Er den negativ eller positiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2010

M82

Kan overhoved ik se nogen streg - desværre!

Ved godt man er utålmodig med at vente til man er et par dage over tiden, men jeg tror det sparer én for en masse spekulationer.

Derudover skal der kunne ses en streg indenfor 5 min - herefter må man ikke tage testen for gode varer (falsk positive svar).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2010

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Jeg kan godt se en skyggestreg hvis jeg vipper skærmen..? ^^

Hmm..Altså.. De gange jeg har testet negativ er de aldrig blevet til en svag positiv. Det var enten eller ^^

En update..? Håber på dine vejne

Igen idag er den så svag at jeg kun lige kan ane den, men kan ikke ses på et billede..

Fatter ikke hvorfor der kommer en svag streg som ikke bliver tydeligere..

Anmeld

8. maj 2010

marie1977

Hej...

Jeg vil gerne dele min historie med dig. Også selvom den ikke er positiv, men kan dog evt give lidt svar.

Først vil jeg sige at vi må krydse alt for at du bare danner langsomt hcg. Men sammenlignet med hvor hurtigt du testede positivt med din søn, ved du nok om du danner hcg langsomt eller ej.

Jeg har lige haft en tidlig spontan abort som vel nærmst ligger på grænsen til at være en biokemisk graviditet. Jeg testede som dig ultra svagt positivt i 5 dage og jeg vidste den var gal, da mine test altid starter sådan, når jeg er gravid (har været gravid nu fem gange og har fået to børn ud af det), men de udvikler sig faktisk fra dag til dag i farveintensitet eller imed hvor hurtigt der kommer en streg. Så jeg vidste godt den var gal og rigtigt nok 6 dage over tid, kom der menstruation, og det var anderledes, så det var klart en abort. Der havde været et befrugtet æg, men det var ikke levedygtigt. Så længe der er et befrugtet æg har man nok nået at danne en lille mængde hcg som nogle test registrerer selvom mængden stadig er for lille til en tydelig streg.

Igen så håber jeg for dig at den er der... Jeg søgte også flere dage mange timer om dagen efter svar og håb herinde.

Anmeld

8. maj 2010

Svei

marie1977 skriver:

Hej...

Jeg vil gerne dele min historie med dig. Også selvom den ikke er positiv, men kan dog evt give lidt svar.

Først vil jeg sige at vi må krydse alt for at du bare danner langsomt hcg. Men sammenlignet med hvor hurtigt du testede positivt med din søn, ved du nok om du danner hcg langsomt eller ej.

Jeg har lige haft en tidlig spontan abort som vel nærmst ligger på grænsen til at være en biokemisk graviditet. Jeg testede som dig ultra svagt positivt i 5 dage og jeg vidste den var gal, da mine test altid starter sådan, når jeg er gravid (har været gravid nu fem gange og har fået to børn ud af det), men de udvikler sig faktisk fra dag til dag i farveintensitet eller imed hvor hurtigt der kommer en streg. Så jeg vidste godt den var gal og rigtigt nok 6 dage over tid, kom der menstruation, og det var anderledes, så det var klart en abort. Der havde været et befrugtet æg, men det var ikke levedygtigt. Så længe der er et befrugtet æg har man nok nået at danne en lille mængde hcg som nogle test registrerer selvom mængden stadig er for lille til en tydelig streg.

Igen så håber jeg for dig at den er der... Jeg søgte også flere dage mange timer om dagen efter svar og håb herinde.

Har haft præcis samme oplevelse...

Anmeld

8. maj 2010

Anonym trådstarter

marie1977 skriver:

Hej...

Er ked af det endte sådan for dig

Jeg begyndte at bløde dagen efter min mens sku være kommet - blødte 2 dage og så 2 dage med en smule lyserød når jeg tørte mig.. i de dage var min test helt negativ. efterfølgende tog jeg den test der ligger herinde - altså ca 6 dage efter jeg begyndte at bløde.. så burde hcg'et vel ikke stige en smule efterfølgende - hvis vi nu siger det var en biokemisk graviditet? for da jeg blødte var testen jo fuldstændig negativ..

Ved ikk om jeg lyder for indviklet eller du forstår hva jeg mener?

Anmeld

12. maj 2010

marie1977

Der kommer lige et sent svar fra mig - er ikke så tit på.

Jo altså en test bliver som hovedregel tydeligere og tydeligere for hver dag - men ses bedst hveranden dag. Jeg tror vi alle skal vænne og til at smide de test ud efter der er gået den tidsperiode de angiver i brugsvejledningen. Det vil jeg i hvert fald.

Det er svært om den ultra svage streg skyldes en biokemisk graviditet, hvor ægget er befrugtet men ikke levedygtigt eller om det er en streg som ikke er en streg, men en "skyggestreg" som på "Baby or not" er beskrevet således:

" Skyggelinjer
Selv om du ikke er gravid kan nogle test efterlade en svag fordampningslinje (ofte kaldet skyggelinje), når urinen strømmer gennem testen. Denne meget svage lys grå skyggelinje i test-området kan af nogle forveksles med et positivt resultat.

Alle test har således to ”antistof streger”. En af disse streger vil altid blive lyserød (kontrolstregen) når den udsættes for fugt/urin. Den anden linje (teststregen) vil kun blive lyserød, hvis den udsættes for fugt/urin med hCG (graviditets-hormonet.) Disse antistof-streger er ikke usynlige. De er vanskelige at se, men de er der. Når de udsættes for fugt/urin, bliver de nemmere at se (fordi fugten får lyset til at afspejle anderledes.)"

Håber vi to - ja og alle de andre der kæmper, snart står med to FEDE FEDE pink streger ) Og en masse graviditetssymptomer. Det har altid været positivt for mig (selvom det er hårdt).

Anmeld

3. august 2010

Lotus86

Hvad endte det med? Er du gravid?

Anmeld

3. august 2010

Laulund87

Jeg kan sagtens se nr 2 streg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.