Jer der bruger briller eller har børn der gør det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.061 visninger
24 svar
0 synes godt om
29. april 2010

Svei

hvornår blev det opdaget?

Vi har (oveni alt det andet.. ) nu opdaget at min store dreng ikke kan se skilte osv før han er meget tæt på. I går prøvede han for sjov min fars briller da han så tv og pludselig kunne han se det hele klart..så ja, han skal jo nok ud i noget brille noget også, meget imod hans vilje lige nu.

Men altså, jer der har briller, hvornår fik i det og især jer der er nærsynet, går i kun med dem når I skal se tv og køre bil osv eller?

Nu skal han lige tjekkes her mandag, men det er godt nok en ny verden det her.... som jeg ikke lige havde regnet med, da jeg ikke selv bruger briller og igen igen mår jeg jo konstatere ulempen ved ikke at kende det fædrene ophav, så jeg aner ikke hvad min søn har fået med derfra.

Og en anden ting, er briller dyre, får man tilskud...gennem danmark?

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

B&J

Jeg har altid fået fortalt jeg havde fine øjne osv.. men en dag skiftede jeg skole var nok 10-11år og kom ind til skole læge eller hvad det ikke hedder.... og der fik jeg så dommen du skal have briller og jeg tuede og ja jeg syntes ikke jeg kunne se forskeld men da jeg fik briller kunne jeg så ja hvem ved hvor længe jeg havde gået med det men hvis man er usikker som forælder er når børne går tætter på kniber øjne sammen ellers kan man jo altid gå ned og få taget en synsprøve engang om året det sker der jo ikke noget ved bare for af være sikker...

Anmeld

29. april 2010

oo

jeg er lidt nærsynet og bruger henholdsvis -1 og -0,75. jeg opdagede det først da jeg var 16...jeg har aldrig haft problemer i skolen eller skullet sidde helt foran i folkeskolen osv for at kunne følge med, men langsomt begyndte det at irritere mig at jeg kunne mærke, at jeg ikke så hundrede procent klart og jeg gik til en øjenlæge og fik derefter briller. det er jo ikke meget der er galt med mine øjne, men jeg synes jeg har sværere ved at se ting på afstand nu (uden briller) end jeg havde dengang. jeg bruger mine briller når jeg handler, ser film og generelt er "ude"...altså ikke hvis jeg er i haven osv, men på uni, ude og spise eller noget andet, hvis du forstår.

jeg ved ikke om man kan få tilskud gennem Danmark...det kan man sikkert godt, især til børn. men ellers er briller ikke sindssygt dyre...et par tusind MAKS! jeg tror jeg har givet 2500 for mine sidste briller, der også har indbygget læsebrille, så det er relativt billigt. og så har jeg købt dem på afbetaling, måske ikke det klogeste, men sådan har jeg altid købt mine briller

by the way!! få ham tjekket hos en øjenlæge til at starte med og IKKE hos en optiker, for de skal nok finde noget minus og et par tusind bygningsfejl! øjenlægen er jo doktor og får absolut intet ud af at din søn ser dårligere

Anmeld

29. april 2010

olibias

Yrsa skriver:

Vi har (oveni alt det andet.. ) nu opdaget at min store dreng ikke kan se skilte osv før han er meget tæt på. I går prøvede han for sjov min fars briller da han så tv og pludselig kunne han se det hele klart..så ja, han skal jo nok ud i noget brille noget også, meget imod hans vilje lige nu.

Men altså, jer der har briller, hvornår fik i det og især jer der er nærsynet, går i kun med dem når I skal se tv og køre bil osv eller?

Nu skal han lige tjekkes her mandag, men det er godt nok en ny verden det her.... som jeg ikke lige havde regnet med, da jeg ikke selv bruger briller og igen igen mår jeg jo konstatere ulempen ved ikke at kende det fædrene ophav, så jeg aner ikke hvad min søn har fået med derfra.

Knus..

Jeg er desværre nærsynet, og vil bare sig han skal komme afsted til øjenlæge/optiker nu..

Hvor gammel er din store dreng ?? Mit blev først opdaget da jeg var 15 år og skulle på Handelsskole, så bare afsted med ham..

Jeg startede med -0,25 men det gik lynhurtigt videre opad... Så afsted med ham..

Knus

Mia

Anmeld

29. april 2010

Svei

olibias skriver:

Jeg er desværre nærsynet, og vil bare sig han skal komme afsted til øjenlæge/optiker nu..

Hvor gammel er din store dreng ?? Mit blev først opdaget da jeg var 15 år og skulle på Handelsskole, så bare afsted med ham..

Jeg startede med -0,25 men det gik lynhurtigt videre opad... Så afsted med ham..

Knus

Mia

Han bliver 13 år...så måske det er omrking den alder det opdages. Jeg tænker lige at få ham tjekket hos en optiker og så få det bekræftiget hos en øjenlæge hvis der skulle vise sig noget.

Men jeg har slet ikke haft mistanke til det...mærkeligt.

Tak for svar..

Knus.

