Vask af sengetøj aka hvordan mon lagner kan blive hvide igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2010

Lone Jakobsen

Zafir skriver:

UHhh... Klorin er bare noget nastishit, for miljøet altså ...

Jeg ville bare vælge IKKE at bruge hvide lagner eller acceptere, at de bliver slatne i det hvide med tiden... mmm...

Men sådan er jeg jo bare

ja jeg sad også lige og tænkte på den del bruger aldrig klorin...men bruger så heller ikke skyllemiddel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2010

oo

Rosa skriver:

Jeg har hørt fra flere kilder efterhånden at det der Vanish pulver man doserer med ske direkte i maskinen virkelig virker... Har ikke selv testet det, men flere venner har sagt at det holder hvad det lover...

jep, jeg brugte det, dog i flydende form i en vaskebold, i efteråret da Søren havde været så snu at lægge våde håndklæder i vasketøjskurven OVENPÅ min kridhvide natkjole, så den fik en kæmpe mugplet på ryggen  det fik det næsten væk, men siden da brugte jeg resten af flasken til lagner og nøøøj de blev kridhvide (og fik hele gården til at se meget idyllisk ud på solskinsdage )

Anmeld

29. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
nutche skriver:

ja jeg sad også lige og tænkte på den del bruger aldrig klorin...men bruger så heller ikke skyllemiddel.

Nixen... Heller ikke skyllemiddel herhjemme. Kun eddike Og vaskenødder kommer i min maskine... Men jeg ved også godt at jeg er lidt tosset med det. Syns bare jeg får det dejligste bløde tøj af det. Og det blir da rent

Anmeld

29. april 2010

Moderator

UPS dobbelt post

Anmeld

29. april 2010

Lone Jakobsen

Zafir skriver:

Nixen... Heller ikke skyllemiddel herhjemme. Kun eddike Og vaskenødder kommer i min maskine... Men jeg ved også godt at jeg er lidt tosset med det. Syns bare jeg får det dejligste bløde tøj af det. Og det blir da rent

vaskenødder? her bruger jeg neutral og eddike....men er så også lidt miljø tosset

Anmeld

29. april 2010

ønskebørn74

Rosa skriver:

Jeg har hørt fra flere kilder efterhånden at det der Vanish pulver man doserer med ske direkte i maskinen virkelig virker... Har ikke selv testet det, men flere venner har sagt at det holder hvad det lover...

Jepper... Den hvide... Mit tøj er altid HELT hvidt da jeg bruger det...

Knus Lene

Anmeld

29. april 2010

Moderator

nutche skriver:

vaskenødder? her bruger jeg neutral og eddike....men er så også lidt miljø tosset

Ja, vi har haft et par tråde, hvor vi har snakket om vask osv... Der har vi også snakket om vaskenødder

Det er sådan nogen nødder halløj, som laver naturligt sæbe, når de bliver våde. Så kan man vaske tøj og alt muligt med dem og de bliver endda komposteret bagefter så ryger de lige i grønt affald...

Anmeld

29. april 2010

Lone Jakobsen

Zafir skriver:

Ja, vi har haft et par tråde, hvor vi har snakket om vask osv... Der har vi også snakket om vaskenødder

Det er sådan nogen nødder halløj, som laver naturligt sæbe, når de bliver våde. Så kan man vaske tøj og alt muligt med dem og de bliver endda komposteret bagefter så ryger de lige i grønt affald...

har du et link til hvor man kan købe sådan nogle? det lyder altså lidt spændende.....kan godt huske at ordet er blevet nævnt før

Anmeld

29. april 2010

Moderator

nutche skriver:

har du et link til hvor man kan købe sådan nogle? det lyder altså lidt spændende.....kan godt huske at ordet er blevet nævnt før

Her købte jeg sidst. Det var rigtig godt, ikke det billigste, men tilgengæld fik jeg kun skallerne = meget mere for pengene

HELSEBASEN

Men det holder super længe. Tror ikke jeg køber oftere end hver 3. måned eller noget... også er det jo rigtig fint og billigt...

Anmeld

29. april 2010

Lone Jakobsen

Zafir skriver:

Her købte jeg sidst. Det var rigtig godt, ikke det billigste, men tilgengæld fik jeg kun skallerne = meget mere for pengene

HELSEBASEN

Men det holder super længe. Tror ikke jeg køber oftere end hver 3. måned eller noget... også er det jo rigtig fint og billigt...

jamen er klart blevet hooked på at prøve det....og manden virker ikke svær at overtale...skal bare lige ha fundet ud af hvad man betaler i forsendelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.