Ekspert: »Det var ikke hensigten, at det efterladte barn skulle dø«

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.378 visninger
43 svar
0 synes godt om
8. juni 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Politiken

Den mor, der efterlod sin nyfødte pigebaby i Horsens, er en dybt ulykkelig kvinde, der gjorde det bedste, hun kunne, mener psykolog.

Det efterladte spædbarn, der blev fundet død ved Horsens Museum for snart en uge siden, skulle være blevet fundet af forbipasserende. Det skønner dr. med Jørn Beckmann, der i sit arbejdsliv har udarbejdet et hav af gerningsmandsprofiler.

»Der er ikke tale om en forbrydelse, men om en ulykke. Det har været kvindens eneste udvej. Hendes håb har været, at babyen blev fundet. Hun har svøbt barnet så omsorgsfuldt ind i et håndklæde, og lagt det så tæt på en offentlig sti«, mener Beckmann og tilføjer: »Ellers kunne hun jo have hældt det i havnen«.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2008

Muffinmus

Rend og hop...der er sgu ingen omsorgsfulde mennesker der dumper sit nyfødte barn i en park i en plastik pose... Så er man fnadme for dum til overhovedet at få børn og kalde sit fornuftigt menneske. DEt argument håber jeg dælme ikke holder i rettte, hun skal sgu ind og spjælde for at have taget sit eget barn liv med vilje.

Anmeld

9. juni 2008

Honningblomst

Stakkels stakkels kvinde...har så ondt af den mor, at man kan have det så skidt at man ser sig nødsaget til en sådan handling.
Hun skal have hjælp og ikke straf...ingen straf vil afhjælpe af sådanne situationer vil ske igen...der skal en helt anden indsats til.
Stort kram...Eva..

Anmeld

9. juni 2008

Mathilde

Eva skriver:

Stakkels stakkels kvinde...har så ondt af den mor, at man kan have det så skidt at man ser sig nødsaget til en sådan handling.
Hun skal have hjælp og ikke straf...ingen straf vil afhjælpe af sådanne situationer vil ske igen...der skal en helt anden indsats til.
Stort kram...Eva..

Jeg er helt enig!

Anmeld

9. juni 2008

Plysbjørnen

Eva skriver:

Stort kram...Eva..

Jeg er også 100 % enig... Den mor har det værst med sig selv...

Betina1978

Anmeld

9. juni 2008

bette

MariaE skriver:

Rend og hop...der er sgu ingen omsorgsfulde mennesker der dumper sit nyfødte barn i en park i en plastik pose... Så er man fnadme for dum til overhovedet at få børn og kalde sit fornuftigt menneske. DEt argument håber jeg dælme ikke holder i rettte, hun skal sgu ind og spjælde for at have taget sit eget barn liv med vilje.

fuldstændig enig.. hun kunne da have givet det til en kvinde eller et eller andet.. hitte kontoret eller sådan noget.

Anmeld

9. juni 2008

Vibeke Degnehave Sandahl

Sikke noget **** og lukke ud. Hvis man vil have ens barn skal overleve så putter man det da ik i en plasticpose. Hun har slået sit barn ihjel! Hun er syg

Anmeld

9. juni 2008

Honningblomst

Vibeke Degnehave Sandahl skriver:

Sikke noget **** og lukke ud. Hvis man vil have ens barn skal overleve så putter man det da ik i en plasticpose. Hun har slået sit barn ihjel! Hun er syg

Hiún er en stakkel...ingen mennesker vælger bevidst at slå sit eget barn ihjel og det skriver du jo også selv.
Hvad skulle en fængselsstraf hjælpe på det??
Alle mennesker kan feks risikere en fødselspsykose og det kan jo også udløse tragedier..de mennesker er vidst straffet nok alene med deres forfærdelige gerning.
Kan slet ikke følge din tankegang og heldigvis gør samfundet heller ikke det.
Knus-...

Anmeld

9. juni 2008

MorCamilla

Jeg synes at det er så forfærdeligt det der er sket med det lille pus..:(

Der må helt sikkert være en mor der ude et sted, som har fået en svær fødselsdeprision (staves(?)) eller af en eller anden grund ikke kunne beholde sit barn, f.eks. fordi familien ike vidste noget om det eller lignende..

Men jeg må så sige at jeg synes det er et underligt sted hun har lagt barnet, tæt på en offenlig sti...(?) Hvorfor ikke foran et hospital eller lignende(?) men det var vel af frygt for at blive opdaget(?)

Anmeld

9. juni 2008

Vibeke Degnehave Sandahl

Eva skriver:

Vibeke Degnehave Sandahl skriver:

Hiún er en stakkel...ingen mennesker vælger bevidst at slå sit eget barn ihjel og det skriver du jo også selv.
Hvad skulle en fængselsstraf hjælpe på det??
Alle mennesker kan feks risikere en fødselspsykose og det kan jo også udløse tragedier..de mennesker er vidst straffet nok alene med deres forfærdelige gerning.
Kan slet ikke følge din tankegang og heldigvis gør samfundet heller ikke det.
Knus-...

Jamen ligemeget hvad er mange mordere jo syge. Hun skal vel have en dom ligesom alle andre, men en behandlings dom. Det er min mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.