Nogen der har indleveret en kat til kattens værn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2010

Balderson

Delilah skriver:

Og hvad mener du med du ikke vil sterilisere hende hvis du ikke er 100% sikker på det stopper? ER det fordi det er for dyrt? For hvis man får sig en kat skal man satme også tage ansvaret og jeg syntes det er noget svap at du vil aflive den uden at have forsøgt.

Kan du ikke læse?? Der bliver da skrevet at alt er prøvet.. Det er da intet slap ved.. Findusinde går præcis ind og gør det vi dyreejer skal gør, nemlig at tage ansvar.. Det er bare et tungt ansvar der har skulles tages...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2010

Miamaja

Pia. skriver:

Øv sikke en dum situation I står i - Det er da ikke så rart at skulle af med sin kat... Men jeg syntes så helt bestemt også I skulle vælge at neutralisere jeres kat - I får en helt anden kat ud af det, eller om ikke andet bare søge dyrlæge, måske er der en grund til hendes tisseri... mange katte afmærker sig jo via urin, og især når der kommer nye ting i hjemme - så som et barn...

Aner ikke hvad det koster, hos kattens værn, men mener I skal betale for de forskellige omkostninger... så som neutralisering og vacciner m.m

Tror I at hun vil kunne få et godt liv et andet sted ? Tænker på at I måske bare flytter problemet over til en anden familie ?
Har hun været vand til at gå ude? så hun ikke løber ud på vejen og bliver kørt ihjæl !

Håber lige meget hvad I finder en god løsning både for jeres og for kattens skyld...

Knus fra Pia.

Mener det samme.

Anmeld

30. april 2010

Sommerfuglelarven

Det lyder som historien om vores hunkat - og ved du hvad? Det var en livmoderbetændelse som gjorde at hun begyndte at tisse over alt, og dyrelægen fjernede livmoderen (neutraliserede) på hende og det stoppede både problemet.

En kat kan ikke gå og være i løbetid hele tiden, hvis den snasker ud af skeden, så vil jeg vove og påstå at det er en livmoderbetændelse (over halvdelen af alle hunkatte får det, hvis de ikke neutraliseres), og at katten kan reddes. Så det vil helt sikkert være værd at give de 1700 kr for at give katten en chance, om I så skal betale 200-300 kr for at få hende aflivet, hvis det ikke vil hjælpe - det kan da ikke skade?

Desuden vil jeg anbefale dyrelægen i Sulsted, han tager 1350 kr for det - hvis det ikke hjælper, så få hende aflivet for 100 kr ved dyrelægen i Ulsted (men brug ham IKKE til operation selvom han er billigere)!

Anmeld

30. april 2010

bette

hmm må nok indrømme at jeg er en af dem der ikke forstår hvorfor du ikke vil prøve at neutralisere hende først.. du har jo trods alt haft hende i 6 år.. det må da være det værd.. ?? det er ikke for at lyde negativt.. men tror selv jeg ville have valgt det før en aflivning.

men selvfølgelig dit valg, og håber du finder ud af det DU synes er bedst.. 

Anmeld

1. maj 2010

Delilah

Balderson skriver:

Kan du ikke læse?? Der bliver da skrevet at alt er prøvet.. Det er da intet slap ved.. Findusinde går præcis ind og gør det vi dyreejer skal gør, nemlig at tage ansvar.. Det er bare et tungt ansvar der har skulles tages...

Jeg kan udmærket læse og jeg ser at den mest åbenlyse metode stadigvæk ikke er afprøvet. Dyrelæge eller ej. Jeg ved hvis det var en af mine katte ville jeg fandeme prøve alt om jeg så skulle rende rundt og tørre pis op efter dem. Sterilisering er i de fleste tilfælde løsningen på alle de problemer hun har nævnt hun har med katten.

Anmeld

1. maj 2010

Delilah

Findusinde skriver:

Selv dyrlægen mener at det ikke vil hjælpe at sterilisere hende, så jeg er ked af at sige det. Hvis de ikke kan sige at det hjælper vil jeg ikke give 1700 kr for at få hende neutraliseret og så give for en aflivning 14 dage senere for det ikke hjælper. Katten er syg oven i hovedet. Så at aflive hende vil jeg mene er det bedste for katten. Det har intet at gøre med at jeg ikke vil give mig 100 procent for katten, for det har jeg gjort! Og jeg tager ansvar ved at vælge at få hende aflivet, når selv en dyrlæge ikke mener der er noget at gøre for at hjælpe hende!

Så vidt jeg har forstået har han sagt at det muligvis ikke vil hjælpe?

"Og hvis jeg ikke kan være 1000 procent sikker på at hendes pisseri stopper ved at hun blir neutraliseret. Så jeg tror desværre det er en aflivning vi ender med.."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.