Uretfærdig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2010

Delilah

Jeg går også til koncert og i byen stadigvæk, som de andre siger bare uden alkohol. Faderen til mit barn har dog været utrolig sympatisk og det er faktisk meget sjældent han drikker, og hvis han gør er det ikke i nærheden af mig. Det er ikke noget jeg har bedt ham om, men han gør det hvilket jo selvfølgelig gør mig glad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

sarahb

Jeg synes du skal nyde at du er den der mærker liv og mærker jeres barn vokse inden i dig og kommer til at være en smuk gravid kvinde.
Og så stadig lade manden nyde hans tilværrelse mens han kan.

Anmeld

7. maj 2010

Lise

Enig med alle andre - man sidder jo ikke fast derhjemme bare fordi man er gravid. Det er i øvrigt også bedre at din kæreste får afreageret mht at gå i byen mv., hvis han har behov for det, inden babyen kommer. For der vil du i hvert fald, hvis du ammer, sidde lidt fast derhjemme, mens din kæreste stadig kan bevæge sig frit - og dér synes jeg sagtens man kan føle uretfærdigheden en gang imellem. Så nyd din frihed så længe du har den, snart vil du have en baby med dig hvor end du bevæger dig hen

Anmeld

8. maj 2010

Majeha

I modsætnng til alle andre forstår jeg dig fuldt ud. Måske fordi jeg led meget under det i min graviditet.  de 8 måneder den varede, var faren hjemme måske 5 weekender tilsammen. Ellers rendte han i byen, til fester, drak sig fuld. Røg indenfor og alt sådan noget. an havde også den overbevisning, at han lige så godt kunne nyde tiden indtil den lille ville komme. Men han gjorde det til gengæld også, når jeg lå hjemme og havde det skidt og manglede ham at holde om, eller hvis vi havde en aftale om bare os to hjemme til en hyggeaften, så når jeg blev træt og ville i seng og putte med ham, var det vigtigere for ham at tage i byen der. Det fortsatte så også efter vores søn kom, med den indstillling, at hvorfor skulle han blive hjemme, når jeg var der til at passe barn...

Følte mig virkelig tilsidesat og slet ikke værdsat

Er heldigvis ikke sammen mere.

Men mit eksempel er sker dog ikke for de fleste, men kan sætte mig ind i, hvorfor du synes, det kan virke uretfærdigt.

Anmeld

9. maj 2010

<3

Tine2104 skriver:

Er det uretfærdigt at føle, at man som gravid må give afkald på en masse ting , og at det ikke er retfærdigt, at kæresten stadig kan gøre alle disse ting. Såsom byture, rejser, koncerter.

Er det uretfærdigt, at føle, at han burde give afkald på nogle ting, lige så vel som jeg er tvunget til det ?

Godt nok er det mig der bærer barnet , men man er fælles om at få barnet , burde man så ikke også være fælles om at vinke farvel til en masse ting under graviditeten ?

Tja du kan føle hvad du vil, og jo det er jo lidt uretfærdigt, men det er det jo også at det kun er dig der kan mærke babyen og gå at glæde dig ved det.

Tror du må indse at man bliver mor når der er to streger men først far når barnet er født.

Sådan er livet nu engang skruet sammen

Anmeld

9. maj 2010

Lullaby

Mange ting kan i stadig gøre sammen. Koncerter er da stadig noget der kan gøres selvom man er gravid. Jeg synes ikke  man skal tage i byen når man er gravid, synes det er et forkert signal at sende. Og jeg forstår ikke andres holdninger til, at bare fordi du er den der bærer barnet så kan han gøre som han vil "for han er først far når barnet bliver født". Nej det er han så så snart ungen er produceret. Synes du skal snakke med ham om det og så lave nogle regler for hvornår han kan tage i byen osv så du ikke føler du går glip af meget

Anmeld

9. maj 2010

sarahb

Majeha skriver:

