Forslag til lagkagefyld?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Loa skriver:

Altså vanillie flødecreme i det ene lag og jordbær mousse i det andet?

Hvordan laver man vanillie flødecreme?   Syntes ikke jeg er stødt på den under opskrifter?

NEJ bare vanilieflødecreme og friske jordbær i mundrette stykker i begge lag NAM NAM ...

Det er den der, hvor man tager en alm vaniliecreme på pose og vender den sammen med ½ liter STIFT pisket fløde tilsat 2 spsk vaniliesukker og evt. 5 blade opløste husblas. DET YUM YUM...

Hvis du syntes det er for kedeligt i begge lag, er der aldrig nogen kager der er blevet ringere af skildpaddecreme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Loa

kitty skriver:

Jeg vil lige tilføje, at jeg synes bærrene blev lige syrlige nok. Jeg tiføjede derfor lidt ekstra flormelis, men du kan også bruge flydende SØD.. Det runder smagen lidt af.

Ellers er skildpaddecreme også et hit herhjemme!

Håber dine kager bliver gode. Jeg er i hvert fald i kage humør lige NU!

Uh skildpadde creme lyder også interessant, men er det svært at smelte og blande? (Det er stadig bare sammen med flødeskum ik?)

Og hvad går til skildpaddecreme? (Nu kan jeg nemlig ikke selv lide skildpadder, men kunne godt tænke mig at prøve at lave det)

Anmeld

4. maj 2010

Loa

Zafir skriver:

NEJ bare vanilieflødecreme og friske jordbær i mundrette stykker i begge lag NAM NAM ...

Det er den der, hvor man tager en alm vaniliecreme på pose og vender den sammen med ½ liter STIFT pisket fløde tilsat 2 spsk vaniliesukker og evt. 5 blade opløste husblas. DET YUM YUM...

Hvis du syntes det er for kedeligt i begge lag, er der aldrig nogen kager der er blevet ringere af skildpaddecreme

Arh okay

Jeg er ikke den store bager, så har slet ikke styr på de der opskrifter.... Derfor jeg har holdt mig til det jeg kendte....

Men man bliver jo lidt nysgerrig efter at prøve noget nyt.....

Anmeld

4. maj 2010

otlitrom

Loa skriver:

Uh skildpadde creme lyder også interessant, men er det svært at smelte og blande? (Det er stadig bare sammen med flødeskum ik?)

Og hvad går til skildpaddecreme? (Nu kan jeg nemlig ikke selv lide skildpadder, men kunne godt tænke mig at prøve at lave det)

Jeg brugte hindbærmousse til skildpadden.

Der er mange der brokker sig over den skildpaddecreme, men jeg havde absolut ingen problemer

4 store skilpadder og 1/4 piskefløde. Smeltes stille i en gryde, stilles på køl, og når det er helt nedkølet kan det piskes.

Ved Daimcremen skal du bruge 200 gr Daim. Jeg brugte 3 af de dobbelte. Ikke helt nok, for der skal 4 i, men manden havde spist den sidste..

Anmeld

4. maj 2010

Loa skriver:

Uh hvid chokolade creme lyder godt.... Er det nogen speciel hvid chokolade der skal bruges?

Og er det bare samme fremgangsmåde som med f.eks. tobleronecreme osv. Altså bare den smeltede chokolade blandet sammen med flødeskum?

Det var også super lækkert... Jeg købte en billig plade i ALDI.. Mener det kostede 15,- for 200g...

Ja, helt på samme måde.. Dog smelter jeg altid fløden og chokoladen sammen i en gryde.. Har ik tålmodighed til vandbad!!griner..

Stine 39+6

Anmeld

4. maj 2010

kitty skriver:

Jeg brugte hindbærmousse til skildpadden.

Der er mange der brokker sig over den skildpaddecreme, men jeg havde absolut ingen problemer

4 store skilpadder og 1/4 piskefløde. Smeltes stille i en gryde, stilles på køl, og når det er helt nedkølet kan det piskes.

Ved Daimcremen skal du bruge 200 gr Daim. Jeg brugte 3 af de dobbelte. Ikke helt nok, for der skal 4 i, men manden havde spist den sidste..

Mmmhhh... Den skildpadde-creme dér!!  Jeg synes bare 4 er for lidt.. Jeg putter 8 i!!

Stine 39+6

Anmeld

4. maj 2010

Zafir skriver:

Griner... Kører du stadigvæk på Jordbær-trip!?!?  

Godt vi går den gode jordbær-tid i møde, hva!?

Stine 39+6

Anmeld

4. maj 2010

otlitrom

Tilmeldt skriver:

Mmmhhh... Den skildpadde-creme dér!!  Jeg synes bare 4 er for lidt.. Jeg putter 8 i!!

Stine 39+6

Wow! Det er jo ikke flødeskum med skildpadde-smag, men skildpadder med lidt fløde til

Yummi!!

Anmeld

4. maj 2010

kitty skriver:

Wow! Det er jo ikke flødeskum med skildpadde-smag, men skildpadder med lidt fløde til

Yummi!!

Hehe... Jah, I know!!

Håber det går over når jeg har fået mine 'normale' hormoner tilbage!!

Stine 39+6

Anmeld

4. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tilmeldt skriver:

Griner... Kører du stadigvæk på Jordbær-trip!?!?  

Godt vi går den gode jordbær-tid i møde, hva!?

Stine 39+6

Helt sikkert der Og der er jordbær i butikkerne hele tiden Det er kanon.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.