:((

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

june1987

den synes jeg er grov self skal i have hjælp som alle andre

held og lykke med det hele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Miia90

kæmpe  dig.

synes det lyder mærkeligt, jeg har fået afvide hos min længe man kun skal være under lægen et år også kan man komme videre til en gynækolog og få hjælp.

Nu bliver jeg helt nervøs. jeg skal til gynækolog 4 maj om hvordan hun kan hjælpe os bedst muligt med og blive gravide

Anmeld

21. april 2010

kvinde84

Ja, jeg blev også lidt paf da hun sagde at det skulle gå hvertfald 2 år. De fleste her på siden siger da også at de har fået tilbudt hjælp efter et år

Anmeld

21. april 2010

Sofiedk

Det er helt fuldstændig latterligt at hun skal være så besværlig og er så skide træt af at høre at man kan være for ung. Det er da ligemeget hvor ung man er og hvis din kæreste har nedsat kvalitet er det da bare med at komme igang istedet for bare at gå og vente et år endnu.

Synes helt sikkert du skal snakke med din egen læge om at blive henvist til en fertilitetsklinik, det er slet ikke nødvendigt at gå gennem en gynækolog. Hos mig var det min egen læge der sendte mig direkte til fert. klinik efter vi havde prøvet 1 år og nogle mdr.

Anmeld

21. april 2010

Dansker i England

Vil bare sige, at jeg foler med dig, og jeg haaber, I kan faa hjaelp tidligere.

Anmeld

21. april 2010

N&J

Selvom jeg selvfølgelig håber for jer at det sker til tros for din mands nedsatte sædkvalitet, når I nu ønsker jer et barn, men jeg syntes ikke selve udmeldingen om at der skal gå to år er mærkelig, jeg syntes mange gange lægerne tager udgangspunkt i at en del kvinder, efter at have været på p-piller i mange år, har brug for tid før systemet er helt i orden igen, mange jeg kender har haft brug for halvandet år efter p-pille stop for der er sket noget i babyretningen, og her er de et par år ældre end dig.. så selv om det er møguretfærdig når man nu gerne vil have det skal ske lige nu, trr jeg det er en forholdsvis normal procedure. men kan så læse at mange andre har fået hjælp inden, hvilket jeg bare syntes er vildt dejligt og stort, for mig er et år ikke længe (ved godt I ikke alle er enige), men en graviditet kommer jo ikke fordi man ønsker den brændende, den kommer vel når kroppen er klar, og for mange betyder det et langt stykke tid efter stop med p-piller, men andre bliver gravide på dem, men det skal ikke forstås som at jeg ikke kan forstå man syntes et år er lang tid, når man er så fokuceret på det at få et barn, jeg syntes bare ikke biologisk set det er lang tid, fordi man skal ramme ægløsningen og så skal sædcellerne gide arbejde sig derop.. der er bare mange ting der skal ramle sammen på det præcise tidspunkt...

Men held og lykke..  

Anmeld

21. april 2010

Betteisen

Hejsa!

Super irriterende, at få sådan en udmelding, når man drømmer om ønskebarnet . Jeg tror grunden til deres udmelding er din alder. Vi prøvede selv på at blive gravid uden held i 1,5 år men kunne ikke få hjælp før efter 2 års prøvri fordi jeg var under 30. Min veninde derimod kunne få hjælp efter 1 år fordi hun var over 30.

Håber ALT flasker sig for jer

Anmeld

21. april 2010

kvinde84

Tja, alså..!! 2 år er vel ok at vente hvis man er ung og begge har fin fertilitet. Men, men men, nu er det sådan, at vi ved at min kærestes sæd er meget dårlig, og derfor føler jeg at det er næsten umuligt at forestille sig at det kan lade sig gøre naturligt. Derfor er det ret frustrerende at skulle vente et helt år før noget sker

Anmeld

21. april 2010

kvinde84

Det er vel næppe sjov og ballade at skulle i fert.behandling. Så jeg ville også meget hellere have et øko barn

Anmeld

22. april 2010

Mettemus

kvinde84 skriver:

Har været til gyn. forundersøgelse i dag. Stik imod al forventning, gik jeg grædende hjem. De sagde at man skal vent mindst 2 år før det overhovdet kan komme på tale at få hjælp - selvom min kærestes sædkvalitet er i bund. De sagde at jeg var ung og havde maaasser af tid, og at mit underliv så godt ud, og at jeg bare var gået i panik, og at 1 år, det er sgu ikke at prøve ihærdet.

I min omgangskreds er jeg allerede sen på den, så jeg synes da ikke at jeg er så ung. Og hvor nægter jeg at blive en tudsegammel kælling mor, der holder komfirmationer når jeg er i tresserne.

Dette er den første dag hvor jeg har tænkt at "nu gi'r jeg op"! Gider ikke mere. Gider ikke at sidde grædende, med blod på papiret en gang om måneden! Gider ikke arbejde med noget der er så håbeløst :,(

Hold da op for en klaphat af en læge - hvorfor i alverdens navn skal han bestemme hvor gammel man skal være for at få børn?!?! Som om det er mere acceptabelt at have et inderligt ønske om en baby når man er 30+ end når man er midt i tyverne. Hvis din mands sædkvalitet er i bund er det da ligegyldigt at der går et år mere - det blir sikkert samme resultat som nu! Kan godt nok godt forstå at du er ked af det - jeg sidder og bliver helt arrig på dine vegne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.