Uretfærdig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.393 visninger
26 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

TineA

Er det uretfærdigt at føle, at man som gravid må give afkald på en masse ting , og at det ikke er retfærdigt, at kæresten stadig kan gøre alle disse ting. Såsom byture, rejser, koncerter.

Er det uretfærdigt, at føle, at han burde give afkald på nogle ting, lige så vel som jeg er tvunget til det ?

Godt nok er det mig der bærer barnet , men man er fælles om at få barnet , burde man så ikke også være fælles om at vinke farvel til en masse ting under graviditeten ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Muffinmor

Må nok sige jeg er lidt uenig der. han kan da ligeså godt nyde det indtil baby kommer. Men at det er dig der bære barnet gør da også at du får en masse privilegier, så som at du kan være så besværlig du har lyst til. Desuden vil jeg mene at i og med du bære barnet skal han da give massage og pusle og nusse om dig og baby, evt smøre dig ind i creme osv. tænk også på at det er dig der mærker baby sparke først, og meget mere end din partner. Så nej jeg syntes ikke det er uretfærdigt, uden at det skal forstås forkert, eller for groft, så mener jeg at hvis man ikke er klar til at give afkald på visse ting så er man da ikke klar til at få baby.

Knusser Roxie

Anmeld

7. maj 2010

Christinahr

Jeg har aldrig synes jeg har givet afkald på noget som gravid - altså jo, jeg har ikke røget og drukket, men jeg har da været til koncerter, til fester, i tivoli o. lign. Hvis jeg havde haft lyst (råd) havde jeg da ikke holdt mig tilbage fra en lille rejse, så jeg forstår ikke helt hvad du synes du giver afkald på.

Jo forresten, jeg gik glip af fælles bungejump, men det overlevede jeg

Du skal jo huske du ikke er syg, men bare gravid

Anmeld

7. maj 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes det er okay, at manden stadig går i byen, til koncerter osv.

Men jeg tænker på at mange af tingene kan du vel også deltage i eller?

Dog synes jeg da også han skal være obs på sin kæreste og ikke lade dig være hjemme alene hver evigt eneste weekend, hvis det er sådan det forholder sig. Så var jeg også blevet en smule harm, hvis jeg var for træt til at tage med og havde brug for en der hyggede om mig.

For lidt og for meget som man siger.

Men måske du bare skal have noget tid til at omstille dig til dit nye liv.

Som der også bliver skrevet er graviditet som sådan ikke en sygdom, men det er rigtigt man ofte skal ændre meget på sit liv. (alt efter hvordan man selvfølgelig lever) Og når barnet kommet er det virkelig slut med mange ting et  pænt stykke tid, så det er jo en kæmpe omvæltning at blive mor og måske det er det som gør at du føler dig lidt harm over at din kæreste stadig kan gøre som han vil. At du måske føler dig lidt alene med graviditeten? Eller måske kan det være hormoner der spiller ind?

Anmeld

7. maj 2010

Loa

Jeg har da været ude og rejse en gang og skal igen om to uger, uden manden, så her er det lige omvendt

Det eneste jeg føler der er forskellen på mine og hans muligheder, er at han kan drikke et par øl eller glas rødvin når vi skal til et eller andet.... Så er det ligesom meget logisk at det er mig der kører, når jeg nu alligevel ikke kan (må/burde) drikke.........

Meeen det genere mig nu heller ikke ligefrem

Anmeld

7. maj 2010

misslea

Hejsa

Jeg føler nu heller ikke, at det er uretfærdigt, at min mand stadig kan drikke et par øl med gutterne, når han har lyst til det

Jeg har lagt stor vægt på, at jeg ikke vil gå glip af noget, selvom jeg går og passer godt på vores lille guldklump inde i maven!!!

Jeg går stadig til koncerter, fester, tøse-shoppingture osv...!! Det er selvfølgelig lidt anderledes i forhold til at kunne drikke lækre drinks mm. og jeg har heller ikke lyst til at tage med mine veninder i byen...!! Men heldigvis har jeg VERDENS dejligste veninder, som tilpasser det hele sådan, så jeg også er ligeså meget en del af det som før!!

Jeg føler mig slet ikke snydt - nærmere TVÆRT IMOD - for jeg har jo noget inde i mig som betyder alverdens meget mere end en hovedpine og kvalme efter en bytur... heheh

Og man skal jo lige huske på, at det ikke er slut med at give den gazz for evigt... ;o)

Mange kærlilge hilsner fra Lea

Anmeld

7. maj 2010

Tulle28

Han skal da bare nyde at han stadig kan komme ud - og du kan vel stadigvæk tage til koncert, rejse osv. selvom du er gravid?

Bare vent til du sidder med baby i armene (hvis du ammer) - så er du straks mere bundet til sofaen, ihvertfald i starten

Så nyd da hellere din "frihed" her mens du er gravid

Anmeld

7. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Tine2104 skriver:

Er det uretfærdigt at føle, at man som gravid må give afkald på en masse ting , og at det ikke er retfærdigt, at kæresten stadig kan gøre alle disse ting. Såsom byture, rejser, koncerter.

Er det uretfærdigt, at føle, at han burde give afkald på nogle ting, lige så vel som jeg er tvunget til det ?

Godt nok er det mig der bærer barnet , men man er fælles om at få barnet , burde man så ikke også være fælles om at vinke farvel til en masse ting under graviditeten ?

altså, du kan da stadig rejse og tage til koncerter osv...

hvis du har en masse graviditetsgener som gør at du ikke kan/må, så kan jeg godt se det er træls... men det er ikke okay at binde ham på hænder og fødder:0)

tal med ham, og forklar at du måske har brug for at han "tager sig lidt af dig".... Men lad være med at forvente at han bliver hjemme altid... Nyd det inden baby kommer, så er der straks grund til at blive mere hjemme;0)

Anmeld

7. maj 2010

Corn

Som allerede sagt af andre, hvad er det du ikke kan???

Udover alkohol, smøger osv...

Jeg har da været til koncerter, byture og massevis af den slags ting, især da jeg ventede den første, for hvorfor ikke???

Det er selvfølgelig dampet mere og mere af, og denne gang med tredje barn, så har jeg kun været afsted 4-5 gange, for der er ligesom også andre børn at tage hensyn til, og med tiden er ens liv jo blevet "rettet" ind efter at vi har børn..

Her har far en masse "tid" for sig selv fordi han har en hobby der tager tid, men der er min hobby og yndlingsbeskæftigelse mine børn, så det gør mig ikke noget.

Majken 32+0

Anmeld

7. maj 2010

N&J

Jeg forstår set ikke dit problem, hvorfor skal du hindres i disse ting fordi du er gravid, jeg var stadig ude, drak bare sodavand, jeg var til roskilde uden at drikke, altså selvfølgelig er der få ting såsom smøger og alkohol som man bliver nødt til at opgive, men gider man ikke det, så må man da lade være med at blive gravid. Ellers kan man da stadig feste, rejse og gå til koncerter.. Jeg forstår det altså ikke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.