Det er da et helvede...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

Muffinmor

Da jeg ikke kunne holde mere opkastning ud gik jeg til lægen. her gav hun mig akupunktur 3 gange i løbet af 2 ugers tid og efter det forsvandt opkastningen hurtigt og kvalmen langsomt. Men kan kun anbefale at ringe til lægen og spørge om akupunktur, jeg betalte 25kr pr gang jeg var der og det er det hele værd. min læge spurgte mig hvorfor jeg ikke var kommet noget før, var i uge 16 tror jeg, første gang jeg ringede, havde dagen før kastet op 3 gange og kæresten pressede mig til at ringe, jeg ville jo ikke virke pjævset og jeg var jo "bare" gravid hvilket skulle være en dejlig ting.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

mullesmith2

KaMa skriver:

Kender det! Det meste utilpashed stoppede i 11. uge for mit vedkomne. Dårlig fordøjelse slås jeg så meget med. Har valgt at droppe jern. Så længe min blodprocent er fin, synes min læge ikke at det er nødvendigt. Jeg får så mange plukveer af at være så fyldt med lort! En gang i mellem tager jeg en dyb indånding og spiser en stor portion sveskegrød. Inden for tolv timer er jeg lige så tom i maven, som de unge fra paradise hotel er i hovedet!

Mmmm svesker  Må gøre det når jeg ik kan holde det ud længere....

Anmeld

30. april 2010

mullesmith2

Tak for alle svarene, kan helt sikkert godt bruge alle de gode råd. Må bare prøve mig frem, tror kun jeg skal have et barn, det er ik lige mig det her hehe

Anmeld

30. april 2010

Assi

Medfølelse herfra! Jeg er selv 16 uger henne nu, og kvalme, hovedpine og opkast er endelig væk. Det er SÅ hårdt den første tid. Nu har jeg ikke læst hele tråden ,men jeg vil klart anbefale akupunktur! Måske din læge kan? Jeg fik hos min læge + svangerambu. på skejby. Det tager lige toppen. Købte også de der seaband, men de hjalp desværre slet ikke. Håber snart det vender for dig!

Anmeld

30. april 2010

Mettemus

mullesmith2 skriver:

Jeg er bare så træt af at have det dårligt hele tiden, ondt i maven konstant og kvalme og ondt i numsen af den MEGET hårde afførring man så får åbenbart, tør næsten ik gå på toilettet af frygt for hvor nas det kommer til at gøre, hvis jeg overhovedet kan. Det er jo bare et virklig helvede at være gravid i første trimester for mit vedkomende. Jeg frygter bare at skulle have jernpiller snart når jeg i forvejen ikke kan lave... Tager kun ren folsyre da den smule jern der er i gravitamin fucker min mave helt op, altså lorten er ligeså tør som havregryn og kan ik komme ud.... (undskylder hvis det er lidt for malende)

Og så tømmermænd hver eneste dag uden at man har været fuld først, unfair siger jeg bare. Brækker mig stortset hver dag om morgenen og hvis jeg ik gør det så kan jeg være sikker på at kvlamen er der resten af dagen og aftenen. Har prøvet med kiks inden jeg står op og lidt vand, har prøvet med isterninger intet virker. ØV HÅBER det snart går over.

Fortæl mig lige det snart går over søde dejlige piger...

Kram Mulle 9+3

I forbindelse med en operation gik min mave også fuldstændig i stå mange dage i træk. Jeg drak et par glas sveskejuice og i løbet af et par timer var der hul igennem igen. Jeg kan overhovedet ikke fordrage svesker, men som juice behøver man ikke smage så meget på det, som hvis det fx er grød.

God bedring (eller hvad man nu siger)!

Anmeld

30. april 2010

lisbethw

mullesmith2 skriver:

Jeg er bare så træt af at have det dårligt hele tiden, ondt i maven konstant og kvalme og ondt i numsen af den MEGET hårde afførring man så får åbenbart, tør næsten ik gå på toilettet af frygt for hvor nas det kommer til at gøre, hvis jeg overhovedet kan. Det er jo bare et virklig helvede at være gravid i første trimester for mit vedkomende. Jeg frygter bare at skulle have jernpiller snart når jeg i forvejen ikke kan lave... Tager kun ren folsyre da den smule jern der er i gravitamin fucker min mave helt op, altså lorten er ligeså tør som havregryn og kan ik komme ud.... (undskylder hvis det er lidt for malende)

Og så tømmermænd hver eneste dag uden at man har været fuld først, unfair siger jeg bare. Brækker mig stortset hver dag om morgenen og hvis jeg ik gør det så kan jeg være sikker på at kvlamen er der resten af dagen og aftenen. Har prøvet med kiks inden jeg står op og lidt vand, har prøvet med isterninger intet virker. ØV HÅBER det snart går over.

Fortæl mig lige det snart går over søde dejlige piger...

Kram Mulle 9+3

Min kvalme og opkast forsvandt da jeg tog lakrisal ( dem i ruller) utroligt nok hjalp det, selv om det er slik, så jeg havde altid en rulle inden for rækkevidde. Det var effektivt.

Bruger det stadigvæk hvis jeg har kvalme ( pga medicin) eller er køresyg.

Håber at du kan bruge rådet. Og held og lykke med familieforøgelsen.

venlig hilsen Lisbethw

Anmeld

30. april 2010

NoName

mullesmith2 skriver:

Tak for alle svarene, kan helt sikkert godt bruge alle de gode råd. Må bare prøve mig frem, tror kun jeg skal have et barn, det er ik lige mig det her hehe

Hov, kom lige i tanke om at nogle sygehuse tilbyder akupunktur til gravide imod kvalme. hør din læge om det evt var en mulighed...

God bedring herfra

Anmeld

30. april 2010

silden85

det er da træls at du har det sådan så har jeg det da meget nemt jeg døjer kun  med træthed ( hele tiden) skal tisse rigtigt meget og hårdmave

-silden85 9+3

Anmeld

30. april 2010

silden85

og ømme bryster også

Anmeld

1. maj 2010

mullesmith2

Jeg tror sku jeg slipper for kvalmen idag....  har slet ikke haft opkast eller noget. kun ganske svag kvalme men det var nu mest fordi min kæreste slog en stor prut ved morgenbordet.... føj hvor klam må man være altså...  Håber simpelthen det er forsvundet nu.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.