Vask af sengetøj aka hvordan mon lagner kan blive hvide igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2010

Lullaby

Ja jeg klorinificerer også altid mine  strømper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

DK

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Du kan sagtens bruge klorin, der fantastisk til alt hvidt:0)

Jeg bruger det af og til i en hvid vask.

Jeg bruger det dog direkte i maskine. Der hvor jeg putter vaskepulver i fylder jeg godt med klorin i og sætter en 90 grader vask igang:0), så er det lækkert. Når den vaske er forbi, så vasker jeg det igen, baremed vaskepulver og lidt skyllemiddel for at tage evt. klorinrester i maskinen og for at tøjet ikke lugter for meget af klorin:0)

Og vupti hvidt tøj:0)

Det lyder da virkeligt nemt!!

Det må jeg vist prøve!!

Anmeld

27. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har hørt fra flere kilder efterhånden at det der Vanish pulver man doserer med ske direkte i maskinen virkelig virker... Har ikke selv testet det, men flere venner har sagt at det holder hvad det lover...

Anmeld

27. april 2010

angelmom

DK skriver:

Mine hvide lagner er bare ikke så hvide længere.

Nogen tips?? Jeg har naturligvis en 90 grader på maskinen, men synes ikke de bliver specielt meget hvidere af det? Kan man afblege dem med klorin, eller??

Knus Ditte.

det jeg gøre er at jeg bruge brun sæbe til min forvask, også sætter jeg den på 60 grader..

Det plejer at virke hos mig!!

Anmeld

27. april 2010

Mira0911

Rosa skriver:

Jeg har hørt fra flere kilder efterhånden at det der Vanish pulver man doserer med ske direkte i maskinen virkelig virker... Har ikke selv testet det, men flere venner har sagt at det holder hvad det lover...

Jeg prøves Vanish og havde ikke succes med det... Selvom min far hele tiden siger, det virker det virker...

Gør det ikke her...

Anmeld

29. april 2010

DK

Så!

Jeg valgte den nemme løsning, og hældte klorin i vaskemaskinen. Jeg læste så bag på klorin-flasken og der stod man skulle hælde klorin blandet med vand ind i maskinen før tøjet kom i.

Som sagt så gjort. Det er blevet rigtigt fint. Det har fået det "hvide" skin tilbage og det er jo super lækkert. Dog lugter der ret meget af svømmehal ude i mit vaskerum!! Det tog et par forsøg før jeg har fået dosis rigtigt, og jeg har fundet frem til at 2 dl. klorin til en liter vand, og så ind i maskinen er super fint.

Jeg vasker det så en gang til bagefter for at få klorinstanken væk!

Men virker gør det. Tusind tak for alle tip'ne!!

Anmeld

29. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

UHhh... Klorin er bare noget nastishit, for miljøet altså ...

Jeg ville bare vælge IKKE at bruge hvide lagner eller acceptere, at de bliver slatne i det hvide med tiden... mmm...

Men sådan er jeg jo bare

Anmeld

29. april 2010

DK

Er det rigtigt??

Hmm... Tja det er jo værd at tage med!

Måske jeg skulle prøve med brunsæbe næste gang i stedet så!!

Anmeld

29. april 2010

Käte

DK skriver:

Er det rigtigt??

Hmm... Tja det er jo værd at tage med!

Måske jeg skulle prøve med brunsæbe næste gang i stedet så!!

Hvis det ikke lige frem er helt gråt så synes jeg at det har fungeret fint med noget kalk pulver sammen med vaskepulveret eller en kalk tablet i maskinen og så dun lets den blå skyllemiddel som er med til at fremme det hvide skær.

Anmeld

29. april 2010

DK

Altså det er sådan set mest vores hvide stræklagner, der er blevet sådan grå/beige. Især i Mikkels side, he he... jeg ved ikke om han sveder enormt meget om natten!! De jeg har en ret stor maskine, har jeg lagt håndklæder i også for at fylde maskinen op! Men det kan være at kalk kan gøre det fra nu af!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.