Mænds barsel, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.219 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. april 2010

BJL2010

Har lige brug for jeres erfaringer mht. mænds barsel (de der 14 dage)... Hvornår tog jeres mænd/kærester denne? Lige efter fødslen eller senere eller tidligere eller? Og hvordan fungerede det?

Eller SKAL de tage den i forlængelse af fødslen egentlig?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Gitte

Fædreorlov skal afholdes inden for de første 14 uger. Hos os holdt han orlov, da vi kom hjem fra sygehuset.

Anmeld

22. april 2010

Risen

Min kæreste har fået afvide at han skal tage det i forlængelse med fødslen.. Men måske det varierer fra arbejdsplads til arbejdsplads..

Anmeld

22. april 2010

iln

Min kæreste tog 14 dage lige efter fødslen (jeg var slet ikke tryg ved at skulle være alene med sådan en lille ny). Derudover tager han 5 ugers forældreorlov når min barsel slutter.

Anmeld

22. april 2010

SilkeV

Min mand tog 2 uger lige efter jeg havde født.. De ska holdes inden for 14 uger..

Jeg er glad for at min mand tog dem lige efter fødselen, for som en anden skriver, var jeg ikke helt tryg ved at være alene endnu.. Sku lige ind i det først.. Er da sikker på det nok sku ha gået hvis han først havde taget dem senere, men det var nu meget rart at han lige var der den første tid..

Knus

Anmeld

22. april 2010

oo

for søren, der er gymnasielærer, er reglerne sådan at han har 14 dage der skal holdes lige efter fødslen. Han kan vælge at de fjorten dage starter den dag jeg har født eller den dag vi kommer hjem fra hospitalet (hvis jeg føder på hospitalet). Derudover har han 6 uger som han kan holde i løbet af det første år.

dette er alt sammen med fuld løn

Anmeld

22. april 2010

LinLin

Tjuhl skriver:

for søren, der er gymnasielærer, er reglerne sådan at han har 14 dage der skal holdes lige efter fødslen. Han kan vælge at de fjorten dage starter den dag jeg har født eller den dag vi kommer hjem fra hospitalet (hvis jeg føder på hospitalet). Derudover har han 6 uger som han kan holde i løbet af det første år.

dette er alt sammen med fuld løn

Det er helt fint at være offentligt ansat indimellem

Anmeld

22. april 2010

oo

Mor til David skriver:

Det er helt fint at være offentligt ansat indimellem

jep...et par af kontordamerne synes Søren er så fantastisk en mand (fordi de har fået indsigt i at vi gik i behandling og at Søren nægtede at lade mig tage til klinikken alene), så de har hjulpet ham med alle smutvejene i forhold til barsel fx sagde rektor at de 6 uger først måtte holdes når baby var over 14 uger, men at Søren til gengæld skulle meddele NU hvornår han ville holde dem - for de er jo ved at planlægge skoleåret nu. men de damer der fortalte at det var ikke rigtigt, han kunne holde de 6 uger når han ville og han kan også afholde dem således at han går ned i tid en overgang, fx hele forårssemestret, som ellers er ret stressende og nåhjo, så forklarede de også lige, at han IKKE skal melde det nu, han skal bare sige det lidt tid inden han VIL afholde det. Rektor sagde først at han også skulle meddele hvornår de 14 dage efter fødslen var, men altså...gok gok! det ved man jo ikke - tumpe!!

Anmeld

22. april 2010

LinLin

Tjuhl skriver:

jep...et par af kontordamerne synes Søren er så fantastisk en mand (fordi de har fået indsigt i at vi gik i behandling og at Søren nægtede at lade mig tage til klinikken alene), så de har hjulpet ham med alle smutvejene i forhold til barsel fx sagde rektor at de 6 uger først måtte holdes når baby var over 14 uger, men at Søren til gengæld skulle meddele NU hvornår han ville holde dem - for de er jo ved at planlægge skoleåret nu. men de damer der fortalte at det var ikke rigtigt, han kunne holde de 6 uger når han ville og han kan også afholde dem således at han går ned i tid en overgang, fx hele forårssemestret, som ellers er ret stressende og nåhjo, så forklarede de også lige, at han IKKE skal melde det nu, han skal bare sige det lidt tid inden han VIL afholde det. Rektor sagde først at han også skulle meddele hvornår de 14 dage efter fødslen var, men altså...gok gok! det ved man jo ikke - tumpe!!

Det er altså en smule indviklet! Har set de papirer man skal udfylde for at få hhv fuld løn og dagpenge. Og så skal jeg også lige have overført noget ferie og fundet ud af om det skal holdes før eller efter dagpengeperioden - og også om denne skal forlænges... Man kan vel ringe til en ven (= lønhuset) og spørge om hjælp!

Anmeld

22. april 2010

oo

Mor til David skriver:

Det er altså en smule indviklet! Har set de papirer man skal udfylde for at få hhv fuld løn og dagpenge. Og så skal jeg også lige have overført noget ferie og fundet ud af om det skal holdes før eller efter dagpengeperioden - og også om denne skal forlænges... Man kan vel ringe til en ven (= lønhuset) og spørge om hjælp!

viiildt indviklet! jeg skal bare have SU barsel, så det går vist relativt smertefrit, men til gengæld kan universitetet ikke registrere at jeg er på barsel, så selvom jeg var inde på studenterservice for at sige det, så fik jeg at vide at de ville registrere mig som studieinaktiv i løbet af efteråret og så ville jeg få en mail om det og så skulle jeg skrive at jeg jo var på barsel og SÅ noterede de det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.