Forslag til lagkagefyld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

Svane83

kitty skriver:

Ved Daimcremen skal du bruge 200 gr Daim. Jeg brugte 3 af de dobbelte. Ikke helt nok, for der skal 4 i, men manden havde spist den sidste..

Lige et indskudt spørgsmål - knuser du daimen eller smelter den i gryden sammen med fløden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

LotteN

Loa skriver:

Uh hvid chokolade creme lyder godt.... Er det nogen speciel hvid chokolade der skal bruges?

Og er det bare samme fremgangsmåde som med f.eks. tobleronecreme osv. Altså bare den smeltede chokolade blandet sammen med flødeskum?

nu spørger jeg måske dumt. men bare smeltet chokolade sammen med flødeskum - størkner det så ikke når man rører det sammen?

Anmeld

4. maj 2010

Loa

LotteN skriver:

nu spørger jeg måske dumt. men bare smeltet chokolade sammen med flødeskum - størkner det så ikke når man rører det sammen?

Det var sådan jeg lavede tobleronecremen, og der størknede det ikke..... det skulle bare røres sammen, og så smøres ud i mellem lagkagebundene

Anmeld

4. maj 2010

LotteN

Loa skriver:

Det var sådan jeg lavede tobleronecremen, og der størknede det ikke..... det skulle bare røres sammen, og så smøres ud i mellem lagkagebundene

okay. så du smelter tobleronen i vandbad, blander fløde (eller er er vel flødeskum) ? sammen med og så smører på det kagen med det samme?

undskyld jeg afbryder din tråd, en ny indenfor området og har bestilt fondant, så skal igang når det kommer med posten

Anmeld

4. maj 2010

Loa

kitty skriver:

4 store skilpadder og 1/4 piskefløde. Smeltes stille i en gryde, stilles på køl, og når det er helt nedkølet kan det piskes.

Uh skal det blandes inden det smeltes? Troede faktisk man skulle smelte chokoladen for sig og så røre det sammen med det piskede fløde? Men det giver måske et andet resultat, at gøre det på den anden måde.....?

Anmeld

4. maj 2010

Svane83

Jeg havde ellers forstået at man smeltede chokoladen i fløden også lod det køle af til næste dag og så piskede det op næste dag - er det forkert??

Anmeld

4. maj 2010

Loa

LotteN skriver:

okay. så du smelter tobleronen i vandbad, blander fløde (eller er er vel flødeskum) ? sammen med og så smører på det kagen med det samme?

undskyld jeg afbryder din tråd, en ny indenfor området og har bestilt fondant, så skal igang når det kommer med posten

Det er helt i orden...... Jeg er bare slet ikke ekspert eller noget..... Jeg prøver mig frem....

Jeg har kun lavet tobleronecreme en gang, men den blev god....

Og der smeltede jeg det i vandbad, og ventede på den lige var kølet lidt af, og så piskede jeg fløden rigtig stift og så rørte/blandede de to ting forsigtigt sammen..... Det fungerede i hvert fald....

Anmeld

4. maj 2010

Loa

svane83 skriver:

Jeg havde ellers forstået at man smeltede chokoladen i fløden også lød det køle af til næste dag og så piskede det op næste dag - er det forkert??

Det lader til det kan gøres på begge måder?

Ved ikke om det giver forskellige resultater?

Jeg har kun prøvet at blande de to ting sammen til sidst, og det fungerede i hvert fald..... 

Anmeld

4. maj 2010

Svane83

Loa skriver:

Det lader til det kan gøres på begge måder?

Ved ikke om det giver forskellige resultater?

Jeg har kun prøvet at blande de to ting sammen til sidst, og det fungerede i hvert fald..... 

Ved du hvordan man gør med daim?, jeg mener hvordan smelter man sådan en?

Anmeld

4. maj 2010

Loa

svane83 skriver:

Ved du hvordan man gør med daim?, jeg mener hvordan smelter man sådan en?

Jeg tror det kan gøres på samme måde som som med en toblerone.... Der er jo også lidt knas i sådan en....

Jeg kogte vand i en gryde og stilte en lille skål oven i vandet og puttede chokoladen i, og så smeltede det stille og roligt....

Det kan sikkert gøres på en lettere måde, men det her kunne jeg i hvert fald finde ud af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.