Nu kan jeg snart ikke mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Ansemusen

karina22 skriver:

jeg ville ikke ku leve med at min mand ikke hjalp til om aftenen og i weekenderne, (lige pt kun i weekendere da ha arb i kbh man-tor) ikke fordi jeg ikke ´ku klare det selv, men jeg ville være så irriteret over at rende rundt hele tide og se på at ha bare sad på sin flade. ka slet ikke forstå de mænd der ikke hjælper til når de kommer hjem, hvis jeg havde været væk fra mie unger en hel dag ville jeg da ha savet dem.. deres job er ingeting i forhold til hva vi skal igennem om natten og om dagen også..

passe børn,

skifte ble/bleer

give mad

handle ind

lave aftensmad

gøre rent

vaske tøj

støvsuge

og samtidig få tid til sig selv, hmmm..

så i weekenderne og om aftenen skal der deles om opgaverne vil jeg mene, den der går hjemme til hverdag har nok at se til. hvis man ikke bliver aflastet lidt i weekenderne og om aftenen, hvornår har den på barsel så fri..? heldigvis har jeg en mand som hjælper, ellers tror jeg hellere jeg ville klare det selv...

knus fra karina med to små dejlige drenge..

Jeg er helt enig! Tror ikke på at det nødvendigvis er hårdere at gå på arbejde 7-8 timer om dagen 5 dage om ugen i forhold til hvis man går hjemme med et barn, som ikke sover om natten og heller ikke rigtig gider sove til middag i løbet af dagen. Kender flere, hvis små børn sover ekstremt lidt, og de er da til tider ved at gå ud af deres gode skind! Netop fordi manglende søvn ER tortur og vi fungerer ikke uden!

Min kæreste og jeg har en klar aftale om, at når han er hjemme skal han gøre lige så meget som mig mht. vores bebs, bortset fra amning selvfølgelig og tage lidt ekstra af slæbet med det huslige, fordi det er mig som står op om natten og mangler søvn og overskud. Min kæreste sover fra ALT, så jeg tror faktisk, at når vi får den lille bliver han mere udhvilet end han er nu, hvor vi går rigtig sent i seng. For jeg er sikker på, at jeg går kold mellem 20-22 når vi får den lille, og så hopper han med i seng. Så her er ingen undskyldning for at farmand ikke står op i weekenden så vidt det er muligt! Men han har også selv et stort ønske om at være en ekstremt deltagende Far som gør lige så meget som moren (med de ting faren nu kan bidrage med). Tror mange mænd ikke ved hvor hårdt det egentlig er at være hjemmegående med et lille barn dag ud og dag ind, nat efter nat!
Jeg tror I kunne have rigtig stor gavn af noget parterapi. Muligvis ikke ret mange gange, men for lige at få nogle gode redskaber til hvordan I bedre kommunikerer og at han måske får en bedre forståelse for hvor hårdt det også er for dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

dorthemus

Anonym skriver:

Jeg tror jeg bliver lidt for "ikke" anonym hvis jeg skriver hvad han arbejder med, han har dog et fysisk arbejde, hvor han bevæger sig og bruger kroppen i løbet af dagen.

Han tager bejs ind i mellem (½-1 time), men så er det gerne sådan at når han har bejs, så er det på aktivitetestæppet under protester - og så er der ikke meget ro til at hvile lidt.

Det forstår jeg....tror I skal have hjælp til at kommunikere bedre sammen og ikke mindst få afstemt forventningerne til hinanden. Ellers blir det for surt i længden og I risikerer at det hele løber af sporet.

Håber det bedste for jer

Anmeld

3. maj 2010

Louan

hej min meninge er man er som regl 2 til at bestemme om man vil have et barn og vi lever i 2010 så hvorfor  er det så svært at få sin man til at hjælpe til med barnet? 

jeg prøvet noget alla det samme da min mand og jeg fik vores første barn, og det tog rigtig hårdt på vores forhold. min mand var også den der var på arbejde og jeg gik hjemme men men men, jeg tror bare at manskal huske på at 1. børn er forskælige, 2 og hvor meget man kan klare som mor er også forskæligt,  ment på denne måde at ja det kan godt være at man går hjemme men man er stadigt menneske ,kvinde som har brug for tid til sig selv og til at slappe af .

Det kan godt være at manden går på arbejde men undskyld mig det gør en mor også og det kan godt være at man kan sove når barnet sover men det er ikke sikkert at har den mulighed eller af en anden grund ikke lige kan hvile sig midt på dagen så vil jeg bare sige så er natte tjansen rigtig hård at tage hvis man også har dag vagten.

jeg kan ikke se hvor det er forkert at bede om lidt hjælp til  nattevagten !

han skal tale pænt til dig og han har været med til at vælge at i skal have jeres guld klumb så må han også tage noget af ansvaret der hjemme.også selv om det handler om noget af hans søvn. men er dog egnig med de andre om at få snakket sammen endten selv eller med hjælp fra andre.

ved der er mange som ikke er egning med mig om dette men har stådet i samme båd og vi var heldige.  og det håber jeg også i er ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.