Krigen mod bureaukratiet fortsætter - HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2010

NoName

BlyViol skriver:

ja også mig - kan være hun er igang???

Håber det, men tror det ikke, hun har næsten lige logget af...

(ikke fordi vi holder øje med dig Rosa, vi er bare super spændte)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2010

Vidunderligeunger

noname skriver:

Håber det, men tror det ikke, hun har næsten lige logget af...

(ikke fordi vi holder øje med dig Rosa, vi er bare super spændte)

hehe - du har styr på det  

og ja, vi er spændte, men det er du(rosa) selv skyld i - du opdaterer jo alligevel hele tiden  

Anmeld

24. april 2010

NoName

BlyViol skriver:

hehe - du har styr på det  

og ja, vi er spændte, men det er du(rosa) selv skyld i - du opdaterer jo alligevel hele tiden  

Lurede lige hendes profil

Anmeld

24. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mettemus skriver:

Hej Rosa

Jeg kan nok ikke rigtig være til nogen hjælp, men kom lige til at tænke på noget i forbindelse med din tråd her:

Hvor mange penge vil man få udbetalt i barselsdagpenge hvis man har mere end 120 timer over de sidste 13 uger - er det afhængig af timeløn, antallet af timer eller en fast sats?

Hvordan er du tilmeldt på studiet under din barsel - på orlov, ikke tilmeldt undervisning eller?

Og til sidst: får du alm. SU ved siden af?

Håber det er ok at jeg blander mig lidt i din tråd?

Bland dig endelig

Jeg ved ikke hvor meget man får udbetalt, det udregnes som gennemsnit af den timeløn man har haft op til barslen. Dog max den alm dagpengesats på 3.000-et eller andet om ugen...

Jeg får fødselsklip udbetalt som enkeltklip udbetalt under barslen og er dermed stadig tilmeldt studiet, dog mangler jeg kun specialet og er derfor ikke tilmeldt undervisning.

Kh

Rosa

Anmeld

24. april 2010

Moderator

BlyViol skriver:

skal du ikke være i fødsel nu i stedet for at bekymre dig sådan om økonomi  

HAHAHA JO!!! Det synes jeg også selv - det er simpelthen ikke fair at jeg skal gå og rode med det her dagen før min terminsdato - tænk hvis jeg havde født - så havde jeg da SLET ikke tid til at ligge og rode med det her

Det gør mig faktisk rigtig vred at de forventer at jeg f.eks. kan diske op med al dokumentation OG nå at kontakte dem i deres latterligt korte telefontid indenfor 2 hverdage som det jo var sidst... Jeg fik kvitteringen fra min lønafdeling om at al materiale var afsendt dagen efter påske. Så får jeg et brev d. 13.april hvori afsendelsesdatoen står som 8.april og jeg har 5 hverdage til at reagere og nu fik jeg et brev i går hvori de beder mig kontakte dem hurtigst muligt - senest d.29. - tænk hvis jeg lå i fødsel og f.eks. skulle være på hospitalet en uges tid - så var løbet kørt eller hvad???

Men tak fordi I holder øje - der er murren og avs i mit underliv, men det er nok fordi jeg sov dårligt i nat og har svømmet og rendt byen rundt og dyrket sex i dag

Anmeld

24. april 2010

Moderator

CSB skriver:

Hej Rosa..

Jeg er lægestuderende, og vores studenterorganisation Fadl har lavet en vejledning vedr barsel på studiet. Nedenstående link henviser til en side hvor du kan se vejledningen (pdf fil).

Fadl har for mange år siden kørt og vundet en sag der danner præcedens for alle medicinstuderende (og vel i princippet ale studerende), således at vi kan få barselsdagpenge. Det står der noget om på side 5 i vejledningen.

Der står altså intet om at man skal være på arbejde dagen inden barsel - og det ved jeg også at mine medstuderende på barsel heller ikke nødvendigvis har været.

Der står at man skal have et "fast" studiejob (men altså ikke fuldtid) - vores job er vikarjob, men fast tilknyttet et vikarbareau. Men dit job har vel også været fast - og ikke vikar.

Håber du kan bruge det til noget - du kan jo tage det med ned på kommunen.

/Birgitte

https://www.fadl-vagt.dk/index.php?context=1050&get_article=on&module_type=News&article_id=4081&modInstId=1310

Kanon - jeg håber det gælder for mig også, nu læste jeg lige hvad der stod og det lyder helt klart som om det sagtens kan generaliseres ud til alle studerende også selvom vores arbejde ikke er fadlvagter...

TAK!!!

