Nogen der har indleveret en kat til kattens værn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.436 visninger
25 svar
0 synes godt om
23. april 2010

Findusinde

Hejsa!

Vi står i den situation at vi skal af med min hunkat på 6 år... Siden vi fik Laura har hun været konstant i løbetid, samt hun er begyndt at tisse over alt.. Også i Lauras ting.. Så nu er det altså slut.. Hun er meget meget kælen og en meget social kat.. Så vi vil være rigtig kede af at skulle aflive hende.. Vi håber på hun måske kan komme ud og bo på en gård, hvor hun ville kunne være ude...

Er der nogen der har indleveret en kat til kattens værn før? Hvordan foregår det, og hvad koster det?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2010

otlitrom

Jeg ved godt det ikke er det råd du kom efter, men jeg tillader mig alligevel a spørge Hvad med at neutralisere katten?

Jeg kender desværre ikke noget til Kattens Værn, men jeg håber I finder en god løsning

Anmeld

23. april 2010

Findusinde

kitty skriver:

Jeg ved godt det ikke er det råd du kom efter, men jeg tillader mig alligevel a spørge Hvad med at neutralisere katten?

Jeg kender desværre ikke noget til Kattens Værn, men jeg håber I finder en god løsning

Hejsa.. Råd er altid velkomne.. Det kan være det hjælper på hendes løbetid at hun blir neutraliseret.. Men tvivler desværre på at det hjælper på hendes pisseri.. Det er dybt frusterende at hun tisser i ALT:...

Anmeld

23. april 2010

otlitrom

Findusinde skriver:

Hejsa.. Råd er altid velkomne.. Det kan være det hjælper på hendes løbetid at hun blir neutraliseret.. Men tvivler desværre på at det hjælper på hendes pisseri.. Det er dybt frusterende at hun tisser i ALT:...

Vores kat var kun i løbetid 2 gange. Men anden gang begyndte hun på det tisseri, hvilket er mega irriterende!! Efter hun er neutraliseret har hun ikke gjort det.

Mi venindes kat tissede allesteder - også på dem, da de sov - og det er hun også holdt op med bagefter..

Men jeg kan jo ikke love det! Bare en tanke

Anmeld

23. april 2010

Pia.

Findusinde skriver:

Hejsa!

Vi står i den situation at vi skal af med min hunkat på 6 år... Siden vi fik Laura har hun været konstant i løbetid, samt hun er begyndt at tisse over alt.. Også i Lauras ting.. Så nu er det altså slut.. Hun er meget meget kælen og en meget social kat.. Så vi vil være rigtig kede af at skulle aflive hende.. Vi håber på hun måske kan komme ud og bo på en gård, hvor hun ville kunne være ude...

Er der nogen der har indleveret en kat til kattens værn før? Hvordan foregår det, og hvad koster det?

Knus

Øv sikke en dum situation I står i - Det er da ikke så rart at skulle af med sin kat... Men jeg syntes så helt bestemt også I skulle vælge at neutralisere jeres kat - I får en helt anden kat ud af det, eller om ikke andet bare søge dyrlæge, måske er der en grund til hendes tisseri... mange katte afmærker sig jo via urin, og især når der kommer nye ting i hjemme - så som et barn...

Aner ikke hvad det koster, hos kattens værn, men mener I skal betale for de forskellige omkostninger... så som neutralisering og vacciner m.m

Tror I at hun vil kunne få et godt liv et andet sted ? Tænker på at I måske bare flytter problemet over til en anden familie ?
Har hun været vand til at gå ude? så hun ikke løber ud på vejen og bliver kørt ihjæl !

Håber lige meget hvad I finder en god løsning både for jeres og for kattens skyld...

Knus fra Pia.

Anmeld

23. april 2010

Marco2

Kan se du bor i Nordjylland og Frederikshavn kattehjem tager 500,- for bortformidling af "privat" kat.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/internater/0f2183ed321ad49dc1256e2b00569b04!opendocument&exp=76537cbb7a128797c125701c00716c7a

AG

Anmeld

23. april 2010

Lady Marion <3

Hvis man indleverer en kat hos kattens værn el hos et kattehjem tror jeg man skal være usansynlig heldig hvis den havner et godt sted igen .. De har svært ved at afsætte alle de katte der bliver indleveret   Folk der bor på gårde henter ikke katte sådanne steder , de har som regel tilløbende katte el deres katte får killinger ... Hvis du indleverer den på et katte hjem skulle det være for at den kom til et andet hjem som huskat , det syntes jeg ikke er fair hvis den skulle fortsætte med at sjat tisse hjemme hos en ny ejer   Hvis jeg var dig ville jeg selv tage kontakt til de nærliggende gårde og høre om de vil have hende , men spørgsmålet er om hun ikke er for gammel til at kunne omstille sig fra hus kat til gård kat   Ved godt det er lettest for dig hvis hun kunne få et nyt hjem ,, Tror bare for kattens skyld at de ville være bedre med en aflivning ...  Sorry

Anmeld

23. april 2010

Pia.

Findusinde skriver:

Hejsa!

Knus

Lige mig igen...

http://www.inges-kattehjem.dk/#Inges_Kattehjem

Prøv at kigge her, der må du kunne læse en masse om dine spørgsmål...

Anmeld

23. april 2010

Orkide86

Mener hvis man siger at det er en kat man har fundet, så koster det ikke noget.. ved desværre ikke hva det koster hvis det er din egen.. men tjek http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/ internaterefternavn/Frederikshavns%20Kattehjem!ope ndocument&exp=e8682e1ad7f5995fc1256b740068bde5

Anmeld

23. april 2010

Pia.

Mirjam123 skriver:

Mener hvis man siger at det er en kat man har fundet, så koster det ikke noget.. ved desværre ikke hva det koster hvis det er din egen.. men tjek http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/ internaterefternavn/Frederikshavns%20Kattehjem!ope ndocument&exp=e8682e1ad7f5995fc1256b740068bde5

Problemet med de her kattehjem er også bare at hvis man vælger at lyve så er man meget sikker på ens kat ikke får noget nyt hjem... - De katte der bliver funder lever ikke særlig længe på de forskellige kattehjem, der er simpelthen ikke plads og da de ikke kender kattens historie så står den altså forrest i køen til sprøjten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.