Vask af sengetøj aka hvordan mon lagner kan blive hvide igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

40.842 visninger
31 svar
0 synes godt om
27. april 2010

DK

Mine hvide lagner er bare ikke så hvide længere.

Nogen tips?? Jeg har naturligvis en 90 grader på maskinen, men synes ikke de bliver specielt meget hvidere af det? Kan man afblege dem med klorin, eller??

Knus Ditte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2010

Mira0911

DK skriver:

Nogen tips?? Jeg har naturligvis en 90 grader på maskinen, men synes ikke de bliver specielt meget hvidere af det? Kan man afblege dem med klorin, eller??

Knus Ditte.

Synes da du skal prøve med klorin... Der er så mange ting idag man kan bruge.. Jeg kender kun til klorin, da jeg har fået de bedste resultater derved...

Anmeld

27. april 2010

Mettemus

Har samme problem, så følger lige med på sidelinjen

Anmeld

27. april 2010

DK

Hvad hælder du så klorin i en spand vand og så lagnerne deri?? Og hvor meget bruger du?

Knus Ditte, der for en dag er vaskekone for en vasketøjsbunke på størrelse med himmelbjerget!

Anmeld

27. april 2010

Mira0911

Ja ligger det i en spand med vand og klorin, der står vidst dosering på flasken...

Jeg fylder en rengøringsspand eller lign. halv op, og kommer 1½ låg klorin i, lader lagner ligge der i 1 - 1½ time...

Ved ikke hvordan det virker hos dig, du kan prøve og se..

Her virker det fint...

Anmeld

27. april 2010

DK

Tak!! Det må prøves!!

Anmeld

27. april 2010

Mira0911

Giv da lige en melding tilbage på om det virkede hos dig...

Anmeld

27. april 2010

Sjl-msl-Mkl

jeg har fået af vide at man skal putte en hætte i en gyde. Nu plejer jeg jo og gøre det med sokker, så der er gryden ikke forfærdelig stor. Men hvis det er et dobbelt lagn vil jeg nok bruge en af de der kæmpe gryder, du ved en fra gamle dage. - til de kæmpe familier der skulle have kartofler.

Anmeld

27. april 2010

DK

Ja det skal jeg gøre. Når det ikke før i aften, da der lige er 19 første prioritet vaske før lagner, he he

Anmeld

27. april 2010

Valle81

DK skriver:

Knus Ditte.

Hejsa:0)

Du kan sagtens bruge klorin, der fantastisk til alt hvidt:0)

Jeg bruger det af og til i en hvid vask.

Jeg bruger det dog direkte i maskine. Der hvor jeg putter vaskepulver i fylder jeg godt med klorin i og sætter en 90 grader vask igang:0), så er det lækkert. Når den vaske er forbi, så vasker jeg det igen, baremed vaskepulver og lidt skyllemiddel for at tage evt. klorinrester i maskinen og for at tøjet ikke lugter for meget af klorin:0)

Og vupti hvidt tøj:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.