Forslag til lagkagefyld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

otlitrom

LotteN skriver:

så du smelter det bare direkte i gryden og så røre rundt imens og så blandes med  flødeskum og direkte på kagen?

Nej, jeg pisker det inden! Det bliver til chokolade-flødeskum!

Jeg knuser Daim ned i fløden, stiller det på lav temp. og holder jævnligt øje med det og rører i gryden. Efter ca 30 min. er Daimen opløst. Karamellen tager lidt tid! Derefter sætter jeg gryden i køleskabet 4-6 timer, og så pisker jeg det til skum.. Og så på kagen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

otlitrom

Loa skriver:

Ah ok..... Tak for tips..... Glæder mig helt til at komme igang

Kan det egentlig køle for meget? Så det stivner? Altså, skal man være opmærksom der også?

Det var så lidt Håber kagerne bliver gode!

Anmeld

4. maj 2010

MoarTNoah

Zafir skriver:

Vanillie flødecreme og jordbær

LOL! Zafir altså!.. dig og de skide jordbær hele tiden.. LOL..  tror at din mand skal være glad for at du kommer til at være højgravid i jordbær-sæsonen, og ikke midt i julen.. hahaha..

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KatrineR skriver:

LOL! Zafir altså!.. dig og de skide jordbær hele tiden.. LOL..  tror at din mand skal være glad for at du kommer til at være højgravid i jordbær-sæsonen, og ikke midt i julen.. hahaha..

Ahm Det blir bedre, når de danske jordbær kommer. Men dem jeg købte i Aldi igår, var kanon...

Anmeld

4. maj 2010

Svane83

kitty skriver:

Nej, jeg pisker det inden! Det bliver til chokolade-flødeskum!

Jeg knuser Daim ned i fløden, stiller det på lav temp. og holder jævnligt øje med det og rører i gryden. Efter ca 30 min. er Daimen opløst. Karamellen tager lidt tid! Derefter sætter jeg gryden i køleskabet 4-6 timer, og så pisker jeg det til skum.. Og så på kagen..

Super forklaring. - Du er bare den bedste kage bage hjælper.

Skal nemlig lave lagkage til svigerfamilien på fredag.

Anmeld

4. maj 2010

otlitrom

svane83 skriver:

Super forklaring. - Du er bare den bedste kage bage hjælper.

Skal nemlig lave lagkage til svigerfamilien på fredag.

Tark

Jeg håber du får lavet en dejlig kage til svigermekanikken så! Daimcremen er SÅ god.. Kunne spise den rent

Anmeld

4. maj 2010

Svane83

Det håber jeg også - er mit aller første kage projekt med MMF og det hele så jeg vil jo gerne gøre det godt.

Hvis fyldet smager bare halvt så godt som daim gør for sig selv så kommer jeg nok til at spise det der er tilbage når jeg har lagt kagen sammen .... UHHHMMMMM

Anmeld

7. oktober 2010

sebina

Loa skriver:

Jeg skal lave to lagkager til jeg går fra på mit arbejde på næste onsdag, og jeg kunne godt bruge nogle forslag til hvad der går godt sammen......

Jeg har indtil videre kun prøvet at lave med hindbærmousse sammen med enten rutebilscreme eller tobleronecreme.... Men jeg kunne godt tænke mig at prøve noget nyt....

Jeg kan godt lide at det er en syrlig bær ting i det ene lag og så noget sød chokolade agtigt i det andet lag....

Forslag anyone?

Tror du jeg må få den opskrift på lagkagen med bærsymfoni og daimcreme..?

Anmeld

7. oktober 2010

sebina skriver:

Tror du jeg må få den opskrift på lagkagen med bærsymfoni og daimcreme..?

Prøv at skriv her i tråden! Så får du en masse LÆKRE opskrifter, bla. på både daim og bærmousse!!

https://www.baby.dk/debat/32501pi1/kageklubben/naah-piger-saa-er-kagehaeftet-faerdigt.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.