Opdatering:så er det galt med hunden igen... :( (bad news)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MoarJ skriver:

Taak søde... Kunne du evt. finde ud af hvad det er for noget natur medicin?

Super det siger jeg vider til kæresten.. Det er ham som skal tage temperaturen... Jeg gør det ikke....

Han havde feber før hun gav ham indsprøjtningen....

ja, det smertestillende kan faktisk også få temperaturen til at falde lidt de første par timer... Men du spurgte hvad man skulle holde øje med når de har feber, og det er lidt svært fordi medicinen vil give samme bivirkninger som feberen... Det vigtigste er at han får væske så han ikke pludselig bliver dehydreret!

Skal prøve at spørge min mor om hun kan huske hvad medicinen hedder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

ja, det smertestillende kan faktisk også få temperaturen til at falde lidt de første par timer... Men du spurgte hvad man skulle holde øje med når de har feber, og det er lidt svært fordi medicinen vil give samme bivirkninger som feberen... Det vigtigste er at han får væske så han ikke pludselig bliver dehydreret!

Skal prøve at spørge min mor om hun kan huske hvad medicinen hedder...

Lyder super godt...

Jeg tror ikke hans feber er faldet... Hans næse er enorm varm... Kan hvert fald splejle et æg derpå...

Mindes at jeg har læst et sted man siger næsen siger lidt mht. feber...

Anmeld

6. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
MoarJ skriver:

Lyder super godt...

Jeg tror ikke hans feber er faldet... Hans næse er enorm varm... Kan hvert fald splejle et æg derpå...

Mindes at jeg har læst et sted man siger næsen siger lidt mht. feber...

den er nok også steget igen... Det kommer jo også an på hvad han fik af smertestillende, om temperaturen falder

Jeg håber virkelig det "bare" er betændelse og han hurtigt kommer sig!

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

den er nok også steget igen... Det kommer jo også an på hvad han fik af smertestillende, om temperaturen falder

Jeg håber virkelig det "bare" er betændelse og han hurtigt kommer sig!

Vi håber også det bare er betændelse... Vi tager en snak med dyrlægen om hvad der er bedst, hvorfor osv...

Her er lige 2 billeder...

Billede 1. Lige kort tid før han skal til lægen, man kan tydeligt se hvor ondt han har det, han støtter heller ikke på poten som man kan se.

Billede 2 Er lige taget nu hvor han ligger og hviler og ligger i sin egen verden...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. maj 2010

Betteisen

Æv da osse så træls...

Kan helt klart nikke genkendende til det med at tage eller ikke tage beslutningen. Begge mine hunde er blevet aflivet indenfor det seneste år (havde dem i 14 år) og ØV så trist.

Mht slidgigt, så mener jeg helt bestemt at midlet Glucosamin virker dæmpende. Om man kan købe det mere ved jeg ikke, men min søster brugte det til sine hunde engang.

Jeg håber Vuffi kommer ovenpå igen. PØJ PØJ med ham

Anmeld

7. maj 2010

Mira0911

anistu skriver:

Æv da osse så træls...

Kan helt klart nikke genkendende til det med at tage eller ikke tage beslutningen. Begge mine hunde er blevet aflivet indenfor det seneste år (havde dem i 14 år) og ØV så trist.

Mht slidgigt, så mener jeg helt bestemt at midlet Glucosamin virker dæmpende. Om man kan købe det mere ved jeg ikke, men min søster brugte det til sine hunde engang.

Jeg håber Vuffi kommer ovenpå igen. PØJ PØJ med ham

Mange tak skal du have... :O)

Hans halt er faktisk bedre allerede...

Jo man kan godt få det Glucosamin stadig... Når jeg søger på noget med hund via google, kommer det frem på et link...

Anmeld

7. maj 2010

smokin

MoarJ skriver:

Vi fik vores vovse afsted til dyrlæge i eftermiddags...

Da de tog afsted begyndte jeg at støvsuge...

20 min senere står de hjemme igen....  Så jeg smilede jo vildt... Og tænkte det var da ikke så slemt...

Spurgte min kæreste, hva så?...

Dyrlægen mærkede på hans benede og trykkede... Og 4 gange i træk fik hun hans skulder til at sige knæk, hvilket slet ikke var godt sagde hun...

Hun er ret sikker på at det er slidgigt han har... Øv bøv hvis det er...

Hun sagde også det kunne være flået bid betændelse han har fået i benet.... Øv bøv....

Hun tog temperaturen på ham og den lå på 39.6...

Vi håber det bare er betændelse...

Vi sidder så i den situation, hvis det er slidgigt han har, synes vi ikke han skal leve videre... Måske hårdt sagt... Jeg er den type der ikke holder lidende dyr i live....

Det er ca hver 3. mdr han halter i en uges tid... Det er så svært at beslutte sig....

Sidst var det en forstuvning på bagbenet, og nu halter han på højre forben... hvor vi faktisk ikke rigtig ved hvad det er han halter over...

