Hvad er det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

XXSS

Jeg vil ikke råde dig til at bruge zinksalve.

Hvis det er svamp forværres det nemlig. Men min datter har det samme og det er altså børneeksem, forværres ved savl, spisning og i kolde periode. Kan komme og gå fra morgen til aften, nogle dage ser man ikke rigtig noget, andre dage er det ildrødt. 

vi har fået det konstateret via hudlæge og har besluttet ikke at bruge nogle af de creme vi kan få via denne på recept - da der findes hormoner i disse. Vi har valgt at bruge fed creme de dage det er værst - decubal naturel. Så længe hun ikke klør i det ser jeg ingen grund til at bruge cremer med hormon og lige p.t. er der slet ikke noget i hendes ansigt. Men som hudlægen sagde det kan komme og gå, og sprede sig til andre dele af kroppen, hvis det gør det anbefaler han cremene. Men det er ikke sikkert at det spreder sig.

De kalder det ikke en børnesygdom længere da mange % af alle børn har det og det ligger i generne, så den næsten risikerer også med stor sandsynlighed at få det.

Eventuelt gå ind og læs om børneeksem.

Håber det kan bruges  og ps. egen læge har ikke forstand på det - de skal henvise til hudlæge..

Tanja

Skriv hvis du har spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

LinLin

Jeg tænker tænder eller at han har fået noget at spise, han reagerer på/ikke kan tåle...

Anmeld

25. april 2010

XXSS

Malouis skriver:

Hejsa...
Det ligner meget det børneeksem som min lille datter døjer med.. jeg ville kontakte lægen så det ikke breder sig mere
for jeg ventede 1 uge, og der kom bare mere af det.. dette har nu resulteret i at min datters krop har mange plamager rundt omkring nu hendes startede omkring munden og er nu bredt sig til arme, ben, ryg og mave. og vi har fået tid hos hudlæge, da hormoncremen som vi fik hos lægen ikke kunne få det væk

Krydser fringre for at det er en mild form for børneeksem (hvis det er det)

Held og lykke...

Det er kun i nogle tilfælde at det breder sig. Vi har det samme, og det har ikke bredt sig (heldigvis), men vi undlader hormoncremen og bruger decubal da hun ikke klør sig i det..

Men det er da synd for de små.

Tanja

Anmeld

25. april 2010

XXSS

Malouis skriver:

Hejsa...
Det ligner meget det børneeksem som min lille datter døjer med.. jeg ville kontakte lægen så det ikke breder sig mere
for jeg ventede 1 uge, og der kom bare mere af det.. dette har nu resulteret i at min datters krop har mange plamager rundt omkring nu hendes startede omkring munden og er nu bredt sig til arme, ben, ryg og mave. og vi har fået tid hos hudlæge, da hormoncremen som vi fik hos lægen ikke kunne få det væk

Krydser fringre for at det er en mild form for børneeksem (hvis det er det)

Held og lykke...

Det er kun i nogle tilfælde at det breder sig. Vi har det samme, og det har ikke bredt sig (heldigvis), men vi undlader hormoncremen og bruger decubal da hun ikke klør sig i det..

Men det er da synd for de små.

Tanja

Anmeld

25. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Det kan både være børne eksem og evt overfølsomhed for tomat - remulade mm.

Vi fik også den milde crem fra lægen, uden resept - ingen virkning.

Fik så noget stærkere på resept og det tager det, ellers kan vi holde det nede med Aderma Xomega... Det anbefaled vores børnelæge på børne amb også, men der havde vi det allerede.

Frederic kan tåle gråsten salat remulade, men eks det på jensens bøfhus slår han ud af, der hvor det har siddet.

Anmeld

25. april 2010

Mor til Frederic og Freya

Pernilleh skriver:

Er der nogen som kan fortælle mig hvad det er min søn har onkring munden og næsen?Han har haft det i et par uger nu,nogle dage er det næsten væk men så kommer det stærkt tilbage.Vi smører det med zinksalve,og det hjælper en smule.Han skal til 1 års undersøgelse om 1½ uge,men det er også længe at vente hvis det ikke bliver bedre...

Her er det lidt viden om børne eksem og fremkomst...

http://www.netpatient.dk/boerneeksem.htm

og her kan du se netop den crem i evt ville få - bivirkninger og grad/ styrke.. Egen læge giver først den i styrke 1 og hvis det ikke er nok så en stærkere...

Vi har både en styrke 1 og styrke 3 herhjemme...

http://www.netpatient.dk/Boerneeksem_medicin.htm

Anmeld

25. april 2010

lelle29

Som dagplejer kan jeg fortælle at det ser ud som noget som halvdelen af mine dagpleje unger har haft.

det plejer som regl at være sutten der gør det.

det kan enten være fordi at de sutter for hårdt på den eller at den er for fugtig under eller at den rent faktisk sidder for stramt mellen munden og sutten.

Jeg har oplevet det mange gange og det er som regl en hjælp hvis man prøver skifte mærke eller prøver at de ikke bruger sutten ret meget...

Anmeld

25. april 2010

Delilah

Ligner eksem eller en tidlig udgave af børnesår.. ligner ihvertfald starten af min lillebrors børnesår da han havde det.

Anmeld

25. april 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Ih,altså,sikke en masse svar allerede,bliver helt rørt,tak skal I have

Pyha,jamen,det kan jo næsten være det hele...det er heldigvis kun omkring munden,så håber ikke det er børneeksemenTomater kan han ikke lide,så det kan ikke være det,og remoulade har han aldrig fået.Jeg har også tænkt på om det kan være noget han har spist,men jeg ved det ikke...det kommer og går...

Passer meget godt på enten det med sut eller tænder.Min mor har nemlig kommenteret at hans sutter drypper når jeg har kogt dem,så jeg ER opmærksom på at få dem tømt og tørret nu.

Det med zinksalven vil jeg bestemt også tage til mig,og kun bruge alm. creme.

Anmeld

25. april 2010

Corn

Anton fik noget lignende udslæt når han får kanel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.