Ekspert: »Det var ikke hensigten, at det efterladte barn skulle dø«

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2008

Vibeke Degnehave Sandahl

Eva skriver:

Vibeke Degnehave Sandahl skriver:

Eva skriver:

Vibeke Degnehave Sandahl skriver:

Eva skriver:

MariaE skriver:

Ja, her bliver vi dælme aldrig enige:)
Jeg er fløjtende ligeglad med om hun har en fødselspsykose, man efterlader fandme ikke et levende barn nogen som helst steder i plastik. ALDRIG. Og det at hun har gjort det er hendes eget valg. Ingen har sagt til hende at hun skulle lægge sig barn et sted folk knap kan se og ingen tvang hende til at blive gravid og få barnet og hun skulle nok også have passet bedre på fra start af så.
Er hun så psykopatisk fra start af at hun har gjort det fordi hun simpelthen ikke er klogere, ja så burde andre nok have holdt øje med hende for så er hun jo heller ikke rigtig i stand til at tænke selv..

Ja, hun skal da have behandling for det, ja hun skal have samtaler der kan rette lidt op på den skade hun har gjort.. og SÅ skal hun have sin fængselsstraf.
Det er sgu da kun fair hun ryger ind.
Hvis en mand får sin søn slået ihjel i byen af et skud fordi han stod det forkerte sted og faren senere finder den der gør det og slår hanm ihjel, ja så ryger han sgu da ogaå ind selv om han også er lige så psykisk mærket efter SIT barns død. Der endda var uretfærdig og nyttesløs vold.
Har faktisk mere sorg til overs for de stakkels forældre hvia lille barn bliver kvalt eller slået ihjel og de gengælder end en kvinde der slår sit barn ihjel fordi hun ikke magter at give det til andre eller afleverde det et offentligt sted og gå igen.
Sorry, men sådan har jeg det virkelig.

Fortæl mig så lige HVAD en fængselsstraf skulle virke på(andet end præventivt for at beskytte os andre mod hende)??
Jeg er mere rystet over din holdning, end på det faktum at mødre kan komme så langt ud af de skader deres børn.
Ja, de skal og burde have hjælp inden det går galt...men samfundet sparer desværre mange penge på netop sådanne områder...stakkels kvinder, stakkels børn og stakkels velfædsamfund.
Eva.

Prøv nu og hør hva vi siger. Hvis de kan bevise hun er syg skal hun have en behandlingsdom. Ikke en almindelig fængselsdom

Er du sød at læse hvad der bliver skrevet inden du angriber...MariaE skriver....kvinden skal have sin fængelsstraf....det var hende jeg svarede.
Gudskelov vi har en forståelse for mennesker i vores land og ikke amerikaniserede tilstande.

Jo men du snakker som om du på forhånd ved at hun har en fødsels psykose og ja selvfølgelig skal hun have sin straf. En behandlingsstraf hvis det er nødvendigt. Ellers en almindelig straf

Du tror vel ikke på at en rask kvinde ville handle som så?

Nej jeg vil også sige alle mordere er syge hovedet men der er jo forskellige psykologiske betegnelser på forskellige slags morder. Men hun kan sagtens være en koldblodig morder. Bare se på alle de sager der har været i andre lande med mødre der har slået helt op til 7 børn ihjel. Alle skal da straffes hvis de gør noget ulovligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2008

Muffinmus

Lige præcis...hvad skulle gøre at lige netop denne unge/gamle kvinde har mere ret til at slå sit lille barn ihjel end fyren der har krigstraumer fra Irak og tager livet af sine børn... har ryger jo også ind og spjælde selv om det ikke "var hans skyld".
Det kan ikke være rigtigt at nogel må slå ihjel mens andre ikke må..hvor dælen går grænsen for der er vel noget galt med ALLE som atger et liv uanset hvad grunden er...så ignen af de mennesker er jo helt i orden i hoveddet og så mener du at ingen af dem bør få fængselsstraf eller hvad???
Narkomanerne der slår kæresten ihjel fordi han var på stoffer og han manglede penge...det er heller ikke hans egen skyld han er kommet så langt...det er vel forældrenes skyld, eller samfundet, eller at han blev mobbet i skolen.
Jeg mener bare at selvfølgelig skal folk behandles for de psykiske lidelser, men et liv er et liv og det er ikke korrekt på noger måde eller for nogen som helst at tage det. Nyfødt eller gammel.

Anmeld

9. juni 2008

pusling30

Stakkels barn, og stakkels kvinde..
Jeg kan heller ikke forstå nogen kan putte et levende barn i en plastikpose, men under en fødselspsykose, aner man ikke hvad man gør, og man tænker slet ikke på konsekvenserne af sin gerning!! Man har det bare dårligt, og man tør ikke bede om hjælp, man er angst for hvad andre tror om en. og det er en farlig tilstand at være i!! Derfor tilbyder nogle hospitaler samtaler efter fødslen i op til 6 md efter man har født Bla Glostrup.. Har selv prøvet det!

