MoarJ skriver:
Vi fik vores vovse afsted til dyrlæge i eftermiddags...
Da de tog afsted begyndte jeg at støvsuge... 
20 min senere står de hjemme igen....
Så jeg smilede jo vildt... Og tænkte det var da ikke så slemt...
Spurgte min kæreste, hva så?...
Dyrlægen mærkede på hans benede og trykkede... Og 4 gange i træk fik hun hans skulder til at sige knæk, hvilket slet ikke var godt sagde hun... 
Hun er ret sikker på at det er slidgigt han har... Øv bøv hvis det er...
Hun sagde også det kunne være flået bid betændelse han har fået i benet.... Øv bøv....
Hun tog temperaturen på ham og den lå på 39.6... 
Vi håber det bare er betændelse...
Vi sidder så i den situation, hvis det er slidgigt han har, synes vi ikke han skal leve videre... Måske hårdt sagt... Jeg er den type der ikke holder lidende dyr i live....
Det er ca hver 3. mdr han halter i en uges tid... Det er så svært at beslutte sig....
Sidst var det en forstuvning på bagbenet, og nu halter han på højre forben... hvor vi faktisk ikke rigtig ved hvad det er han halter over...
Han fik en indsprøjtning til at tage smerterne med, og fik medicin med hjem han skal starte på imorgen tidlig... Hvis han stadig halter efter weekenden vil de røngten fotografere ham og finde ud af det den vej...
Vi skal så måle hans temperatur her iaften inden vi går i seng. Jeg skal ringe til dyrlægen imorgen tidlig og fortælle om temperaturen, samtidig med får hun end masse spørgsmål fra mig...
Meeeen... Hvad skal der holdes øje med, med så høj feber?
MEN MEN.... Skal der SMØRES vaseline på termometret? Vi gik nogen hylstre med hjem til at proppe termometret i...
Vi ved ikke om det er for hårdt at sige, han skal aflives hvis det er slidgigt??
Jeg ved ikke om jeg skal græde eller........ 
Personligt ville jeg aflive dyret hvis de har slidgigt og lider af det. For smerter hos en hund er bare så umenneskeligt.
Min mosters sankt bernhard blev aflivet 3 år gammel med stærk slidgigt i bagbenene. Tilsidst kunne han ikke engang gå de 3 trin der var ved hoveddøren op, og det var efter min mening alt for egoistisk at holde liv i ham så længe