Nu kan jeg snart ikke mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2010

Anonym trådstarter

Der er ingen tvivl om at vi skal have lidt hjælp til at kommunikere, eftersom vi jo ikke rigtig kan klare det selv.

Jeg kan bestemt godt forstå han gerne vil have hans nattesøvn, ingen tvivl om det, men jeg synes måske, at hvis han skulle have det, at han så måske tog bejsen et par timer om aftenen så jeg lige kunne tage en powernap, men det fungerer jo nok her som alle andre steder, han arbejder, kommer hjem, sover et par timer, står op og spiser aftensmaden bejs og jeg har lavet, sover igen på sofaneseren, står op en time eller 2 og går så i seng...

Man må jo nok bare affinde sig med at sådan er det, jeg har bare svært ved at acceptere at det absolut skal være så middelalder agtigt, manden arbejder, kvinden tager sig af alt andet og varter manden...

Men snakke med nogen skal vi, for som det er nu, vil jeg næsten synes det var nemmere at være alene... så er der todsalt kun 1 at rydde op efter og opvarte, nemlig mig selv, så kan man heller ikke se sig sur på nogen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2010

dorthemus

Anonym skriver:

Der er ingen tvivl om at vi skal have lidt hjælp til at kommunikere, eftersom vi jo ikke rigtig kan klare det selv.

Jeg kan bestemt godt forstå han gerne vil have hans nattesøvn, ingen tvivl om det, men jeg synes måske, at hvis han skulle have det, at han så måske tog bejsen et par timer om aftenen så jeg lige kunne tage en powernap, men det fungerer jo nok her som alle andre steder, han arbejder, kommer hjem, sover et par timer, står op og spiser aftensmaden bejs og jeg har lavet, sover igen på sofaneseren, står op en time eller 2 og går så i seng...

Man må jo nok bare affinde sig med at sådan er det, jeg har bare svært ved at acceptere at det absolut skal være så middelalder agtigt, manden arbejder, kvinden tager sig af alt andet og varter manden...

Men snakke med nogen skal vi, for som det er nu, vil jeg næsten synes det var nemmere at være alene... så er der todsalt kun 1 at rydde op efter og opvarte, nemlig mig selv, så kan man heller ikke se sig sur på nogen...

Okay som du beskriver jeres aftener kan jeg bedre forstå din frustration. Jeg mener bestemt, at du skal have noget aflastning om aftenen...han kan da sagtens tage den lille et par timer efter arbejde så du kan sove lidt, gå en tur, gå i bad eller....

Hmmm...hvad laver din mand?

Anmeld

28. april 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Sover du ikke når barnet sover? nu ved jeg ikke hvad det er for et barn du har om det en som sover meget eller lidt, men jeg ville da helt klart mene at han kunne da godt nogen aftner lige give dig en lille break. Men det er jo klart hvis han ikke får sovet han ikke har det store overskud til det?

Det lyder som om der ligger noget mere i det end bare det, laver han aldrig noget derhjemme eller hvordan? herhjemme er alting opdelt og til sidst i barslen fik han at vide han tog søndag og jeg tog lørdag så den anden kunne sove lidt ud. Og så var det også forskelligt hvem der stod op om natten da jeg startede på job.

Håber i finder ud af det

Knus herfra

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Okay som du beskriver jeres aftener kan jeg bedre forstå din frustration. Jeg mener bestemt, at du skal have noget aflastning om aftenen...han kan da sagtens tage den lille et par timer efter arbejde så du kan sove lidt, gå en tur, gå i bad eller....

Hmmm...hvad laver din mand?

Jeg tror jeg bliver lidt for "ikke" anonym hvis jeg skriver hvad han arbejder med, han har dog et fysisk arbejde, hvor han bevæger sig og bruger kroppen i løbet af dagen.

Han tager bejs ind i mellem (½-1 time), men så er det gerne sådan at når han har bejs, så er det på aktivitetestæppet under protester - og så er der ikke meget ro til at hvile lidt.

Anmeld

28. april 2010

Anonym trådstarter

Perl skriver:

Sover du ikke når barnet sover? nu ved jeg ikke hvad det er for et barn du har om det en som sover meget eller lidt, men jeg ville da helt klart mene at han kunne da godt nogen aftner lige give dig en lille break. Men det er jo klart hvis han ikke får sovet han ikke har det store overskud til det?

Det lyder som om der ligger noget mere i det end bare det, laver han aldrig noget derhjemme eller hvordan? herhjemme er alting opdelt og til sidst i barslen fik han at vide han tog søndag og jeg tog lørdag så den anden kunne sove lidt ud. Og så var det også forskelligt hvem der stod op om natten da jeg startede på job.

Håber i finder ud af det

Knus herfra

Nej jeg sover desværre ikke når bejs sover, vi er blevet velsignet med en utrolig aktiv bejs, der har for travlt i hverdagen til at sove, det er i hvertfald ikke lykkedes mig at få succes på den front, bejs sover ca 2* 20 min om dagen, og de få minutter bliver jeg nødt til at få gjort rent i og hvis jeg er heldig, klargøre aftensmaden.

Han går og gør mange småting, tørrer lige bordet af, eller lægger lidt håndklæder sammen, men i det store hele, så er det en forventning at alt er tip top i orden når han kommer hjem, for bejs og jeg har jo bare gået og loppet den af hele dagen alligevel...

