Jer der bruger briller eller har børn der gør det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

LotteGabriella

hvornår blev det opdaget?

Vi har (oveni alt det andet.. ) nu opdaget at min store dreng ikke kan se skilte osv før han er meget tæt på. I går prøvede han for sjov min fars briller da han så tv og pludselig kunne han se det hele klart..så ja, han skal jo nok ud i noget brille noget også, meget imod hans vilje lige nu.

Men altså, jer der har briller, hvornår fik i det og især jer der er nærsynet, går i kun med dem når I skal se tv og køre bil osv eller?

Nu skal han lige tjekkes her mandag, men det er godt nok en ny verden det her.... som jeg ikke lige havde regnet med, da jeg ikke selv bruger briller og igen igen mår jeg jo konstatere ulempen ved ikke at kende det fædrene ophav, så jeg aner ikke hvad min søn har fået med derfra.

Og en anden ting, er briller dyre, får man tilskud...gennem danmark?

Knus..

Jeg fik konstateret at jeg var nærsynet i 10. klasse (den gang -1,5 på hvert øje), da jeg begyndte at få mega hovedpine, når jeg skulle kigge på tavlen (jeg sad bagerst i klassen). Jeg har -4 på begge øjne og har kontaktlinser på hver dag...nogle gange briller, hvis vi bare er hjemme en søndag eller hvis mine øjne er irreteret

Mine briller kostede kun 800 kr. (stel + glas), da jeg købte dem på tilbud i Synoptik og det ikke er noget kendt mærke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

Siber

Yrsa skriver:

hvornår blev det opdaget?

Vi har (oveni alt det andet.. ) nu opdaget at min store dreng ikke kan se skilte osv før han er meget tæt på. I går prøvede han for sjov min fars briller da han så tv og pludselig kunne han se det hele klart..så ja, han skal jo nok ud i noget brille noget også, meget imod hans vilje lige nu.

Men altså, jer der har briller, hvornår fik i det og især jer der er nærsynet, går i kun med dem når I skal se tv og køre bil osv eller?

Nu skal han lige tjekkes her mandag, men det er godt nok en ny verden det her.... som jeg ikke lige havde regnet med, da jeg ikke selv bruger briller og igen igen mår jeg jo konstatere ulempen ved ikke at kende det fædrene ophav, så jeg aner ikke hvad min søn har fået med derfra.

Og en anden ting, er briller dyre, får man tilskud...gennem danmark?

Knus..

Hej,

Vi fandt ud her før jul, at Johanna skulle have briller (hun er 2 år) hun begyndet lige pludselig at skele. Ellers har vi ikke haft mistanke overhovedet. Hverken min mand eller jeg bruger briller, så det kom lidt som et chok.

Hun er langsynet +5 og +5,5. Vi bor i Norge og får det hele betalt. Vi gav 1000 nkr.

Jeg ved at man er begyndt at lave linser til børn også, så hvis de selv kan klare det, så ville det jo være en løsning.

Pøj pøj med det

Anmeld

29. april 2010

Mumto3

Lon1976 skriver:

Jeg har en søn på 10 og han er godt langsynet (+6 på begge øjne) Det blev opdaget for omkring 3 år siden, ved at jeg undrede mig at han skulle have bogen langt væk når han skulle læse (jeg er selv lidt langsynet, så jeg kender til det, at skulle have tingene på afstand)

Om briller er dyre er svært at sige. Sidste år købte vi hos Synoptik et par briller og fik et ekstra sæt med for 3300,- jeg har så lige i denne uge fundet ud af at jeg ved ikke fejl ikke er blevet opkrævet for stellet. Det fandt jeg ud af, fordi min søns briller er gået i stykker og derfor skulle have et nyt sæt, og jeg havde heldigvis tegnet en forsikring på dem, men det hjalp ikke så meget nu hvor jeg skal have et nyt par til ham, men lidt har da også ret. Min søn har så valgt et nyt par til 5499,-, men fordi jeg havde tegnet en forsikring, så skal jeg kun af med 2199,-.

Men tegn endelig en forsikring - vi har dog valgt forsikringen fra hos synoptik (den koster 449,- for 2 år og dækker 75% af brillen) Vi har valgt at tegne en Fejl og Uheldsforsikring der hvor vi har alt vores andet forsikret (Tryg) og den koster årligt 559,- med en selvrisiko på 500,-.

Håber I finer nogle fine briller

Ej, øv! I går var jeg hos synoptik med min datter der lige er blevet 2 år. Hun skal have briller, og der fik jeg bare at vide at til børn bruger man ekstrabriller og forsikring. Men jeg fik ikke oplyst nogen priser!!! Jeg sagde bare ja, og nå!

Men min datter skal kun bruge brillerne i 3 mdr (siger øjenlægen) og så er der jo ikke nogen grund til at give 499kr i forsikring.

Nå, men tak for info....jeg vil prøve at spørger om jeg ikke kan slippe for den forsikring.

Anmeld

29. april 2010

Muffinmus

fik først briller da jeg var 12....

Nu har jeg ca minus 5,5 på begge øjne, så kan ikke se ret meget.

Dog har jeg brugt linser de sidste 12 år.

Og ja, Danmark giver tilskud til briller.

Anmeld

3. maj 2010

Svei

Lige en opdatering...

Jeppe var nede og få tjekket sit syn i dag...han havde -1 og -1,5 og en bygningsfejl på det ene øje, så det er vidst briller til ham. Godt nok ikke noget han er så glad ved, men ja, han må jo opleve hvor rart det bliver at kunne se klart og så bliver brillerne nok et mindre g mindre problem.

Tak for alle svar og gode råd..

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.