Kvaaaalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

JustAnotherName

Ja husker det så tydeligt ... Det er jo ikke mange uger siden...

Var det sådan sidste gang????

Ellers kan det være du os skal have en pige Hihi...

Håber snart den trælse tid er overstået....

Min bedste veninde brækkede sig i de første knap 7 måneder af graviditeten.
Hun nåede lige præcis at få det godt og begynde at nyde sin graviditet, før hun fik fostervands-forgiftning og fødte akut knap 6 uger før sin termin.

Og det var en dreng hun ventede. Så kvalmen ligger sig vist ikke til et bestemt køn (selvom jeg godt ved, at du bare sagde det i sjov) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Anonym trådstarter

det var helt det samme da jeg ventede min søn... Det er bare helt vildt, hvor meget det kan gøre ved en.

Nu håber jeg bare det snart er slut... Det skal være væk inden vi skal på ferie, ellers bliver jeg godt sur og tvær

Anmeld

4. maj 2010

TbCp

Åhh hvor må det bare være hårdt og afkræftende!

Anmeld

4. maj 2010

Barbamama

Anonym skriver:

Ja det er mig med de 2 strenger, der ikk røber sig offentligt, men i ved alle næsten hvem jeg er.

Jeg KAN ikke mere.
Siden uge 4 (2 dage før jeg kunne teste) har jeg kastet op hver aften.
Det var det samme med den første graviditet.
Jeg har ikke morgen kvalme, men kvalme fra 15-16 tiden til jeg vågner næste morgen. Det er ikke bare kvalme, men allerede nu har jeg kastet op SÅÅÅ mange gange, kan ikk holde noget i mig, det skal bare op og sådan er det hver aften!!! Det udmatter mig så meget, og gør at jeg ikke magter noget som helst lige nu. Og så hårdt når ens mand har aftenvagter i perioder, og så er det mig der står med alt selv og F... Det er hårdt med denne mega monster kvalme plus en dreng på 1,5år. Jeg kan bare græde og græde, for jeg vil bare have det godt... Jeg er 11 uger på torsdag så håber snart der er en ende på det, for jeg magter ikke det her mere.. Jeg er helt brugt og ødelagt. Har tabt mig fordi jeg går i seng hver aften på tom mave.. Ja det hele er bare til at brække sig over!!!

Lige lidt opkast fra mig, men må bare ud med det for jeg er virkelig bare nede!!!!

Åh ja det er bare SÅ hårdt!!! Man kan ingenting overhovedet og man er bare så dårlig. Hav i hovedet at det går over!!! Lige om lidt (og jeg ved godt at 1-3uger for dig ikke er lige om lidt) men det kommer!!!! Prøv så godt du kan at tanke op til eftermiddagen. Både mht mad og med energi, så du kan overskue de der ture lidt mere. Jeg føler sgu sådan med dig og håber det er overstået meget hurtigt.

Anmeld

4. maj 2010

mama09

Anonym skriver:

Ja det er mig med de 2 strenger, der ikk røber sig offentligt, men i ved alle næsten hvem jeg er.

Jeg KAN ikke mere.
Jeg har ikke morgen kvalme, men kvalme fra 15-16 tiden til jeg vågner næste morgen. Det er ikke bare kvalme, men allerede nu har jeg kastet op SÅÅÅ mange gange, kan ikk holde noget i mig, det skal bare op og sådan er det hver aften!!! Det udmatter mig så meget, og gør at jeg ikke magter noget som helst lige nu. Og så hårdt når ens mand har aftenvagter i perioder, og så er det mig der står med alt selv og F... Det er hårdt med denne mega monster kvalme plus en dreng på 1,5år. Jeg kan bare græde og græde, for jeg vil bare have det godt... Jeg er 11 uger på torsdag så håber snart der er en ende på det, for jeg magter ikke det her mere.. Jeg er helt brugt og ødelagt. Har tabt mig fordi jeg går i seng hver aften på tom mave.. Ja det hele er bare til at brække sig over!!!

Lige lidt opkast fra mig, men må bare ud med det for jeg er virkelig bare nede!!!!

Åh baby girl, håber snart du får det bedre

Men ja jeg havde det også forfærdeligt de første 12 uger, så det går 7 - 9 - 13 snart over, i hope Men er der ikke de kloge der siger det bliver en pige nu man har det så dårligt??

Spis nogen marie kiks, men sørg for en masse væske MYS!

Anmeld

4. maj 2010

Englepigen

Åhh hvor jeg føler med dig.

De fleste kan nok huske mine tude-tråde da jeg var gravid fordi jeg var syg og blev indlagt grundet jeg kastede op 24 timer i døgnet. Hold op hvor jeg var færdig.

Efter en indlæggelse, en fuldtidssygemelding og et inderligt ønske om en abort - og et vægttab på knap 20 kg ringede jeg til min JM og sagde at jeg ikke kunne klare mere, jeg frygtede for mit eget og min søns ve og vel.

Jeg blev bedt om at købe transportsyge piller (Postafen) + stærk B6 vitamin fra Apovit - 1 af hver pille om morgenen med et glas vand INDEN du overvejer at rejse dig. Så igen 1 af hver pille til frokost og igen 1 af hver pille til aften. Dette var under kyndig vejledning fra min JM. Efter ½ dag kunne jeg holde et glas vand i min (jaja det var lille, men jeg kunne) og efter nogle dage kastede jeg kun op 3-4 gange i stedet for de 10-15 gange som var normalen for mig.

Må jeg anbefale dig de her piller! De har ingen skadelig virkening på hverdan dig eller maven og de hjælper!

Hvis du har brug for anden hjælp vedr. din kvalme, så tøv ikke med at skrive, evt. privat, så skal jeg nok gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig!

