kontant hjælp - når man er i et forhold ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.022 visninger
31 svar
0 synes godt om
21. april 2010

3xM

ja som over skriften lyder, kan jeg ikke finde ud af om man er berretiget til kontant hjælp hvis man er samboende med nogen ?

ved i det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Pige2009

Det er man

Anmeld

21. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Så længe i ikke er gift

Anmeld

21. april 2010

Channie

Ja, alle der er over 18 år har ret til og modtage hjælp, det kan så afhæning af hva han tjener hvor meget du kan få. men du burde have ret til og få noget

Anmeld

21. april 2010

3xM

årh det var lidt skønt

tusinde tak skal i have det gav lidt tankero

Anmeld

21. april 2010

helora

mariaogmarcus skriver:

ja som over skriften lyder, kan jeg ikke finde ud af om man er berretiget til kontant hjælp hvis man er samboende med nogen ?

ved i det???

Hvis I ikke er gift har du ret til fuld kontanthjælp. Der er kun forsørgerpligt, dvs. at din kontanthjælp er afhængig af mandens indkomst, hvis I er gift.

Anmeld

25. september 2010

leba

Hej :-)

Faldt lige over jeres debat og var glad for at læse jeres svar. Jeg overgår selv til bistand om et par mdr. fik jeg at vide i går og puhaa jeg har sovet dårligt. troede at jeg ikke var berettet til noget.

Ved I om reglerne også gælder når man bor sammen med sin 2 børns far og har gjort det gennem de sidste 15 år. Jeg har en lille smule penge stående i aktier, ved I om de kan  sige at de skal være brugt først ??...Normalt ville jeg selvfølgelig også mene jeg skulle bruge dem, men da jeg er syg efter en ikke selvforskyldt ulykke, kunne det være rart at kunne bruge dem på en lille ferie på et tidspunkt eller også som suplerende penge til vores udgifter...som er langt mere end bistands ydelsen giver.

vh

Karina

Anmeld

25. september 2010

Dansker I Holland

helora skriver:

Hvis I ikke er gift har du ret til fuld kontanthjælp. Der er kun forsørgerpligt, dvs. at din kontanthjælp er afhængig af mandens indkomst, hvis I er gift.

Ok så vil jeg bare gerne vide noget osse her Hvis nu manden og jeg bliver gift, jeg er på kontanthjælpe og han modtager ingen penge nogle steder fra overhovedet. Kan jeg så forsørge ham? Eller?...Det gør jeg jo i forvejen, men hvis det nu er vi bliver gift fjerner de så min KH hvis han ingen penge får alligevel?

Anmeld

25. september 2010

NatasjaL

leba skriver:

du må have 10.000 til at stå på din konto, har du mere skal de bruges først

Anmeld

25. september 2010

Muffinmus

leba skriver:

Jo, men hvis du er ERKLÆRET syg lægeligt og det er offentligt godtkendt, så skal du jo ikke på kontanthjælp. Kontanthjælp er for folk der ikke kan finde et arbejde af sig selv, ikke for godkendte syge mennesker.....

Men hvis din evt sygdom, alt efter om det er regulær sygdom eller bare en skade IKKE er godtkendt ikke bliver det, så er det jo kontanthjælp fremover:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.