Anmeld

28. april 2010

mortil(nichlasogmathias)

jeg ville ikke ku leve med at min mand ikke hjalp til om aftenen og i weekenderne, (lige pt kun i weekendere da ha arb i kbh man-tor) ikke fordi jeg ikke ´ku klare det selv, men jeg ville være så irriteret over at rende rundt hele tide og se på at ha bare sad på sin flade. ka slet ikke forstå de mænd der ikke hjælper til når de kommer hjem, hvis jeg havde været væk fra mie unger en hel dag ville jeg da ha savet dem.. deres job er ingeting i forhold til hva vi skal igennem om natten og om dagen også..

passe børn,

skifte ble/bleer

give mad

handle ind

lave aftensmad

gøre rent

vaske tøj

støvsuge

og samtidig få tid til sig selv, hmmm..

så i weekenderne og om aftenen skal der deles om opgaverne vil jeg mene, den der går hjemme til hverdag har nok at se til. hvis man ikke bliver aflastet lidt i weekenderne og om aftenen, hvornår har den på barsel så fri..? heldigvis har jeg en mand som hjælper, ellers tror jeg hellere jeg ville klare det selv...

knus fra karina med to små dejlige drenge..

Anmeld

28. april 2010

Ni-ko-li-ne

i må ikke glemme hinanden nu hvor i er blevet mor og far...

når han nu gør nogle ting du synes er dejligt, så husk! at sige det til ham, ros ham....

mht. det huslige, så nå det du kan nå... når bejs ikke sover ret meget må du prøve at se om du kan indbygge nogle af tingene mens bejs er vågen:0)

tal med din kæreste om, at du altså ikke bare går og lopper den...hvis han påpeger noget han ikke mener er gjort godt nok, så forklar ham at det har du ikke nået...

mht. om natten, så mener jeg også det er dig der skal tage den lille i hverdagene... men i weekenden skulle du måske have den ene nat for dig selv? aåsan at bejs er hans ansvar een af nætterne?

Anmeld

28. april 2010

slettet_7530

Nu er barnets første år sindssygt hårdt for begge parter, det er kronisk manglende søvn, som jo er et anerkendt form for tortur. Og lad os være ærlige, det første halve år er der ikke meget plads til manden, det moren der ved hvornår bebsen vil det ene eller det andet, simpelthent fordi det er moren der kender bebsen bedst.

De to faktorer er ret så nedbrydende for et forhold. Det lyder som om I er der, om der er mere, som det kunne tyde på eftersom han har svært ved at lade være med at reagere vredt, må der evt. tages hånd om. Der må han gå til lægen, men en start kunne være at han sover ude af huset en til to nætter om ugen så han kan få sine batterier op og have mere overskud når han så er hjemme og I to derhjemme, mor og barn, kan få lidt fred. Det kunne være det der skulle til. Hvis faren ikke sover i sengen så er der også dejlig meget plads til at lægge og putte mor og barn

Men tror I skal tage hånd om problematikken men først skal I finde ud af hvordan I løser det her og nu, så I alle kan være mere rolige og måske bedre venner. At tage en snak til er lidt omsonst. Det har ikke fungereret tidligere hvorfor skulle det lige pludselig så? Nej det tror jeg ikke. Og det er da også irriterende at skulle sidde og køre rundt i det samme som man har snakket om så længe, så hellere sige. "ok det funker jo ikke, lige meget hvorfor eller hvordan, hvad skal vi gøre for at få det til at fungere, mere søvn eller ude aften med drengene, alene tid med bebsen? Hvad skal der til?" Og prøv ikke at være anklagende, selvom det er dødsvært når det er poden det handler om!, men mere "jeg føler at ...." osv.

Til sidst, prøv at giv jer selv indtil at poden sover igennem om natten før I laver drastiske beslutninger, humøret bliver bare så meget bedre når man får søvnfyldte nætter i træk

Tanker og knus

Jeg synes dette er så klogt skrevet at den tillader jeg mig at hoppe med på

Anmeld

28. april 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Nej jeg sover desværre ikke når bejs sover, vi er blevet velsignet med en utrolig aktiv bejs, der har for travlt i hverdagen til at sove, det er i hvertfald ikke lykkedes mig at få succes på den front, bejs sover ca 2* 20 min om dagen, og de få minutter bliver jeg nødt til at få gjort rent i og hvis jeg er heldig, klargøre aftensmaden.

Han går og gør mange småting, tørrer lige bordet af, eller lægger lidt håndklæder sammen, men i det store hele, så er det en forventning at alt er tip top i orden når han kommer hjem, for bejs og jeg har jo bare gået og loppet den af hele dagen alligevel...

Se der er jeg ikke enig, det kan ikke være rigtigt at han har en forventning til at du laver alt muligt når du alligevel går derhjemme. Det er derdesværre ikke så mange mænd der forstår hvor hårdt det er at gå derhjemme med den lille, jeg kann ikke se hvorfor det er dig som for eks skal lave aftensmad hver dag? det høre ikke under barsel. eller gøre rent for den sags skyld.

Anmeld

28. april 2010

<3

albertesmor skriver:

Jeg synes dette er så klogt skrevet at den tillader jeg mig at hoppe med på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.