Jeg håber du snart får det bedre.

KNUS

Anmeld

4. maj 2010

Karo

Anonym skriver:

Jeg KAN ikke mere.

Da jeg var gravid med Marcus, kastede jeg op mellem 40 og 70 gange dagligt så jeg ved præcis hvordan du har det. Tilsidst bliver man så desperat og vil gøre alt for at få det til at stoppe. Jeg gik til sidst til akupunktur for at få det væk. Efter 1 behandling kunne jeg mærke en tydelig forskel. Jeg kan tydelig huske at jeg lå der med nålene da jeg kunne mærke kvalmen forsvinde, hvilket bare var så dejligt. Efter anden og tredje behandling gik det lidt tilbage (meget normalt) og efter fjerde behandling kastede jeg ikke op mere

Ham jeg gik hos sætter to nåle i benene (mener det er ved knæene) og to nåle i håndledene. Dvs. at han er ikke en af de læger der snyder og indsprøjter en med noget bag ens ryg. Han er efterhånden en gammel mand og jeg gloede lidt da jeg kom derind, men han er altså superdygtig. Jeg mener jeg gav omkring 2000 kr for 4 behandlinger.

Jeg giver dig hans navn og addresse hvis du er intereseret.

Læge Ole Dahl
D.T.M. & H. - M.D.
H.C.Andersens Boulevard 49, 4. sal
1553 København V.
Tlf.: 33 12 40 08

Anmeld

4. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jeg KAN ikke mere.

ej søde...... hvor har jeg ondt af dig! det er bare ikke spor morsomt at have det sådan...

er du så på job hele dagen? og så kommer det når du har fri? tarveligt!!!!

Jeg ville ikke lyde gammelklog men jeg bliver sgu da lidt bekymret jo.... men spiser du nu nok i den tid du så har det godt?jeg krydser fingre for at det bliver bedre meget snart!!!

Øv, jeg ved bare ikke hvad jeg skal skrive, for man har det så skidt at man er ved at opgive alt! men søde! du ved det er det hele værd!!!

knus fra mig som hepper på en lillesøster

Anmeld

4. maj 2010

Anonym trådstarter

Englepigen skriver:

Åhh hvor jeg føler med dig.

De fleste kan nok huske mine tude-tråde da jeg var gravid fordi jeg var syg og blev indlagt grundet jeg kastede op 24 timer i døgnet. Hold op hvor jeg var færdig.

Efter en indlæggelse, en fuldtidssygemelding og et inderligt ønske om en abort - og et vægttab på knap 20 kg ringede jeg til min JM og sagde at jeg ikke kunne klare mere, jeg frygtede for mit eget og min søns ve og vel.

Jeg blev bedt om at købe transportsyge piller (Postafen) + stærk B6 vitamin fra Apovit - 1 af hver pille om morgenen med et glas vand INDEN du overvejer at rejse dig. Så igen 1 af hver pille til frokost og igen 1 af hver pille til aften. Dette var under kyndig vejledning fra min JM. Efter ½ dag kunne jeg holde et glas vand i min (jaja det var lille, men jeg kunne) og efter nogle dage kastede jeg kun op 3-4 gange i stedet for de 10-15 gange som var normalen for mig.

Må jeg anbefale dig de her piller! De har ingen skadelig virkening på hverdan dig eller maven og de hjælper!

Hvis du har brug for anden hjælp vedr. din kvalme, så tøv ikke med at skrive, evt. privat, så skal jeg nok gøre hvad jeg kan for at hjælpe dig!

Jeg håber du snart får det bedre.

KNUS

Ej puha du har været hårdt ramt...
Det er jo helt vildt...

Jeg håber snart det går over. for det er virkelig hårdt.. Jeg frygter hver dag minmand har aften vagter for så står jeg selv med alt.. Og det er bare skræmmende..

Jeg må lige prøve det der hvis det ikke går over her meget meget snart...

OG TUSINDE tak for de søde ord, og tak fordi du er derDet betyder meget, det er ikke altid ens veninder der ikk har prøvet det ved hvordan det er.. Og ens mand for den sags skyld, han er så frustreret over han ikke kan gøre noget..

Stort knus

Anmeld

4. maj 2010

Anonym trådstarter

ka-ri-na skriver:

ej søde...... hvor har jeg ondt af dig! det er bare ikke spor morsomt at have det sådan...

er du så på job hele dagen? og så kommer det når du har fri? tarveligt!!!!

Jeg ville ikke lyde gammelklog men jeg bliver sgu da lidt bekymret jo.... men spiser du nu nok i den tid du så har det godt?jeg krydser fingre for at det bliver bedre meget snart!!!

Øv, jeg ved bare ikke hvad jeg skal skrive, for man har det så skidt at man er ved at opgive alt! men søde! du ved det er det hele værd!!!

knus fra mig som hepper på en lillesøster

Hej smukke

Ja hårdt er Det!!!

jeg arbejder for det meste til 15,30 så lige når jeg har fri slutter det, FEDT!!!! Så jeg haringen fritid uden kvalme.. Så har jeg 1-2 dage om ugen til 18.30og der må jeg så benytte mig af butikkens toilet... AHHHHH!!!

Men håber der snart er en ende på det, for det ødelægger bare glæden ved at være gravid..

Ja jeg får godt med morgen mad og frokost, og masser af vand osv. Og så spiser jeg noget der ikk er for klamt til at ryge ud igen.. Så meget mildt mad.. (jeg er ellers en tilhænger af MEGA stærkt mad, men ikke når det skal op igen!!)

Ja nu må vi se hvad det bliver, det finder vi jo ud af på vores ferie jubiii!! Er så spændt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.