Hun kunne have svøbt sit barn i varme tæpper, osv osv, hun kunne have gjort en million ting bedre, men ingen kender hendes grund til den handling hun har gjort, og derfor syntes jeg ikke at vi skal dømme hende!

Jeg syntes at det er forfærdeligt at det kan gå så vidt i dagens danmark, men sidste år fandt man et barn i en sø (godt nok dødsfødt) og en pige der var hugget over i en jordbunke, og vi kan blive ved!!... Et dødt barn i en hæk Hvorfor er der så mange små døde babyer, men ingen der tager emnerne op på hospitalerne, så man sikrer sig at disse kvinder magter at have et lille barn!!

Jeg har ondt af både barnet og af kvinden!

Anmeld

10. juni 2008

Vibeke Degnehave Sandahl

Pusling30 skriver:

Stakkels barn, og stakkels kvinde..
Jeg kan heller ikke forstå nogen kan putte et levende barn i en plastikpose, men under en fødselspsykose, aner man ikke hvad man gør, og man tænker slet ikke på konsekvenserne af sin gerning!! Man har det bare dårligt, og man tør ikke bede om hjælp, man er angst for hvad andre tror om en. og det er en farlig tilstand at være i!! Derfor tilbyder nogle hospitaler samtaler efter fødslen i op til 6 md efter man har født Bla Glostrup.. Har selv prøvet det!

Hun kunne have svøbt sit barn i varme tæpper, osv osv, hun kunne have gjort en million ting bedre, men ingen kender hendes grund til den handling hun har gjort, og derfor syntes jeg ikke at vi skal dømme hende!

Jeg syntes at det er forfærdeligt at det kan gå så vidt i dagens danmark, men sidste år fandt man et barn i en sø (godt nok dødsfødt) og en pige der var hugget over i en jordbunke, og vi kan blive ved!!... Et dødt barn i en hæk Hvorfor er der så mange små døde babyer, men ingen der tager emnerne op på hospitalerne, så man sikrer sig at disse kvinder magter at have et lille barn!!

Jeg har ondt af både barnet og af kvinden!

Det er jo ik sikkert disse kvinder har født på hospitalet. De kan have skjult det og født selv eller med andres hjælp

Anmeld

10. juni 2008

BellaT

Det er helt forfærdeligt! Det er det altid når et barn dør.:'( Altså sagt rent ud, så er alle mordere jo syge i hovedet. De mangler det der der skal sige: STOP!:( Det er svært for os at dømme, især da vi ikke ved hvem eller hvordan det er sket. Men jeg har nu mest ondt af barnet. Det var barnet der måtte lade livet fordi mor eller en anden person er syg. MEGET syg.:( Jeg synes også det er synd for moderen hvis hun er ulykkelig lige nu. Så længe hun sørger over sit barn og ikke over sig selv og den situation hun er i nu ( hvis hun vel og mærke er morderen). Helle...

Anmeld

10. juni 2008

Bloggi

Mathilde skriver:

Eva skriver:

Stakkels stakkels kvinde...har så ondt af den mor, at man kan have det så skidt at man ser sig nødsaget til en sådan handling.
Hun skal have hjælp og ikke straf...ingen straf vil afhjælpe af sådanne situationer vil ske igen...der skal en helt anden indsats til.
Stort kram...Eva..

Jeg er helt enig!

Jeg er 100% engi.. Hun er en stakkels syg kvinde der behøver hjælp..

Anmeld

10. juni 2008

Lullaby

Ha. Hvis man virkelig holdt af sit barn er der andre måder at komme af med det på. Inden man kom så langt kunne man få en abort eller bortadoptere det senere. At efterlade det på en sti er da fuldstændig absurd at kalde det for omsorg.

Anmeld

10. oktober 2008

louis

undskyld jeg siger det og med fare for at lyde arrogant.. men der er altså mange af jer, der er totalt fordømmende uden at vide et hak om, hvad en psykose er! Det gør jeg.. desværre. Jeg synes I skulle læse lidt på sagen, inden I udtaler jer:)I øvrigt blev sagen om manden, der have krigstraumer fra Irak og senere slog konens bekendte ihjel, taget op igen. Netop fordi han var syg!

Anmeld

10. oktober 2008

Becks

Eva skriver:

Stakkels stakkels kvinde...har så ondt af den mor, at man kan have det så skidt at man ser sig nødsaget til en sådan handling.
Hun skal have hjælp og ikke straf...ingen straf vil afhjælpe af sådanne situationer vil ske igen...der skal en helt anden indsats til.
Stort kram...Eva..

Er så enig med dig Eva...
Den stakkels mor skal have en masse hjælp og omsorg og ikke straf...

Knus beck(H)

Anmeld

10. oktober 2008

eliasogmor

jeg syntes måske bare hun skulle have efterladt barnet hvor der rent faktisk var nogle folk på sygehuset evt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.