Han fik en indsprøjtning til at tage smerterne med, og fik medicin med hjem han skal starte på imorgen tidlig...  Hvis han stadig halter efter weekenden vil de røngten fotografere ham og finde ud af det den vej...

Vi skal så måle hans temperatur her iaften inden vi går i seng. Jeg skal ringe til dyrlægen imorgen tidlig og fortælle om temperaturen, samtidig med får hun end masse spørgsmål fra mig...

Meeeen... Hvad skal der holdes øje med, med så høj feber?

MEN MEN.... Skal der SMØRES vaseline på termometret? Vi gik nogen hylstre med hjem til at proppe termometret i...

Vi ved ikke om det er for hårdt at sige, han skal aflives hvis det er slidgigt??

Jeg ved ikke om jeg skal græde eller........

Personligt ville jeg aflive dyret hvis de har slidgigt og lider af det. For smerter hos en hund er bare så umenneskeligt.

Min mosters sankt bernhard blev aflivet 3 år gammel med stærk slidgigt i bagbenene. Tilsidst kunne han ikke engang gå de 3 trin der var ved hoveddøren op, og det var efter min mening alt for egoistisk at holde liv i ham så længe

Men nogle hunde kan jo også leve med slidgigt og få medicin og klare sig fint?

Anmeld

7. maj 2010

Mira0911

SÅ......

Vi fik taget temperaturen på hunden igår, og den var heldigvis faldet til 37.4

Hans halt er faktisk blevet bedre efter han fik en indsprøjtning og er startet på medicinen til morgen... SÅ det går fremad...

Jeg har lige snakket med dyrlægen.. Jeg havde masser af spørgsmål og var bekymret...

Vi fik snakket frem og tilbage om hvis det nu var slidgigt, så kunne han komme på noget foder mod gigten.. Han kunne få akupunktur med Guld et eller andet.. osv i den dur...

Jeg spurgte direkte dyrlægen, hvis det var gigt, om han så skulle have fred med det samme eller....

Hun sagde, at kunne prøve med foder som ville kunne hjælpe ham...

Hun sagde han levede nok ikke 12 år, måske 6 år mere.

Hun hælder mest til at det er en forstuvning igen som sidste gang.. Nu har vi også trægulv over det hele, og mange af vores gæster kan ikke helt forstå, vild leg skal ikke foregå på trægulv, og har sagt til dem MANGE gange.... Det er derved han får de forstuvning når han skvatter rundt under leg.

Han mangler kun og halte på højre bagben og venstre forben, før han har været hele vejen rundt med at halte.

Ja som sagt, så  HÅBER vi det er forstuvning....

Anmeld

7. maj 2010

Mira0911

Zette skriver:

Personligt ville jeg aflive dyret hvis de har slidgigt og lider af det. For smerter hos en hund er bare så umenneskeligt.

Min mosters sankt bernhard blev aflivet 3 år gammel med stærk slidgigt i bagbenene. Tilsidst kunne han ikke engang gå de 3 trin der var ved hoveddøren op, og det var efter min mening alt for egoistisk at holde liv i ham så længe

Men nogle hunde kan jo også leve med slidgigt og få medicin og klare sig fint?

Ved godt at nogen hunde kan leve med slidgigt, samtidig med at de får noget medicin...

Symptomerne på slidgigt, f.eks at hoppe ind i bilen, det har han ikke problemer med, heller ikke at hoppe op i sofaen... Han slikker heller ikke på det hud område på benet han halter på...

Dyrlægen synes at vi skulle prøve med foderet, hvis det er slidgigt...

Nu skal vi give ham medicinen de næste 10 dage og så kontakte dyrlægen igen derefter...

Så tager vi den derfra...

Ja det er hårdt... Selvom halter, fjoller han stadig rundt og leger i haven, det er jo ikke nemt og sige til en hund, du skal holde dig i ro en uge...

Han ligger og slapper af for det meste.. Så det er jo kun godt...

Anmeld

7. maj 2010

smokin

MoarJ skriver:

Ved godt at nogen hunde kan leve med slidgigt, samtidig med at de får noget medicin...

Symptomerne på slidgigt, f.eks at hoppe ind i bilen, det har han ikke problemer med, heller ikke at hoppe op i sofaen... Han slikker heller ikke på det hud område på benet han halter på...

Dyrlægen synes at vi skulle prøve med foderet, hvis det er slidgigt...

Nu skal vi give ham medicinen de næste 10 dage og så kontakte dyrlægen igen derefter...

Så tager vi den derfra...

Ja det er hårdt... Selvom halter, fjoller han stadig rundt og leger i haven, det er jo ikke nemt og sige til en hund, du skal holde dig i ro en uge...

Han ligger og slapper af for det meste.. Så det er jo kun godt...

Nej jeg kan så godt forstå at det er hårdt. Jeg ville vræle i flere uger hvis det var en af mine hunde der pludselig "måske" skulle afsted... Elsker dem højere end livet

Håber han blot halter lidt og at det går væk... Hunde burde leve forevig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.