myprincess skriver:
Okay men folk skal vel også leve imens de venter på uddannelse eller søger arbejde, f.eks hvis jeg beslutter mig for at starte på en udannelse om vinteren men først kan starte den kommende sommer, så skal jeg vel stadig havde noget at leve for imens jeg venter på at jeg er berettiget til su.
Vil sige at det da kun er en god ting hvis folk beslutter sig for at tage en uddannelse imens de er på kontanthjælp. Det er jo også det jobcentrerne blandt andet arbejder frem efter.
I virkelighedens verden er det sådan nogle gange.
Men lidt kort sagt, NEJ, det er faktisk IKKE meningen med kontanthjælpen, at den skal fodre folk med penge indtil de kan starte på en uddannelse desværre. I den tid er det så meningen du skal sørge for at få dig et job, om det så er hos ALDIG eller i en bagerforretning eller på et alger. Du skal sådan set arbejde indtil din uddannelse:-)
Men alt i alt kan jeg da godt se det er sjovere at få flere tusinde kr for at vente på en uddannelse, ingen tivl om det, men det er nu engang ikke lige det KH er til:-)
Også selv om det nogle gange går, men for mange går den ikke og de får igenn penge før de selv finder sig et job.
Men ja, folk skal haev noget at leve af...og det bliver så staten der giver tilskud, for det er jo kun et tilskud, livet til hverdag koster jo langt mere:-)
Og jobcentrene sigtere på at folk for sig enten en uddannelse på SU eller et job, ikke at sidde og vente på noget, hverken job eller uddannelse. Men i dissse tider er der desværre kun skodjobs som rengøringsassistener, lager arbejdere, eller til føtex og lign. tilbage og dem vil mange ikke have....
Men godt nok vi har KH, ellers ville endnu flere jo ende på gaden og det ønsker vi jo heller ikke:-) Så lidt støtte er bedre end ingen støtte igenn tvivl.