Mænds barsel, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Maise

Tjuhl skriver:

for søren, der er gymnasielærer, er reglerne sådan at han har 14 dage der skal holdes lige efter fødslen. Han kan vælge at de fjorten dage starter den dag jeg har født eller den dag vi kommer hjem fra hospitalet (hvis jeg føder på hospitalet). Derudover har han 6 uger som han kan holde i løbet af det første år.

dette er alt sammen med fuld løn

bliver de 6 uger ikke trukket fra din barsel hvis søren vælger at afholde dem ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

oo

Maise skriver:

bliver de 6 uger ikke trukket fra din barsel hvis søren vælger at afholde dem ??

nej, for jeg er på SU barsel de 6 uger er hans helt alene med fuld løn fra arbejdet. til gengæld var der vist noget kringlet med, at hvis jeg ikke afholdt hele min barsel (hvis jeg fx valgte 11 måneder istedet for 12 måneder) så kunne han få dobbelt op, altså 12 uger. men det har vi ikke helt fået styr på endnu

Anmeld

22. april 2010

Jibbe

Min kæreste har 2 uger før fødslen og 2 uger lige efter  De 2 uger før er fordi han sejler så man er sikker på at være hjemme 2 uger før termin, hvilket jo er fantastisk.

Derudover er han hjemme ca 6-7 uger efter det, før han forlader os igen og derfor har vi valgt at han kun holder de 4 ugers barsel med løn og så er han jo hjemme halvdelen af tiden alligevel når han er hjemme på ferie...

Men godt nok nogle indviklede regler!

Anmeld

23. april 2010

LinLin

Tjuhl skriver:

viiildt indviklet! jeg skal bare have SU barsel, så det går vist relativt smertefrit, men til gengæld kan universitetet ikke registrere at jeg er på barsel, så selvom jeg var inde på studenterservice for at sige det, så fik jeg at vide at de ville registrere mig som studieinaktiv i løbet af efteråret og så ville jeg få en mail om det og så skulle jeg skrive at jeg jo var på barsel og SÅ noterede de det

Nå!  Det kunne de godt finde ud af inden jeg gik fra på seminariet... Men bare man får noget at leve for

Anmeld

23. april 2010

LinLin

Jibbe skriver:

Min kæreste har 2 uger før fødslen og 2 uger lige efter  De 2 uger før er fordi han sejler så man er sikker på at være hjemme 2 uger før termin, hvilket jo er fantastisk.

Derudover er han hjemme ca 6-7 uger efter det, før han forlader os igen og derfor har vi valgt at han kun holder de 4 ugers barsel med løn og så er han jo hjemme halvdelen af tiden alligevel når han er hjemme på ferie...

Men godt nok nogle indviklede regler!

Det er da dejligt at høre han kan have barsel  inden fødslen! Min egen far var nemlig ikke med til min fødsel (han var søkok)  Måske det generelt er lavet om siden dengang

Anmeld

23. april 2010

netdaddy

Man SKAL ikke tage den umiddelbart efter fødslen.

Da vi fik Luka skulle jeg på kursus ugen efter, og først efter det kursus holdte jeg de 14 dages barsel kombineret med 14 dages afspadsering.

Så det afhænger jo nok lidt af arbejdspladsen og hvilke aftaler man kan indgå med dem.

Anmeld

23. april 2010

Jibbe

Mor til David skriver:

Det er da dejligt at høre han kan have barsel  inden fødslen! Min egen far var nemlig ikke med til min fødsel (han var søkok)  Måske det generelt er lavet om siden dengang

Det er skønt at det er sådan nu, de kan jo ikke bare lige komme hjem fra arbejde på en time eller mindre Det kan jo sagtens tage nogle dage Og så er det jo med løn så det er et fantastisk punkt i deres ellers knapt så gode overenskomst

Anmeld

23. april 2010

Mira0911

Her holdt han barsel da vi kom hjem fra sygehuset...

Anmeld

23. april 2010

Ansemusen

Min kæreste tager den også i forlængelse af fødslen.

Tæller dagene, hvor man ligge på hospitalet, egentlig med? Eller starter de 14 dage først efter man er kommet hjem? Tænker, at hvis jeg nu får veer og evt. har dem i flee dage, hvor han er hjemme hos mig, bruger han så af de 14 dages barsel allerede der?

Anmeld

23. april 2010

Ansemusen

Tjuhl skriver:

nej, for jeg er på SU barsel de 6 uger er hans helt alene med fuld løn fra arbejdet. til gengæld var der vist noget kringlet med, at hvis jeg ikke afholdt hele min barsel (hvis jeg fx valgte 11 måneder istedet for 12 måneder) så kunne han få dobbelt op, altså 12 uger. men det har vi ikke helt fået styr på endnu

Jeg er ret sikker på at du har ret mht. at han så kunne tage det du eventuelt selv vælger fra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.