Anmeld

24. april 2010

Vidunderligeunger

Rosa skriver:

HAHAHA JO!!! Det synes jeg også selv - det er simpelthen ikke fair at jeg skal gå og rode med det her dagen før min terminsdato - tænk hvis jeg havde født - så havde jeg da SLET ikke tid til at ligge og rode med det her

Det gør mig faktisk rigtig vred at de forventer at jeg f.eks. kan diske op med al dokumentation OG nå at kontakte dem i deres latterligt korte telefontid indenfor 2 hverdage som det jo var sidst... Jeg fik kvitteringen fra min lønafdeling om at al materiale var afsendt dagen efter påske. Så får jeg et brev d. 13.april hvori afsendelsesdatoen står som 8.april og jeg har 5 hverdage til at reagere og nu fik jeg et brev i går hvori de beder mig kontakte dem hurtigst muligt - senest d.29. - tænk hvis jeg lå i fødsel og f.eks. skulle være på hospitalet en uges tid - så var løbet kørt eller hvad???

Men tak fordi I holder øje - der er murren og avs i mit underliv, men det er nok fordi jeg sov dårligt i nat og har svømmet og rendt byen rundt og dyrket sex i dag

det er virkelig en jungle det system der!!! har selv siddet lidt fast i det, da jeg modtager kontanthjælp nu i min barsel...  - man skal være på dupperne hele tiden, og under en snarlig fødsel...

Håber snart du er offline et par dage, selvfølgelig fordi du så føder jonathan!! mere svømning og sex

Anmeld

25. april 2010

Moderator

Ihh hvor kan jeg bare mærke at det her går mig på. Er ved at printe ud fra diverse hjemmesider om reglerne så jeg kan vise min spasser af en sagsbehandler at jeg tydeligvis ved mere om sagen end  hun gør Kan det være rigtigt at jeg for 2 mdr siden sørgede for at alt ville blive sendt ind, og at jeg nu står her på min terminsdag og så er intet i orden alligevel?Kan det være rigtigt at lønkontoret elektronisk indberetter alt de skal, men at det alligevel fejler fordi min "sagsbehandler" ikke kan modtage elektronisk post (min indscannede vandrejournal f.eks.)

Kæft hvor jeg synes det er urimeligt - tænk hvis jeg havde født og f.eks lå på hospitalet - så ville jeg ikke have en jordisk chance for at få disse ting bragt i orden inden fristen var udløbet

Anmeld

25. april 2010

Ansemusen

Puh ha, sikke dog en omgang du skal igennem!! Jeg ved desværre intet om lige netop denne ydelse, men jeg synes det lyder meget mystisk at man SKAL have været på arbejde dagen inden ens barsel startede, hvis man har opfyldt kravet om 13 ugers arbejde inden barsel og man har arbejdet minimum de 120 timer, så kunne man jo i princippet have fri hver torsdag, og derfor ikke være på arbejde sidste dag inden barsel, hvis denne falder på en fredag. Det kan da ikke være rigtigt at én dag skal vælte et helt korthus, når man har opfyldt reglerne og arbejdet som man skal hele vejen op til!

Jeg er ked af at du har det at tænke på nu så tæt på at I bliver forældre, og jeg håber inderligt at det snart gå i orden for dig søde! Kan godt forstå du er frustreret og ked af det

Anmeld

25. april 2010

Ansemusen

Rosa skriver:

Ihh hvor kan jeg bare mærke at det her går mig på. Er ved at printe ud fra diverse hjemmesider om reglerne så jeg kan vise min spasser af en sagsbehandler at jeg tydeligvis ved mere om sagen end  hun gør Kan det være rigtigt at jeg for 2 mdr siden sørgede for at alt ville blive sendt ind, og at jeg nu står her på min terminsdag og så er intet i orden alligevel?Kan det være rigtigt at lønkontoret elektronisk indberetter alt de skal, men at det alligevel fejler fordi min "sagsbehandler" ikke kan modtage elektronisk post (min indscannede vandrejournal f.eks.)

Kæft hvor jeg synes det er urimeligt - tænk hvis jeg havde født og f.eks lå på hospitalet - så ville jeg ikke have en jordisk chance for at få disse ting bragt i orden inden fristen var udløbet

Neh Gu' er det da ej i orden!!!! Og jeg bliver mega vred på dine vegne  Jeg tror simpelthen den lange ventetid og manglende reaultater skyldes at de er uvidende! Din sagsbehandler aner simpelthen ikke hvad reglerne præcis er, og det går så ud over dig - helt urimeligt selvfølgelig!! Forstår slet ikke at de ikke skal være uddannede ordentligt i sådanne regler, du kan vel næppe være den eneste som søger suplerende dagpenge på SU, og det er jo et helt rimeligt tilskud når man både har arbejdet og studeret!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.