Føler mig sådan lidt What the f....!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Risen

Zafir skriver:

Altså... Jeg har godtnok ammet i 3½ år, men jeg kan da stadig få mælk i babserne indimellem

Når man en gang har ammet, vil man altid kunne få mælk i babserne indimellem... faktisk også nogen der aldrig har ammet...

3,5 år ? .. Det er godt nok over gennemsnittet ? Hvordan kan det være? Ikke at der er noget galt idet, men er lidt nysgerri ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

<3

Musen5 skriver:

her den anden det blev jeg lidt overrasket....

Lå og hyggede m manden og i den forbindelse opdagede vi at min mælkeproduktion tilsyneladende er småbegyndt igen  hvilket undre mig meget. Jeg har ikk ammet siden Gabriel var 1½ mdr og han er 8 mdr nu. Jeg er umiddelbart ikke gravid da jeg havde mit skidt da vi fandt u af det (har oxo taget en bragende negativ test.)

Hjælp mig lige... hvad fanden kan det være? Er det bare noget hormonfis?

/Mette

Det er helt normalt I op til et par år (7år læste jeg mig til) kan mælkeproduktionen komme igen uden en speciel anledning.

Har selv oplevet det to gange efter jeg stoppede med at amme. Ikke særligt fedt. Specielt anden gang så fik jeg feber ved mælketilstrømningen og feber igen da mælkeproduktionen skulle stoppe igen så der var små tre uger med voldsom sur mor.

Forhåbentligt sker det ikke igen

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Risen skriver:

3,5 år ? .. Det er godt nok over gennemsnittet ? Hvordan kan det være? Ikke at der er noget galt idet, men er lidt nysgerri ? 

Altså - jeg er FOR langtidsamning, men det sidste 2 år, var det på lavt blus og det sidste år, var det på meget lavt blus. Men dog stadig igang.

Så det var sådan en langsom glidende overgang. De første 6 mrd fik hun kun bryst... Så de næste 6 mrd blev hun vænnet til mad. Det gik først langsomt, men hun kom igang med det

Efter det første år, var det kun en morgen og aftentår... Og senere kun en aftentår... Og til sidst, så skulle hun vælge mellem tår og nathistorie, også til sidst valgte hun kun nathistorie

Så det fungerede rigtig fint.

Og - INGEN hængebabser til mig. - Håber det holder med den næste også

Anmeld

22. april 2010

Risen

Zafir skriver:

Altså - jeg er FOR langtidsamning, men det sidste 2 år, var det på lavt blus og det sidste år, var det på meget lavt blus. Men dog stadig igang.

Så det var sådan en langsom glidende overgang. De første 6 mrd fik hun kun bryst... Så de næste 6 mrd blev hun vænnet til mad. Det gik først langsomt, men hun kom igang med det

Efter det første år, var det kun en morgen og aftentår... Og senere kun en aftentår... Og til sidst, så skulle hun vælge mellem tår og nathistorie, også til sidst valgte hun kun nathistorie

Så det fungerede rigtig fint.

Og - INGEN hængebabser til mig. - Håber det holder med den næste også

Okay.. Det virker som om det har været en hel naturlig overgang, og at hun i sidste ende selv har valgt fra. Ville du blive ved hvis hun ikke selv sagde fra , eller ikke valgte  nathistorien frem for bryst? Tænker mere om du selv personligt har en grænse eller? Jeg har nemlig tænkt meget over det med hensyn til amning og grænser.. Er stadig i tvivl om hvordan og hvorledes, men tror jeg stopper omkring 6-12 måneder . Man er jo ret begrænset i at gøre ting mens man ammer ? Her tænker jeg på det som at drikke nogle øl eller dele en flaske vin en aften eller det at gå på slankekur.. 

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Risen skriver:

Okay.. Det virker som om det har været en hel naturlig overgang, og at hun i sidste ende selv har valgt fra. Ville du blive ved hvis hun ikke selv sagde fra , eller ikke valgte  nathistorien frem for bryst? Tænker mere om du selv personligt har en grænse eller? Jeg har nemlig tænkt meget over det med hensyn til amning og grænser.. Er stadig i tvivl om hvordan og hvorledes, men tror jeg stopper omkring 6-12 måneder . Man er jo ret begrænset i at gøre ting mens man ammer ? Her tænker jeg på det som at drikke nogle øl eller dele en flaske vin en aften eller det at gå på slankekur.. 

Jeg har sat MANGE grænser for hende mht mine babser gennem tiderne ... Fx sagde jeg nej til nattebabsen efter et års tid... Og da hun var 2 år, fik hun en idé om at det var et 'fadøls-anlæg', med selvbetjening hehe. Så var der LUKKET hos moar...

Så ja, jeg ville selv have sat en grænse, hvis hun ikke selv bed på den. Men det handler om at give hende et alternativ, når man selv siger stop. Da vi stoppede havde hun valgt det fra i 14 dage, hvor hun en dag så kom og sagde: Bab moar? også sagde jeg NIXEN... For nu havde hun ikke fået noget i 2 uger... Så ville jeg ikke starte igen. Men der var ingen sure miner fra hende heldigvis.

Anmeld

22. april 2010

Risen

Zafir skriver:

Jeg har sat MANGE grænser for hende mht mine babser gennem tiderne ... Fx sagde jeg nej til nattebabsen efter et års tid... Og da hun var 2 år, fik hun en idé om at det var et 'fadøls-anlæg', med selvbetjening hehe. Så var der LUKKET hos moar...

Så ja, jeg ville selv have sat en grænse, hvis hun ikke selv bed på den. Men det handler om at give hende et alternativ, når man selv siger stop. Da vi stoppede havde hun valgt det fra i 14 dage, hvor hun en dag så kom og sagde: Bab moar? også sagde jeg NIXEN... For nu havde hun ikke fået noget i 2 uger... Så ville jeg ikke starte igen. Men der var ingen sure miner fra hende heldigvis.

Haha lidt komisk egentlig.. Men rart at I har fundet sådan en fælles balance ! krydser fingre for den næste er lige så nem og ikke bliver ved med at ville have skænket lidt fadøl engang imellem .. hehe

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Risen skriver:

Haha lidt komisk egentlig.. Men rart at I har fundet sådan en fælles balance ! krydser fingre for den næste er lige så nem og ikke bliver ved med at ville have skænket lidt fadøl engang imellem .. hehe

Ja, det håber vi også på

Anmeld

22. april 2010

Lady Marion <3

Zafir skriver:

Ja, det håber vi også på

Markerede hun aldrig brystet med bisserne ???

Anmeld

22. april 2010

Moderator

Muffi . skriver:

Markerede hun aldrig brystet med bisserne ???

Jo, men det var jo kun lige i starten hun havde tænder. det vendte hun sig hurtig af med, for så blev de jo pakket væk

Anmeld

22. april 2010

Lady Marion <3

Zafir skriver:

Jo, men det var jo kun lige i starten hun havde tænder. det vendte hun sig hurtig af med, for så blev de jo pakket væk

Alexander fatter det bare ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.