noget! GOdt de kan tage imod dejlige bebser!!!Endnu engang tillykke med dem!

Anmeld

10. maj 2010

TbCp

lillemunk skriver:

Så prøver jeg.... men det bliver nok lidt rodet, for jeg husker ikke det hele.

Mandag morgen d 12 april var der allerede godt gang i min pluk veer da jeg står op, så pigerne må klare det meste at tingene selv og jeg følger dem kun over til skolebussen.
Ligger mig tilbage i min seng og ringer til min veninde der har lovet og komme og handle ind og ordne lidt praktisk.
Da hun kommer har jeg pluk veér hvert 5 min og jeg beslutter mig for at ringe til FG.
JM som jeg snakker med er utrolig sød min folkeskole veninde, som kender hele for historien med min søster osv.
Vi bliver enige om at jeg skal komme en tur op til et tjek.... det tager så lige en time og køre der til, skal lige hilse og sige at det følelses som 2 når man har pluk veer der gør ondt.
Vi kommer op og jeg får kørt strimmel og pluk veerne går lidt i sig selv. Vi snakker om hvordan begravelsen var gået og hvordan jeg har haft det efter følgende.
Min JM vil ikke føle indvendig på mig da hun er bange for at frem provokere rigtig veér.
Så vi bliver enige om at jeg skal ha noget smerte stillende og noget med hjem og sove på ( da jeg jo næsten ikke har sovet ordenligt i godt 10 dage)

Hjemme igen og hente pigerne hjem og spise mad hos farmor også hjem i seng kl 20( jeg tog mine piller og tænkte nu skal jeg sove lige ind til 0630 i morgen, det bliver så dejligt)
Vågnede kl 00 midnat og tænkte DE HJÆLPER SKU DA IKKE EN SKID DE PILLER HURRA FOR SMERTESTILLENDE, rendte lidt frem og tilbage på wc da jeg skulle tisse en del men faldt da i søvn ind i mellem.
Vågner på et tidspunkt og tænker det kan ikke passe jeg skal ha det sådan her resten af tiden, går en tur på wc for at tisse endnu engang men denne gang kan jeg ikke tisse ..... hmmmm mærkeligt tænker jeg og tænker måske jeg skal lave stort... og da jeg presser føler jeg at hele mit understel falder ud...........PIS tænker jeg og føler forneden der kan jeg mærke en lille bule og tænker PIS endnu engang og fatter intet da jeg jo mener det kun er pluk veér jeg har.
Ringer til FG kl 0245 og hun syntes at vi skal rekvirere Falck til mig... Jeg beder hende om at sige til dem at de skal være meget stille( så mine 2 store piger ikke bliver bange og tror jeg skal dø pga af det med min søster) Ringer der efter til Farmor og til min veninde.
Farmor kommer og hjælper mig med at pakke en taske.
0257 ankommer Falck og ind af min dør lister 3 Falckredder, Farmor fortæller for historien mens jeg gøre mig færdig.

Kl 0308 Jeg kommer ind i ambulancen og bliver spændt fast og vi køre stille og roligt mod Næstved (for jeg har jo kun pluk veér) Vi snakke om min søster og ind i mellem for jeg en Pluk ve og Falckredderen massere min lænd SÅ SKØNT og der efter snakker vi videre, Falckredderen tror han har kigget forkert på sit ur for der bliver korte og korte mellem de her pluk veér så han sætter kørsel 1 igang og siger at hvis jeg for lyst til at presse må jeg sige til( Tænker hmmmm ven jeg har pluk veér og ikke veér men pga smerte stillende kan jeg ikke mærke det er rigtige veer)Her er der ca 2 min. i mellem mine veér.
Vi snakke lidt og med et føler jeg bare at hun kommer og siger til ham NU KOMMER HUN- Han river bukser og sko af mig mens han råber til den anden ind til siden og den anden kommer om til os...... Hvorefter han fortæller mig at jeg jo ikke engang har åbnet mig?????????? Jeg bliver noget forvirret og tænker hvad fanden er det så der sker???
Så på med et tæppe og fart på bilen igen 2 sekunder efter vi er begyndt at køre Kl 0333 siger jeg endnu engang NU KOMMER HUN og Falckredderen når hverken at tage imod hende eller noget, op på maven kommer hun uden at sige en lyd, han suger hende og gør alt det han nu skal og imens ringer han til FG for at melde at Tvilling A er kommet. Midt i det hele må han smide røret, for jeg melder Tvillings B ankomst denne gang når han at tage imod hende Kl 0336. hun græder dog en smule, og bliver lagt på min mave og kommer under behandling med sug og ilt som sin søster.
Mens han endnu engang ringer til FG og siger at begge tvillinger er ankommet (lige omkring Stensved lille afkørselen lige ved Vordingborg)
Derefter ringer han til vagtcentralen og beder om en ekstramand som skal kommer til hjælp jeg opfatte stort set ikke han hoppe på ambulancen og at den holder stille, men kan godt huske ham.
De tager sig af pigerne og jeg .Min Falckredder fortæller mig alt hvad der forgår og hvad der kommer til at ske når vi ankommer til FG lover at blive hos mig til Farmor kommer ( hun ankommer 5 min efter vi er kommet på FG)
Vi kommer ind og på fødestuen og der bliver pigerne så taget fra mig og bliver kørt op på NEO jeg bliver undersøgt og får et sting .

Jeg får lidt at drikke og spise og Falckredderne kommer ind min små sofusbamser og fortæller at JEG er det sejeste de har oplevet når det angår fødsler.... jeg får et kæmpe kram af min redder og siger han kommer forbi en dag og kigger til os

Farmor og jeg bliver fulgt op på NEO og der ser jeg så mine 2 dejlige prinsesser ligge der i kuvøser med ilt og varme.
Begge piger har det utroligt godt efter omstændighederne.

Vi har ligget 3 uger på NEO da vi blev udskrevet i onsdags veje de 1865g og 2045g.

Vildt!
Det er da en fantastisk beretning at kunne fortælle dem om nogle år

Stort tillykke med dem!

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er ligegodt den vildeste fødselsberetning jeg nogensinde har læst - fååårk hvor er du SEJ!!!!!!

Kæmpestort tillykke med pigerne Jeg glæder mig til at se billeder af dem og følge med, selvom du nok får hænderne fulde ifht at skrive indlæg den næste tid Jeg selv skriver jo kun med en arm, og du har jo ingen arme fri

Kh

Rosa

Anmeld

10. maj 2010

lululupo

UHHHH en fortælling, du er for sej og det er falckredderen vist også..... Endnu engang stort stort tillykke

Anmeld

10. maj 2010

lululupo

UHHHH en fortælling, du er for sej og det er falckredderen vist også..... Endnu engang stort stort tillykke

Anmeld

10. maj 2010

Mettemus

Jamen det var jo lige til en film!! Helt vildt - så virkede det måske alligevel godt nok det der smertestillende?

Men endnu en gang tillykke. Dejligt endelig at få dem med hjem til dine store piger.

Tusind kram

Anmeld

10. maj 2010

Jibbe

Tillykke med dine små skønne piger... vild fb 

Anmeld

10. maj 2010

Lone Jakobsen

helt fantastisk fb. er så imponeret over den ro du havde igennem det hele. og ja det er da en helt fantastisk ting at ku fortælle dem når de bliver store

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.