I modsætnng til alle andre forstår jeg dig fuldt ud. Måske fordi jeg led meget under det i min graviditet.  de 8 måneder den varede, var faren hjemme måske 5 weekender tilsammen. Ellers rendte han i byen, til fester, drak sig fuld. Røg indenfor og alt sådan noget. an havde også den overbevisning, at han lige så godt kunne nyde tiden indtil den lille ville komme. Men han gjorde det til gengæld også, når jeg lå hjemme og havde det skidt og manglede ham at holde om, eller hvis vi havde en aftale om bare os to hjemme til en hyggeaften, så når jeg blev træt og ville i seng og putte med ham, var det vigtigere for ham at tage i byen der. Det fortsatte så også efter vores søn kom, med den indstillling, at hvorfor skulle han blive hjemme, når jeg var der til at passe barn...

Følte mig virkelig tilsidesat og slet ikke værdsat

Er heldigvis ikke sammen mere.

Men mit eksempel er sker dog ikke for de fleste, men kan sætte mig ind i, hvorfor du synes, det kan virke uretfærdigt.

okay, hvis tingene varpå den måde kan jeg godt følge dig. Ikke at det er uretfærdigt, men at der er pis hamrende RESPEKTLØST.
Det gør man bare ikke, og det ville slet ikke være acceptabelt for mig, det der er jo direkte at pisse dig og graviditeten op og ned af ryggen..

Så jeg må sige her giver jeg dig ret, synes helt sikkert tingene skal gøres med måde og respekt..

Anmeld

27. maj 2010

stinealmy

Hej :-)

Jeg er gravid, og har termin til nov. Jeg forstår godt at du har det sådan. Jeg har selv følt mig meget alene derhjemme, selvom min kæreste er hjemme hver dag og er der for mig.

Mit råd til dig er, at du skal tage mere ud og ja evt. tage ud med ham. Jeg kan sagtens danse og hygge mig til koncerter og i byen. Men gør tingene sammen og ta hjem sammen. Det gør vi hos mig.

Så kan han engang imellem tage ud med gutterne eller lign.

Hvis man begynder at låse sin fyr fast derhjemme, bliver de 9 mdr. ikke sjove...

Anmeld

27. maj 2010

Margorie

Jeg forstår dig ikke helt? Måske fordi min kæreste og jeg allerede har et barn sammen og ikke tar i byen og fester Jeg føler ikke jeg giver afkald på noget ved at være gravid- selvfølgelig kan jeg ikke drikke, men det skete i forvejen kun 1 gang om året ca og det samme med min kæreste. Ferie har vi lige været på, altså med vores datter. Middage i byen kan vi stadig. Selvfølgelig er jeg nødt til at opgive noget af mit pæne tøj og købe noget graviditets tøj, men jeg kan jo passe det igen om et par mdr Måske jeg skulle tvinge kæresten til at ligge sit pæne tøj væk også, ellers er det ikke fair  

Anmeld

27. maj 2010

line melias mor

Tine2104 skriver:

Er det uretfærdigt at føle, at man som gravid må give afkald på en masse ting , og at det ikke er retfærdigt, at kæresten stadig kan gøre alle disse ting. Såsom byture, rejser, koncerter.

Er det uretfærdigt, at føle, at han burde give afkald på nogle ting, lige så vel som jeg er tvunget til det ?

Godt nok er det mig der bærer barnet , men man er fælles om at få barnet , burde man så ikke også være fælles om at vinke farvel til en masse ting under graviditeten ?

hejsa. først vil jeg lige sige at jeg havde det på præcis samme måde som dig ,selv om min kæreste gjorde alt for at "tilpasse" sig. jeg var nok lidt hysterisk omkring lige netop det du skriver. kan sagtens følge dig. kan også godt følge det de andre skriver herinde. det er logisk for mig at det ikke er uretfærdigt men alligevel havde jeg følelsen og den slipper man jo ikke lige sådan af med. håber du stadig tager med til tiesto koncerten som du skrev om?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.