Anmeld

29. april 2010

Svei

B&J skriver:

Jeg har altid fået fortalt jeg havde fine øjne osv.. men en dag skiftede jeg skole var nok 10-11år og kom ind til skole læge eller hvad det ikke hedder.... og der fik jeg så dommen du skal have briller og jeg tuede og ja jeg syntes ikke jeg kunne se forskeld men da jeg fik briller kunne jeg så ja hvem ved hvor længe jeg havde gået med det men hvis man er usikker som forælder er når børne går tætter på kniber øjne sammen ellers kan man jo altid gå ned og få taget en synsprøve engang om året det sker der jo ikke noget ved bare for af være sikker...

Tak for dit svar... ja, nu vil jeg lige få ham tjekket og han har det som du havde det..han kan slet ikke ha' hvis han skal have briller...

Anmeld

29. april 2010

Svei

Tjuhl skriver:

jeg er lidt nærsynet og bruger henholdsvis -1 og -0,75. jeg opdagede det først da jeg var 16...jeg har aldrig haft problemer i skolen eller skullet sidde helt foran i folkeskolen osv for at kunne følge med, men langsomt begyndte det at irritere mig at jeg kunne mærke, at jeg ikke så hundrede procent klart og jeg gik til en øjenlæge og fik derefter briller. det er jo ikke meget der er galt med mine øjne, men jeg synes jeg har sværere ved at se ting på afstand nu (uden briller) end jeg havde dengang. jeg bruger mine briller når jeg handler, ser film og generelt er "ude"...altså ikke hvis jeg er i haven osv, men på uni, ude og spise eller noget andet, hvis du forstår.

jeg ved ikke om man kan få tilskud gennem Danmark...det kan man sikkert godt, især til børn. men ellers er briller ikke sindssygt dyre...et par tusind MAKS! jeg tror jeg har givet 2500 for mine sidste briller, der også har indbygget læsebrille, så det er relativt billigt. og så har jeg købt dem på afbetaling, måske ikke det klogeste, men sådan har jeg altid købt mine briller

by the way!! få ham tjekket hos en øjenlæge til at starte med og IKKE hos en optiker, for de skal nok finde noget minus og et par tusind bygningsfejl! øjenlægen er jo doktor og får absolut intet ud af at din søn ser dårligere

Tak for dit svar... tænkte at jeg ville få en optiker lige til at tjekke og siger de der er noget., så skal han videre til øjenlæge, som du skriver, så tjener de ikke på det..

Knus.

Anmeld

29. april 2010

quity

Jeg fik briller i 8. eller 9 klasse, da jeg tit gik med hovedpine. Til en start var det kun når jeg skulle læse og se tv at jeg skulle bruge dem, men efter et års tid (tror jeg) skulle jeg bruge dem hele tiden. Det er mindre end lidt synet har ændret sig siden jeg begyndte at bruge briller. Her sidste gang jeg fik nye blev der taget af styrken.

Anmeld

29. april 2010

Gellan

Yrsa skriver:

Knus..

Jeg begyndte at bruge briller da jeg var ca. 1 år, men jeg er langsynet. Det begyndte med +4 eller +5, men i dag er jeg helt oppe på +13 med briller og +18,5 og +19 med briller, så jeg kan slet ikke fungere uden briller/linser. Jeg bruger altid kontaktlinser, da jeg har en eller anden mærkelig foragt overfor mine briller, Jeg vil slet ikke bruge dem.

Det er ikke alle der kan få tilskud. Hos langynede er det efter ca. +6 at man kan få tilskud (hvis jeg husker korrekt), men det er kun til glassene. Hos nærsynede bliver det beregnet på en anden måde, og om der er evt. bygningsfejl og på hvilken grad bygningsfejlen er osv. Men du kan altid kontakte din optiker, han ved alt om det

Anmeld

29. april 2010

Lon1976

Yrsa skriver:

Knus..

Jeg har en søn på 10 og han er godt langsynet (+6 på begge øjne) Det blev opdaget for omkring 3 år siden, ved at jeg undrede mig at han skulle have bogen langt væk når han skulle læse (jeg er selv lidt langsynet, så jeg kender til det, at skulle have tingene på afstand)

Om briller er dyre er svært at sige. Sidste år købte vi hos Synoptik et par briller og fik et ekstra sæt med for 3300,- jeg har så lige i denne uge fundet ud af at jeg ved ikke fejl ikke er blevet opkrævet for stellet. Det fandt jeg ud af, fordi min søns briller er gået i stykker og derfor skulle have et nyt sæt, og jeg havde heldigvis tegnet en forsikring på dem, men det hjalp ikke så meget nu hvor jeg skal have et nyt par til ham, men lidt har da også ret. Min søn har så valgt et nyt par til 5499,-, men fordi jeg havde tegnet en forsikring, så skal jeg kun af med 2199,-.

Men tegn endelig en forsikring - vi har dog valgt forsikringen fra hos synoptik (den koster 449,- for 2 år og dækker 75% af brillen) Vi har valgt at tegne en Fejl og Uheldsforsikring der hvor vi har alt vores andet forsikret (Tryg) og den koster årligt 559,- med en selvrisiko på 500,-.

Håber I finer nogle fine briller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.