Opdatering:så er det galt med hunden igen... :( (bad news)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.751 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

Mira0911

Vi fik vores vovse afsted til dyrlæge i eftermiddags...

Da de tog afsted begyndte jeg at støvsuge...

20 min senere står de hjemme igen....  Så jeg smilede jo vildt... Og tænkte det var da ikke så slemt...

Spurgte min kæreste, hva så?...

Dyrlægen mærkede på hans benede og trykkede... Og 4 gange i træk fik hun hans skulder til at sige knæk, hvilket slet ikke var godt sagde hun...

Hun er ret sikker på at det er slidgigt han har... Øv bøv hvis det er...

Hun sagde også det kunne være flået bid betændelse han har fået i benet.... Øv bøv....

Hun tog temperaturen på ham og den lå på 39.6...

Vi håber det bare er betændelse...

Vi sidder så i den situation, hvis det er slidgigt han har, synes vi ikke han skal leve videre... Måske hårdt sagt... Jeg er den type der ikke holder lidende dyr i live....

Det er ca hver 3. mdr han halter i en uges tid... Det er så svært at beslutte sig....

Sidst var det en forstuvning på bagbenet, og nu halter han på højre forben... hvor vi faktisk ikke rigtig ved hvad det er han halter over...

Han fik en indsprøjtning til at tage smerterne med, og fik medicin med hjem han skal starte på imorgen tidlig...  Hvis han stadig halter efter weekenden vil de røngten fotografere ham og finde ud af det den vej...

Vi skal så måle hans temperatur her iaften inden vi går i seng. Jeg skal ringe til dyrlægen imorgen tidlig og fortælle om temperaturen, samtidig med får hun end masse spørgsmål fra mig...

Meeeen... Hvad skal der holdes øje med, med så høj feber?

MEN MEN.... Skal der SMØRES vaseline på termometret? Vi gik nogen hylstre med hjem til at proppe termometret i...

Vi ved ikke om det er for hårdt at sige, han skal aflives hvis det er slidgigt??

Jeg ved ikke om jeg skal græde eller........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Loa

Årh........

Kan desværre ikke svare på spørgsmålene, da jeg slet ikke har erfaring inden for det, men håber da rigtig meget det er noget der forsvinder igen........

Det er bare så modbydeligt at skulle stå og træffe de beslutninger om de kære dyr...........

til dig og labben.....

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Loa skriver:

Årh........

Kan desværre ikke svare på spørgsmålene, da jeg slet ikke har erfaring inden for det, men håber da rigtig meget det er noget der forsvinder igen........

Det er bare så modbydeligt at skulle stå og træffe de beslutninger om de kære dyr...........

til dig og labben.....

Det er en rigtig svær beslutning, for hvis det nu er slidgigt...

Har læst mig frem til at man kan få diæt foder til hunde med slidgigt...

Nej hvor er det svært...

Anmeld

6. maj 2010

Loa

MoarJ skriver:

Det er en rigtig svær beslutning, for hvis det nu er slidgigt...

Har læst mig frem til at man kan få diæt foder til hunde med slidgigt...

Nej hvor er det svært...

Kan det kureres hvis det er det? Eller kan han lære at leve med det, uden smerter?

Havde samme dilemma da vores hund fik hoftedysplasi, var godt nok i tvivl om vi skulle lade ham leve med det med smertestillende, når vi kunne se det gjorde ondt, få ham opereret eller få ham aflivet......

Det er helt vildt som man bliver knyttet til sine dyr, og man vil dem bare det bedste.....

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Loa skriver:

Kan det kureres hvis det er det? Eller kan han lære at leve med det, uden smerter?

Havde samme dilemma da vores hund fik hoftedysplasi, var godt nok i tvivl om vi skulle lade ham leve med det med smertestillende, når vi kunne se det gjorde ondt, få ham opereret eller få ham aflivet......

Det er helt vildt som man bliver knyttet til sine dyr, og man vil dem bare det bedste.....

Slidgigt kan man godt få medicin til at tage smerterne.. Og foder er også med til at gøre det lidt lettere...

Akupunktur og svømning mener jeg også er skulle være godt.. Hvad jeg har læst mig frem til...

Han er 2 år...

Har det også sådan lidt... Vil rigtig gerne prøve med medicin og fodret og akupunkturen....

Igen kommer det an på om det er slidgigt...

Symptomerne til slidgigt, synes jeg selv han har, når jeg læser om det...

Anmeld

6. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

øv, sikke noget møg!

Heldigvis kan hunde leve rigtig fint med slidgigt hvis de får medicin Man kan få noget naturmedicin som kan hjælpe rigtig godt - noget med ingefær, så vidt jeg husker

Mht. temperaturen er det svært. Normalt skal man jo holde øje med om dyret bliver sløvt og uoplagt, men det vil han automatisk blive når han har fået smertestillende hos dyrlægen! Sørg for at han får spist og specielt drukket og ellers bare slappet af!

Når I skal tage hans temp. putter i beskyttelsesfilmen på og en klat vaseline, så skulle den være på plads

God bedring med ham!

Anmeld

6. maj 2010

Loa

MoarJ skriver:

Slidgigt kan man godt få medicin til at tage smerterne.. Og foder er også med til at gøre det lidt lettere...

Akupunktur og svømning mener jeg også er skulle være godt.. Hvad jeg har læst mig frem til...

Han er 2 år...

Har det også sådan lidt... Vil rigtig gerne prøve med medicin og fodret og akupunkturen....

Igen kommer det an på om det er slidgigt...

Symptomerne til slidgigt, synes jeg selv han har, når jeg læser om det...

Men hvis det kan behandles med medicin og motion og lign, så er det vel kun godt.... (Selvom det bedste selvfølgelig var han var helt rask...)

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

øv, sikke noget møg!

Heldigvis kan hunde leve rigtig fint med slidgigt hvis de får medicin Man kan få noget naturmedicin som kan hjælpe rigtig godt - noget med ingefær, så vidt jeg husker

Mht. temperaturen er det svært. Normalt skal man jo holde øje med om dyret bliver sløvt og uoplagt, men det vil han automatisk blive når han har fået smertestillende hos dyrlægen! Sørg for at han får spist og specielt drukket og ellers bare slappet af!

Når I skal tage hans temp. putter i beskyttelsesfilmen på og en klat vaseline, så skulle den være på plads

God bedring med ham!

Taak søde... Kunne du evt. finde ud af hvad det er for noget natur medicin?

Super det siger jeg vider til kæresten.. Det er ham som skal tage temperaturen... Jeg gør det ikke....

Han havde feber før hun gav ham indsprøjtningen....

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Loa skriver:

Men hvis det kan behandles med medicin og motion og lign, så er det vel kun godt.... (Selvom det bedste selvfølgelig var han var helt rask...)

Ja det er jo det, snakker lige med dyrlægen om det, hvad det mest normale er, når familier kommer i sådanne situationer...

Har faktisk et billede af ham inden han skulle til læge, hvor man kan se hvad pote han har halt på...

Man kan tydeligt se på ham at det gør avs...

Anmeld

6. maj 2010

Loa

MoarJ skriver:

Ja det er jo det, snakker lige med dyrlægen om det, hvad det mest normale er, når familier kommer i sådanne situationer...

Har faktisk et billede af ham inden han skulle til læge, hvor man kan se hvad pote han har halt på...

Man kan tydeligt se på ham at det gør avs...

Årh det er så ubehageligt når man kan se de har ondt.....

Ja hør hos dyrlægen, de anbefaler jo hvad der er bedst for hunden....... (Det gør det også lidt lettere for en selv, groft sagt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.